با تخصیص کارت‌های اعتباری مردم چرخ‌های تولید را به حرکت در می‌آورند

رئیس فراکسیون اصناف مجلس گفت: با تخصیص اعتبارات به افراد در قالب طرح کارت اعتباری مبتنی بر زنجیره تأمین می‌توان بستری را فراهم کرد که مردم چرخ تولید را به حرکت در آورند.

موبنا – به گزارش موبنا، شهباز حسن‌پور بیگلری در رابطه با کارت‌های اعتباری و پیامدهای استفاده از آن، گفت: تخصیص کارت‌های اعتباری از سوی بانک‌ها یک اقدام ارزشمند تلقی می‌شود، زیرا در نتیجه آن اقشار کم درآمد تحت پوشش قرار خواهند گرفت تا بتوانند از این طریق نیاز‌های خود را برطرف کنند.

وی ادامه داد: همچنین با این اقدام می‌توان تولید داخلی را رونق داد و مردم از طریق کارت‌های اعتباری کالا‌های داخلی را خریداری کنند که این اتفاق باعث می‌شود حمایت از تولید داخلی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اختصاص کارت‌های اعتباری توسط برخی از بانک‌ها از مدت‌ها قبل صورت گرفته و به طور مثال کارت‌های اعتباری در بعضی از بخش‌ها مانند کشاورزی خوب جواب داده که می‌توان این اقدامات را گسترش داد.

وی با بیان اینکه همچنین یکی از کار‌هایی که سیستم بانکی در کنار اعطای کارت اعتباری باید انجام دهد بحث حمایت از مشاغل خرد و خانگی است، تصریح کرد: امروزه یکی از نیاز‌های ضروری کشور حمایت همه‌جانبه از مشاغل کوچک است که در قالب تأمین مالی زنجیره می‌توان از مشاغل خرد هم حمایت کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در بحث جهش تولید اولین اقدامی که باید صورت گیرد رفع موانع است، بیان کرد: متأسفانه موانع در تولید آن‌قدر زیاد است که کسی به سمت تولید نمی‌رود، اما با تخصیص چنین اعتباراتی به مردم می‌توان کمک کرد که خود مردم تولید کشور را به حرکت در بیاورند.

حسن‌پور در پایان گفت: کارت‌های اعتباری می‌تواند تا حدودی به تولید کمک کند، هرچند این اعتبارات برای تولید کلان ناچیز است، اما می‌تواند به تولیدات خرد و کوچک کمک شایانی کند، به ویژه اینکه در این روش منابع در جای دیگری مصرف نمی‌شود و به دست تولیدکننده واقعی می‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا