گاک GS3؛ کراس اوور کوچک چینی توربو از خانواده ترامپچی (+عکس)

ترامپچی یکی از برندهای معروف در کاتالوگ فروش گاک است که نمونه هایی از آن نیز در بازار ایران حضور دارند.

موبنا؛ مازیار دانیالی GAC(گاک) نام یک گروه خودروسازی در چین است که کمتر در بازار ایران شناخته شده و ممکن است برخی آنرا با برند جک(JAC) اشتباه کنند. گاک در زمینه تولید انواع خودروهای سواری، وسایل نقلیه تجاری، اتوبوس و قطعات یدکی فعالیت دارد. این مجموعه در سال ۱۹۹۷ راه اندازی شده و همکاری هایی نزدیکی با خودروسازان برتر جهان مانند تویوتا، هوندا، میتسوبیشی، ایسوزو، فیات و پژو دارد.

ترامپچی یکی از برندهای معروف در کاتالوگ فروش گاک است که نمونه هایی از آن نیز در بازار ایران حضور دارند.

جی اس۳ یکی از کراس اوورهای کوچک ترامپچی است که در بازار چین کمتر از ۲۰ هزار دلار قیمت دارد.

ابعاد

این خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۳۵۰ میلیمتر در طول، ۱۸۲۵ میلیمتر در عرض و ۱۶۸۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۵۶۰ میلیمتر است. ارتفاع خودرو از سطح زمین برابر با ۱۸۳ میلیمتر محاسبه شده است.

پیشرانه

در این خودرو با توجه به تریم از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۶۳ اسب بخاری با گشتاور ۲۳۵ نیوتن متر استفاده شده که با جعبه دنده های ۷ سرعته دی سی تی و ۶ سرعته دستی قابل سفارش است.

شاخص مصرف سوخت برای این پیشرانه همراه با جعبه دنده دی سی تی برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۷.۹ لیتر، در بزرگراه ۴.۹ لیتر و در حالت ترکیبی ۶ لیتر گزارش شده است.

این آمار برای جعبه دنده دستی به ترتیب برابر با ۷.۴، ۵ و ۵.۹ لیتر گزارش شده است.

پیشرانه دیگر نمونه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۱۴ اسب بخاری با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر است که با جعبه دنده های ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود.

شاخص مصرف این پیشرانه با جعبه دنده دستی برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۸.۲ لیتر، در بزرگراه ۵.۵ لیتر و در حالت ترکیبی ۶.۵ لیتر اعلام شده است.

در تریم مجهز به جعبه دنده اتوماتیک این آمار به ترتیب عبارتند از: ۸.۷، ۵.۹ و ۶.۹ لیتر.

ظرفیت باک در تمامی تریم ها ۵۰ لیتر است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است و همراه خودرو رینگ های ۱۷ و ۱۸ اینچی آلومینیومی ارائه می شود.

کابین و ایمنی

از امکانات کابین می توان به تنظیم الکتریکی صندلی راننده، سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، ناوبری ماهواره ای، پشتیبانی از فرمان های صوتی، بلوتوث، یو اس بی، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر، نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی، سنسور باران، برف پاک کن عقب، پاورویندوز و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی مانند: ورود بدون کلید، سیستم ضد سرقت، رادار پارک عقب، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، هدلایت اتوماتیک، ایربگ کامل، ایزوفیکس صندلی کودک و … اشاره کرد.

گفتنی است بخشی از امکانات مورد اشاره تنها در حالت آپشن ارائه می شوند.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا