کپی جنجالی لندروور دیفندر اما با یک کابین بسیار متفاوت! (+عکس)

این آفرودر جدید بر اساس شاسی نردبانی و سیستم تعلیق طراحی‌شده توسط مگنا اشتایر توسعه یافته و با رینگ های آلومینیومی ۱۷ و ۱۸ اینچی و لاستیک های Bridgestone All-Terrain یا BF Goodrich All-Terrain ارائه می شود.

موبنا؛ مازیار دانیالی اینیوس گرنادیر(GRENADIER) نام یک خودروی آفرودی است که در هامباخ فرانسه تولید خواهد شد. قطعا در همان ابتدا شباهت این محصول با نسل قبلی دیفندر نظر شما را جلب خواهد کرد. ماجرای این شباهت حتی به یک دعوای قضایی در انگلستان نیز منجر شد که طی آن شرکت جگوار-لندروور از شرکت اینیوس شکایت کرد تا پروژه گرنادیر را متوقف کند اما در نهایت “دفتر مالکیت معنوی انگلستان” اعلام کرد که اینیوس می تواند پروژه خود را ادامه داده و گرنادیر را به بازار عرضه کند!

دیفندر

دیفندر

جالب آنکه کمپانی اینیوس در جائی اشاره کرده بود که گرنادیر را با الهام از نسل قبل دیفندر توسعه داده است!

به هر ترتیب تصاویر رسمی مربوط به گرنادیر روی خط رسانه های حوزه خودرو قرار گرفته و این محصول به رغم تمامی حواشی وارد فاز ثبت سفارش و تحویل به مشتریان در ژوئیه ۲۰۲۲ شده است.

این آفرودر جدید بر اساس شاسی نردبانی و سیستم تعلیق طراحی‌شده توسط مگنا اشتایر توسعه یافته و با رینگ های آلومینیومی ۱۷ و ۱۸ اینچی و لاستیک های Bridgestone All-Terrain یا BF Goodrich All-Terrain ارائه می شود.

از منظر ابعاد؛ خودرو برابر با ۴۹۲۷ میلیمتر در طول، ۱۹۳۰ میلیمتر در عرض و ۲۰۳۳ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۹۲۲ میلیمتر است.

همانطور که قبلا اعلام شده؛ برای پیشرانه از دو نمونه بنزینی و دیزلی ۶ سیلندر کمپانی BMW استفاده می شود. سامانه تمام چرخ محرک همراه با جعبه دنده کمکی دو سرعته و ۳ قفل دیفرانسیل( دو قفل الکترونیک برای محور جلو و عقب و یک قفل مکانیکی برای مرکز) از دیگر ویژگی های آفرودی این خودرو است.

پیشرانه بنزینی برابر با ۲۸۱ اسب بخار خروجی و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این آمار برای نمونه دیزل برابر با ۲۴۵ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتن متر است. این مجموعه با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک زد اف هماهنگ شده است.

گرنادیر

گرنادیر

کابین

اما برخلاف ظاهر تکراری و البته پرچالش، گرنادیر در فضای داخل کابین یکی از متفاوت ترین خودروهای جهان است!

اینجا دسترسی کاملی به انواع امکانات و تنظیمات بصورت دکمه های فیزیکی در کنسول جلو و روی سقف در اختیار راننده قرار دارد. به عبارت دیگر، کاربر خودرو به جای جستجو در منوهای مختلف صفحه نمایش لمسی سیستم سرگرمی می تواند از طریق دکمه های مذکور مسیری کوتاه، سریع و البته کاملا متفاوت را تجربه کند.

البته از یک نمایشگر ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی ۱۲.۳ اینچی در این خودرو هماهنگ با اپل کارپلی و اندروید اوتو نیز استفاده شده تا علاقه مندان به منوی دیجیتال نیز روش خاص خود را در اختیار داشته باشند. دریچه های سیستم تهویه در کنسول مرکزی طراحی مشابه با خودروهای دهه ۹۰ میلادی دارند که در نوع خود جذاب و جالب به نظر می رسد.

مبدل ۲۰۰۰ وات AC برای راه اندازی تجهیزات الکترونیک به عنوان آپشن پاورپک پیش روی مشتریان خودرو قرار دارد. پنل های شیشه ای سقف نیز قابلیت تغییر وضعیت بطور فیزیکی دارند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا