فناوری هوشمند هواوی برای جلوگیری از تصادفات رانندگی به ثبت رسید

هواوی در حوزه خودروهای هوشمند، فناوری جدیدی برای ارزیابی خطر ابداع کرده است که می‌تواند از تصادفات رانندگی پیشگیری کند. این فناوری جدید هواوی که درخواست ثبت آن سال ۲۰۱۷ میلادی ارائه شده بود، اخیراً توسط سازمان مالکیت معنوی چین به ثبت رسیده است.

موبنا – مدت‌هاست که هواوی بر روی نوآوری در زمینه فناوری اتومبیل‌های نسل جدید و هوشمند سرمایه‌گذاری می‌کند و تاکنون راهکارهای بی‌بدیلی را برای استفاده در خودروها ارائه کرده است. همچنین هواوی راهکارهایی برای هوشمند کردن خودروها دارد که از سوی تولیدکنندگان خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هواوی با سرمایه‌گذاری‌های عظیم و بلندمدت خود در تلاش برای تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان فناوری‌های مورد استفاده در نسل جدید اتومبیل‌هاست.

افزون بر فناوری‌های جدید برای تولید خودروهایی هوشمندتر، ایمنی راننده و سرنشینان نیز بسیار حائز اهمیت است و هواوی توجه ویژه‌ای به آن دارد. این کمپانی پتنت (حق اختراع) تازه‌ای را به ثبت رسانده است که می‌تواند با دقت بالایی میزان خطر حین رانندگی را برآورد کند و با هشدار دادن به راننده، از وقوع حوادث و خسارات پیشگیری کند.

فناوری هواوی با عنوان «ارزیابی خطر و برآورد ریسک رانندگی» از مجموعه‌ای از اطلاعات مختلف استفاده می‌کند که شامل موقعیت، سرعت و شرایط خودرو، موقعیت و سرعت اشیای در حال حرکت، ویژگی‌های فیزیکی محیط و سوابق بروز حوادث رانندگی در آن محیط است.

این فناوری نوآورانه هواوی در نهایت با احتساب همه عوامل مؤثر، میزان ریسک بروز تصادف را برآورد کرده و راننده را از ریسک وقوع تصادف مطلع می‌کند؛ بدین شکل از تصادف‌های رانندگی جلوگیری می‌شود و خسارت‌های مالی و جانی به حداقل می‌رسد.

راهکار هواوی برای پیشگیری از وقوع تصادف‌های رانندگی از مدل‌های بسیار پیشرفته پردازش اطلاعات استفاده می‌کند و قادر به انطباق دادن خود با محیط‌ها و شرایط گوناگون است.

فناوری هوشمند هواوی برای جلوگیری از تصادفات رانندگی به ثبت رسید

در پایان باید گفت صنعت خودروهای هوشمند و فناوری‌های آن، یکی از زمینه‌هایی است که اخیراً هواوی تمرکز خاصی بر روی آن داشته است. تولید خودروی برقی و هوشمند با همکاری کمپانی SERES و امضای توافق‌نامه با فولکس‌واگن بخشی از فعالیت‌های مهم هواوی در این حوزه بوده است.

امید می‌رود این فناوری جدید هواوی نیز بتواند به ساخت خودروهایی با ایمنی بالاتر کمک کند و احتمال تصادف خودروهای هوشمند را بسیار کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا