دستاوردهای کمپین «همراه طبیعت» اپراتور اول

همراه اول در راستای احترام به طبیعت و حفاظت از محیط زیست با اجرای موفق کمپین «همراه طبیعت» و حذف قبوض کاغذی، مانع قطع حداقل ۱۰۰ هزار درخت در هفت سال اخیر شده است.

موبنا؛ محمدرضا حبیبیان – همراه اول کمپین همراه طبیعت را نخستین‌بار در سال ۱۳۹۳ با هدف حمایت از محیط زیست و حذف قبوض فیزیکی میلیون مشترک این اپراتور آغاز کرد و طی این سال‌ها موفق شد از قطع ده‌ها هزار درخت جلوگیری کند.

طی این سال‌ها همراه اول با ایجاد روش‌های جایگزین برای اطلاع از صورتحساب مشترکین، توانست به‌طور کامل صدور قبوض کاغذی را حذف کند. از این رو این اپراتور در حال حاضر برای هیچ مشترکی قبض کاغذی صادر نمی‌کند، اما اگر به هردلیلی مشترکی بخواهد مانند گذشته صورتحساب کاغذی دریافت کند، می‌تواند با مراجعه به دفاتر امور مشترکین همراه اول در سراسر کشور و اعلام درخواست، نسخه چاپی را نیز دریافت کند.

در حال حاضر همراه اول راهکارهای متنوعی برای مشترکین در نظر گرفته که به سادگی بتوانند از صورتحساب دوره‌ای خود مطلع شوند. این راهکارهای جایگزین شامل موارد زیر می‌شود:

۱- مراجعه به سایت billing.mci.ir

۲- از طریق اپلیکیشن «همراه‌من» یا مراجعه به سایت my.mci.ir

۳- ارسال G یا M به ۹۹۰۰۰۹

۴- تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۹۹۹۰

۵- ارسال عدد ۱۱۱ به سرشماره پیامکی ۰۰۹۸۱۰ یا ۹۸۱۰+

۶- شماره‌گیری کد دستوری *۱*۲#

این اقدام همراه اول در سال‌های اخیر باعث شد تا از سال ۹۸ بسیاری از دستگاه‌های دولتی نیز در راستای حذف قبوض کاغذی گام بردارند، به‌طوری‌که امروز قبوض گاز، آب، برق و… نیز به‌صورت الکترونیک برای مشترکان صادر می‌شود.

راهکار کمپین همراه طبیعت همراه اول در سال‌های اخیر نه‌تنها از قطع ده‌ها هزار درخت جلوگیری کرده است، بلکه فرایندهای زائد اداری برای چاپ، ارسال و توزیع قبوض کاغذی را نیز حذف کرده و در نهایت از رفت‌و‌‌‌آمدهای غیرضروری کاسته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا