ترکیب دماغه جدید با اتاق کوپه و پیشرانه توربو (+عکس)

در بررسی ها، M4 طی ۴.۱ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت رسیده است. بیشینه سرعت نیز برابر با ۲۹۰ کیلومتر برساعت است.

موبنا؛ مازیار دانیالی – همزمان با معرفی ب ام و M3 مدل ۲۰۲۱، خبر مرتبط با آنرا در گروه خودروی عصر ایران منتشر کردیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد. اکنون تصاویری از ام۴ کوپه مدل ۲۰۲۱ روی خط رسانه ها قرار گرفته که در ادامه نگاهی بدان خواهیم داشت.

طراحی؛ جسورانه و کاملا اسپرت

ب ام و برای این محصول اسپرت خود از طراحی جدید دماغه بهره می برد که شامل الگوی جدید چراغ های اصلی جلو، گریل(جلوپنجره) توسعه یافته در ارتفاع و بامپر(سپر) چند بخشی اسپرت می شود. یکی از مهمترین عناصر اثر گذار در این قسمت نیز به خطوط و حجم ایجاد شده روی درپوش موتور مربوط می شود که به زیبایی با گریل دو بخشی هماهنگ شده است.

این رویکرد جدید در طراحی، موافقان و البته منتقدان سرسخت خود را دارد اما به هر ترتیب باواریایی ها ترجیح داده اند تا بر جسارت خود برای ایجاد یک تغییر عمیق پافشاری کنند.

در نمای جانبی و عقب غافلگیری کمتری را مشاهده می کنیم زیرا شرایطی وجود دارد که پیشتر در محصولات ب ام و تجربه شده است. دیفیوزر با خروجی های دوقلو دایره ای را می توان از جذاب ترین عناصر این قسمت دانست.

کابین؛ احساس پیست به سبک فناورانه

در فضای داخل کابین قواعد مربوط به خودروهای قانونی خیابان کاملا چالشی می شود! انتخاب صندلی های اسپرت به سبک خودروهای رالی احتمالا مهمترین دلیل این مساله است. کنسول اصلی جلو با حضور نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات کیلومتر و نمایشگر لمسی ۱۰.۳ اینچی سیستم سرگرمی حال و هوایی فناورانه دارد.

در زمینه ویژگی های ایمنی نیز با یکی از بهترین های ب ام و ملاقات می کنیم زیرا مجهز به کروز کنترل تطبیقی فول اسپید، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار رانندگی پیشرفته، ایربگ کامل و … است.

پیشرانه؛ هیجان دوقلوهای توربو!

برای پیشرانه از نمونه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودوقلو با ۴۷۳ اسب بخار خروجی و گشتاور ۴۰۶ پوندفوت استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده ۶ سرعته دستی هماهنگ می شود که نیرو را به محور عقب انتقال می دهد.

در بررسی ها، M4 طی ۴.۱ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت رسیده است. بیشینه سرعت نیز برابر با ۲۹۰ کیلومتر برساعت است.

»»» همانطور که می دانید خط آخر تیونینگ استاندارد ب ام و را باید در نسخه های M کامپتیشن مشاهده کرد اما این نسخه M آنقدر ویژگی های اسپرت همراه خود دارد که عملا نیازی به نسخه کامپتیشن آن احساس نمی شود اما به هر حال اگر ب ام و چنین ویرایشی را نیز روانه بازار کند احتمالا تغییرات به استفاده از توربوهای بزرگ تر، برنامه ریزی ECU و تغییراتی در سیستم اگزوز محدود می شود تا خروجی به ۶۰۰ تا ۶۵۰ اسب بخار نزدیک شود.

شاخص مصرف سوخت برای این محصول ۱۷۳۷ کیلوگرمی برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۱۴.۷ لیتر، در بزرگراه ۱۰.۲ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۲.۴ لیتر است.

قیمت پایه خودرو ۷۲ هزار دلار و در مدلی که تصاویرش برای این مطلب استفاده شده با توجه به آپشن برابر با ۹۳۷۹۵ دلار است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا