راهنمای خرید مانیتور گیمینگ در تابستان ۱۴۰۰

شروع فصل تابستان برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی فرصت مناسبی است تا با خیالی راحت‌ و آسوده از بازی‌های جدید لذت ببرند.

موبنا – نوجوانان و جوانان با پشت‌سر گذاشتن امتحانات و کنکور با ذهنی آرام و بدون دغدغه به سراغ کنسول‌ و کامپیوترشان می‌روند. برای سایر گیمرها هم شب‌های تابستان بهترین فرصت برای لذت بردن از بازی‌های ویدئویی زیر باد خنک کولر است.

گیمرها به خوبی می‌دانند که برای کامل کردن این لذت در کنار کنسول جدید و کامپیوتر مجهز، به یک بخش مهم دیگر نیاز دارند. داشتن مانیتور یا نمایشگری باکیفیت و پیشرفته که بتواند تصاویر بازی را به شکل روان و بدون نقص پردازش کند و رنگ و کنتراست تصاویر را به طبیعی‌ترین شکل نمایش دهد. مانیتورهای گیمینگ از قابلیت‌ها و فناوری‌هایی بهره می‌برند که به خوبی می‌توانند صحنه‌های پیچیده و پرجزئیات بازی‌های ویدئویی را پخش کنند.

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ در تابستان ۱۴۰۰

شرکت‌ها و برندهای متعددی در بازار مانیتورهای گیمینگ فعالیت می‌کنند که آگاهی از مدل‌های و سری‌های تمامی محصولات آنها زمان زیادی را از شما می‌گیرد. برای راحت‌تر شدن این کار در ادامه سه مدل از برترین مانیتورهای گیمینگ را معرفی کرده‌ایم. این سه مدل از ابعاد، قابلیت‌ها و قیمت‌های متنوعی برخوردارند که باعث می‌شود تا سلیقه‌های متنوع بتوانند مانیتور مناسب خود را پیدا کنند.

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ در تابستان ۱۴۰۰

مانیتور خمیده

مانیتورهای خمیده یا منحنی تجربه بصری گسترده‌ و عمیق‌تری را ارائه می‌دهند و با داشتن شعاع نزدیک به سطح کروی چشم انسان در زمان‌هایی که طولانی مدت به آن نگاه می‌کنیم از خستگی و درد چشم جلوگیری می‌کند.

یکی از این مانیتورهای منحنی مدل ۲۷ اینچی CFG70 سامسونگ است. مانیتور گیمینگ C27FG70 سامسونگ به عنوان «اولین نمایشگر منحنی گیمینگ جهان» شناخته می‌شود. این مانیتور ۲۷ اینچی با داشتن زمان واکنش ‌پذیری فوق سریع یک میلی‌ ثانیه‌‌ای‌ تحولی بزرگ را در صنعت بازی‌های ویدئویی رقم زد. به لطف نرخ‌ بروزرسانی ۱۴۴ هرتزی اجرای روان و بی‌عیب و نقص بازی‌‌ها کمترین انتظاری است که می‌توانید از C27FG70 سامسونگ داشته باشید.

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ در تابستان ۱۴۰۰

سامسونگ در ساخت پنل این مانیتور از فناوری کوانتوم دات (فاقد ماده کادمیوم) بهره برده تا ضمن پوشش ۱۲۵ درصدی طیف رنگی sRGB، محصولی دوستدار محیط زیست را عرضه کرده باشد.

طراحی منحصربه‌فرد مانیتور با انحنای ۱۸۰۰ میلی‌متر (۱۸۰۰R) این حس را به کاربران می‌دهد تا بیشتر از گذشته خود را در محیط بازی تصور کنند و از لذت غرق شدن در هیجانات بازی و شور و شوق ناشی از آن بهره ببرند.

مانیتور C27FG70 سامسونگ به گونه‌ای طراحی شده که گیمرها به ساده‌ترین شکل ممکن نمایشگر را برای خود بهینه و سازگار کنند. به کمک داشبورد روی صفحه (UX OSD) می‌توان تنظیمات ضروری بازی را به طور دلخواه و مناسب با ژانر هر بازی تغییر داد. همچنین دکمه‌های میانبری برای تغییر تنظیمات بازی در جلو و پشت مانیتور طراحی شده است. برای تغییر زاویه دید مانیتور هم بازوی لولایی در نظر گرفته شده تا به راحت‌ترین شکل ممکن این کار انجام شود.

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ در تابستان ۱۴۰۰

مانیتور C27FG70 سامسونگ در سال ۲۰۱۶ به دلیل داشتن طراحی خلاقانه و گیمرپسند جایزه بهترین طراحی را از موسسه معتبر Good Design Award ژاپن دریافت کرد.

نسبت کنتراست جالب توجه ۳۰۰۰:۱، پشتیبانی از قابلیت AMD FreeSync برای اجرای روان‌تر بازی‌ها، حالت محافظ چشم Eye Saver Mode و ویژگی تصویر بدون لرزش (Flicker Free) بخشی دیگر از قابلیت‌های اولین مانیتور منحنی گیمینگ جهان است.

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ در تابستان ۱۴۰۰

مانیتور بزرگ

بازی‌های ویدئویی در نمایشگرهای بزرگ لذت و هیجان دو چندانی دارد. اگر به دنبال مانیتور گیمینگ بزرگ و پیشرفته برای اتاق بازی خود هستید احتمالا مانیتور ۴۹ اینچی CHG90 سامسونگ همان گمشده اصلی شماست.

مانیتور گیمینگ C49HG90 به عنوان «فوق عریض‌ترین مانیتور منحنی گیمینگ» از طرف سامسونگ روانه بازارهای جهانی شد.

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ در تابستان ۱۴۰۰

C49HG90 با بهره‌مندی از پنل کوانتوم دات، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۳۸۴۰، پشتیبانی از استاندارد HDR و نمایش بیش از یک میلیارد رنگ مجموعه‌ای کامل را در اختیار دارد تا در چشم‌نوازترین حالت ممکن تصاویر بازی‌ها را به چشم گیمرها منتقل کند.

این مانیتور از نسبت تصویر جدید ۳۲:۹ برخوردار است که با توجه به انحنای ۱۸۰۰ میلی‌متری می‌تواند تجربه‌ای کم‌نظیر و خیره‌کننده از تماشای تصاویر مهیج بازی‌ها را خلق کند.

پردازش تصاویر در نمایشگر C49HG90 به لطف نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتزی و زمان واکنش پذیری یک میلی‌ثانیه‌ای به شکلی روان و بدون لگ رقم می‌خورد. همچین با توجه به کالیبراسیون دقیقی که در C49HG90 صورت گرفته با تغییر مواردی مثل سطح گاما، میزان روشنایی، نسبت کنتراست، وضوح و مقدار رنگ، بهترین و عالی‌ترین تصویر در هر سبک بازی به چشم گیمر منتقل می‌شود.

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ در تابستان ۱۴۰۰

مانیتور اقتصادی

داشتن مانیتورهای گیمینگ پیشرفته و کارآمد با هزینه‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه هم ممکن است و مدل‌های متنوعی از آنها در دسترس گیمرها قرار دارد. یکی از این مانیتورها مدل SR350 سامسونگ است. این مانیتور ۲۲ اینچی از پنل IPS با زاویه دید گسترده ۱۷۸ درجه‌ای، وضوح تصویر فول‌اچ‌دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و نسبت تصویر ۱۶:۹ بهره می‌برد. طراحی مانیتور SR350 به سبک مینیمال و با قاب‌های بدون حاشیه در ۳ ضلع بدنه انجام شده است تا گیمرها در زمان بازی تمرکز بیشتری بر روی وقایع و جریانات داشته باشند. درگاه‌های HDMI و VGA امکان اتصال راحت به سایر دستگاه‌ها را فراهم کرده و دو حالت Eye Saver و Flicker Free به تجربه بصری ساده و روان‌تر کمک می‌کند. به این فهرست باید نرخ بروزرسانی ۷۵ هرتزی را هم اضافه کرد که اجرا و پردازش بدون لرزش و نقص تصاویر را تا حد زیادی تضمین می‌کند.

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ در تابستان ۱۴۰۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا