کوپه های قدرتمند ۲۰۲۲ با نگاهی به طراحی ۲۰۰۲ افسانه ای! (+عکس)

طراحان آلمانی ترجیح داده اند تا در رابطه با طراحی سری ۲ جدید بیشتر محافظه کار باشند، به همین جهت در قسمت دماغه شرایط بسیار متعادل تری را در مقایسه با محصولات جدید سری ۷ و ۴ مشاهده می کنیم.

موبنا؛ مازیار دانیالی ب ام و سری ۲ با توجه به ارائه در کلاس کوپه و طراحی جمع و جور به نوعی یادآور ۲۰۰۲ افسانه ای باواریایی ها در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی است. اکنون تصاویر رسمی مدل ۲۰۲۲ سری ۲ منتشر شده که می توان آنرا جز بهترین های کلاس کوپه در شرایط فعلی بازار جهانی دانست.

البته محصولات جدید سری ۲ یعنی مدل های ۲۳۰i و M240i اکس درایو فقط با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک در بازار آمریکا ارائه می شوند و دیگر خبری از جعبه دنده دستی نیست که این مساله برخی از هواداران را آزرده خاطر خواهد کرد. ب ام و برای اروپا مدل ۲۲۰i را عرضه می کند که معادل ۲۳۰i برای بازار آمریکا است.

طراحان آلمانی ترجیح داده اند تا در رابطه با طراحی سری ۲ جدید بیشتر محافظه کار باشند، به همین جهت در قسمت دماغه شرایط بسیار متعادل تری را در مقایسه با محصولات جدید سری ۷ و ۴ مشاهده می کنیم. یک گریل(جلوپنجره) دوبخشی ساده، چراغ های اصلی هماهنگ با گرافیک داخلی بروزشده و بامپر(سپر) اسپرت با ورودی های هوا منظره دلنشینی را شکل داده اند.

در نمای جانبی نیز جزئیات حجیم در یک محیط محدود به خوبی جانمایی شده اند تا این کوپه کاملا چالاک دیده شود. چراغ  های اصلی عقب الگوی ساده اما فوق العاده زیبایی دارند. گرافیک داخلی آنها نیز کاملا به شرایطی که در دماغه مشاهده کردیم، هماهنگ و جور است.

در زمینه طراحی کابین، ب ام و سبک خاص خود را دارد و برای بسیاری از کمپانی های دیگر ایده ساز بوده است. اینجا هم زبان طراحی اختصاصی با استفاده از جزئیات کرومی باکیفیت، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر، دکمه های کنترلی کامل روی فرمان، نمایشگر اصلی سیستم سرگرمی، سامانه نرم افزاری آی درایو ۷، پشتیبانی وایرلس از اپل کارپلی و اندروید اوتو، نمایشگر هداپ آپشن، پشتیبانی از دستیار صوتی الکسای امازون، کلید دیجیتال هماهنگ با تلفن همراه هوشمند و … به اوج جذابیت خود رسیده است.

در قسمت پیشرانه برای مدل ۲۳۰آی از نمونه توربوشارژ ۴ سیلندر ۲ لیتری با ۲۵۵ اسب بخار خروجی و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر استفاده شده است.

اما در ام۲۴۰آی تپنده ۶ سیلندر ۳ لیتری برابر با ۳۸۲ اسب بخار خروجی و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

۲۳۰i طی ۵.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد. این شاخص برای M240i برابر با ۴.۱ ثانیه است. بیشینه سرعت هر دو مدل برابر با ۲۵۰ کیلومتر برساعت است.

سیستم تعلیق ارتقا یافته تجربه رانندگی اسپرت با محصولات سری ۲ جدید را به میزان چشمگیری بهبود داده است. در M240i سیستم تعلیق تطبیقی و تجهیزات بیشتر موجب شده تا فرمان پذیری بهتری را نیز شاهد باشیم.

جالب آنکه کیت تعلیق M اسپرت بصورت آپشن برای مدل ۲۳۰آی نیز قابل سفارش است.

رینگ های ۲۳۰آی در اندازه ۱۸ اینچی ارائه می شوند و نمونه ۱۹ اینچی آپشن است اما در مدل ام۲۴۰آی رینگ های ۱۹ اینچی به عنوان گزینه استاندارد روی خودرو نصب هستند.

قیمت پایه این خودروها هنوز از جانب ب ام و مشخص نشده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا