اولین کراس اوور الکتریکی چینی در راه بازار آمریکا (+عکس)

اسکای ول یک رکورد مهم را به خود اختصاص داده: اولین استارت اپ چینی که خودروی الکتریکی خود را در بازار آمریکا به فروش می رساند.

موبنا؛ مازیار دانیالی – در تیر ماه سال ۱۳۹۹ طی مطلبی به معرفی برند اسکای ول(برخی منابع اشاره دارند که نام این برند به اسکای ورث تغییر یافته اما وب سایت رسمی کمپانی همچنان از لوگوی اسکای ول استفاده می کند) پرداختیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد.

همانطور که عنوان شد؛ “گروه خودروسازی مبتنی بر انرژی های نوین اسکای ول” یا “جیانگسو اسکای ول اتومبیل” نام یک کمپانی چینی تولیدکننده خودروهای مبتنی بر انرژی های نوین است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز کرده است. اما نام اسکای ول در صنعت خودروی چین، مخاطب را به سمت اتوبوس ها و همچنین ون هایی که توسط نانجینگ گلدن دراگون اسکای ول ارائه شده است، متوجه می کند. این کمپانی از سال ۲۰۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمینه تولید باتری و اتوبوس های الکتریکی نیز فعال است.

اسکای ول یا اسکای ورث یک رکورد مهم را نیز به خود اختصاص داده با عنوان: اولین استارت اپ چینی تولیدکننده خودروی الکتریکی که محصول خود را در بازار آمریکا به فروش می رساند.

کراس اوور ET5 که قبلا معرفی کردیم در بازار آمریکا با نام Imperium ET5 عرضه می شود. ظاهرا این محصول در دو تریم با برد حرکتی ۴۰۴ کیلومتر و قیمت ۲۹۹۹۰ دلار و دیگری با بردی حرکتی ۵۲۰ کیلومتر و برچسب قیمت ۳۹۹۹۰ دلار عرضه خواهد شد.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۶۹۸ میلیمتر در طول، ۱۹۰۸ میلیمتر در عرض و ۱۶۹۶ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۸۰۰ میلیمتر است.

ایی تی۵ در بازار چین تنها با یک آپشن در بخش پیشرانه عرضه می شود که ۲۰۴ اسب بخار خروجی و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. احتمالا همین اعداد در مدل مربوط به بازار آمریکا نیز مشاهده می شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا