الگند EL1؛ رونوشتی مدرن از یک خودروی آلمانی پس از ۳۷ سال! (+عکس)

دفتر مرکزی الگند در بایلنگریس، باواریا(آلمان) قرار دارد و حضور در بازار خودروهای اسپورت الکتریکی را هدف قرار داده است. از این رو مشاهده می کنیم در طراحی ایی ال۱ توجه ویژه ای به محصول دهه ۸۰ آئودی در مسابقات رالی داشته است.

موبنا؛ مازیار دانیالی – ترکیب طراحی کلاسیک با فناوری مدرن مورد جدیدی در صنعت خودرو نیست و بارها مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفته است. این بار هم خودرویی با نام الگند ایی ال۱ معرفی شده که روح طراحی آئودی اسپورت کواترو را همراه دارد.

دفتر مرکزی الگند در بایلنگریس، باواریا(آلمان) قرار دارد و حضور در بازار خودروهای اسپورت الکتریکی را هدف قرار داده است. از این رو مشاهده می کنیم در طراحی ایی ال۱ توجه ویژه ای به محصول دهه ۸۰ آئودی در مسابقات رالی  داشته است.

الگند ایی ال۱ مجهز به سامانه تمام چرخ محرک مبتنی بر پیشرانه الکتریکی و ۸۰۵ اسب بخار خروجی است.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید؛ بخش دماغه خودرو نمایی واضح از آئودی اسپورت کواترو را نشان می دهد که در ترکیب با درپوش موتور، فندرها(گلگیر) و بامپر(سپر) ساختار جالبی را شکل داده است.

در نمای جانبی نیز نکته جالب طراحی به حذف ستون دوم مربوط می شود که ساختار گران قیمتی(از منظر هزینه تولید) را برای باز و بسته شدن شیشه درب ها شکل داده است.

در ستون آخر نیز توجه به شیب سقف یادآور نسل دوم آئودی کوپه است.

ایی ال۱ طی ۲.۸ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد و بیشینه سرعت آن نیز برابر با ۲۵۵ کیلومتر برساعت است. همانطور که می بینید این خودرو فعلا در حد رندرهای منتشره قابل قضاوت است و برای ثبت رسمی اعداد مورد ادعای سازنده باید منتظر رونمایی از نسخه اولیه آن در سال ۲۰۲۲ باشیم.

در قسمت باتری این خودروی الکتریکی از نمونه ۹۰ کیلووات ساعت با برد حرکتی ۴۰۰ کیلومتر استفاده خواهد شد. براساس اطلاعات ارائه شده؛ در قسمت شاسی نیز از نمونه یکپارچه فیبرکربنی استفاده می شود که وزن خودرو را در ۱۶۸۰ کیلوگرم مدیریت می کند.

تولید الگند ایی ال۱ تنها محدود به ۳۰ دستگاه خواهد بود و احتمالا بیش از ۱ میلیون دلار قیمت می خورد.

آئودی اسپورت کواترو اس۱ مدل ۱۹۸۵

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا