دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور را تا پیش از ۱۲ تیر فعال کنید

رجیستری ساعت‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور از ۱۲ تیرماه کلید می‌خورد و تجهیزاتی که پس از این تاریخ فعال شوند، باید رجیستر شوند، به همین دلیل لازم است اگر افرادی که این دستگاه‌ها را دارند، تا قبل از تاریخ‌های تعیین‌شده، سیم‌کارت خود را در داخل دستگاه قرار داده از سرویس گرفتن دستگاه خود مطمئن شود.

موبنا – طرح سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت به عنوان طرح رجیستری شناخته می‌شود. با اجرای طرح رجیستری، صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال خواهند شد. این طرح تمامی برندهای گوشی تلفن همراه موجود در بازار ایران را در بر گرفته و موجب حذف واردات گوشی‌های قاچاق و افزایش واردات قانونی گوشی و تجهیزات دارای سیم‌کارت شد.

با توجه به هدف اجرای رجیستری برای تمامی تجهیزات سیم‌کارت‌خور، مقرر بود پس از گوشی‌های موبایل نوبت به سایر دستگاه‌ها برسد. در این راستا پیمان قره‌داغی -مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری- از اجرای طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) برای موبایل‌واره‌ها از دوازدهم تیرماه خبر داد.

وی با اشاره به اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه در سال ۹۶ گفت: در مرحله اول اجرای این طرح تمامی نشان‌های تجاری تلفن همراه تا اردیبهشت سال ۹۷ مشمول رجیستری شدند و با تصمیم کمیته راهبری طرح رجیستری، ساعت‌های هوشمند از دوازدهم تیرماه و تجهیزاتی مانند بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از نوزدهم تیرماه مشمول رجیستری می‌شوند.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری افزود: این طرح با هدف حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش تجهیزات دارای سیم‌کارت قاچاق به جای تجهیزات قانونی اجرا می‌شود و براساس مصوبه کمیته راهبری طرح رجیستری، گمرک جمهوری اسلامی ایران بایستی اطلاعات تجهیزات دارای سیم‌کارت همراه مسافران را در حین ورود به کشور ثبت کند.

قره‌داغی درباره تجهیزات دارای سیم‌کارت که تاکنون فعال بوده‌اند، تصریح کرد: تمامی تجهیزاتی که تا پیش از اجرای طرح رجیستری فعال باشند، مشمول این طرح نخواهند شد. اما تجهیزاتی که پس از این تاریخ فعال می‌شوند بایستی رجیستر شوند.

بنابراین، اگر هر فردی دستگاه سیم‌کارت‌خوری مانند تبلت، ساعت هوشمند، بارکداسکنر، PDA و مبدل تلفن ثابت به سیار دارد باید تا قبل از تاریخ‌های تعیین‌شده، سیم‌کارت خود را در داخل دستگاه قرار داده و آن را روشن کند و حتما نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کند و از سرویس گرفتن دستگاه خود تا قبل از زمان‌بندی‌های اعلام‌شده مطمئن شود.

توصیه می‌شود سرویس گرفتن از دستگاه، به روز و ساعات پایانی اجرای طرح رجیستری موبایل‌واره‌ها موکول نشود زیرا ممکن است در آن ایام و ساعات، با افزایش حجم بار شبکه مواجه شده و امکان انجام مراحل رجیستری فراهم نشود.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا