شاسی بلند کوچک و اقتصادی ژاپنی روانه بازار می شود (+عکس)

اکنون تصاویری از جدیدترین مدل جیمنی در اختیار رسانه های خودرویی قرار دارد که این محصول جمع و جور را در نسخه لایت به نمایش گذاشته است.

موبنا؛ مازیار دانیالی جیمنی خودرویی است که از سال ۱۹۷۰ تا کنون روی خط تولید سوزوکی قرار دارد. در رابطه با محبوبیت این مینی اس یو ویی باید به آمار رسمی موجود اشاره کنیم که تا سال ۲۰۱۸ برابر با ۲.۸۵ میلیون دستگاه از آن به مشتریان واگذار شد.

جیمنی با آنکه ذاتا یک شاسی بلند کوچک جعبه ای محسوب می شود اما در کلاس های ۲درب واگن، ون، کانورتیبل و پیکاپ روانه بازار شده است.

نسل اول این خودرو در سال ۱۹۷۰، نسل دوم در سال ۱۹۸۱، نسل سوم در سال ۱۹۹۸ و نسل چهارم در سال ۲۰۱۸ روانه بازار شدند. البته در هر نسل شاهد ارائه نسخه های مختلف و نمونه های ویژه بازارهای هدف نیز بوده ایم.

نسل اول

نسل اول

نسل دوم

نسل دوم

نسل سوم

نسل سوم

نسل چهارم

نسل چهارم

اکنون تصاویری از جدیدترین مدل جیمنی در اختیار رسانه های خودرویی قرار دارد که این محصول جمع و جور را در نسخه لایت به نمایش گذاشته است. ظاهرا لایت ارزانترین تریم جیمنی جدید است که به عنوان یک محصول اقتصادی و خوش ساخت پیش روی مشتریان قرار خواهد گرفت.

در جیمنی لایت رینگ های ۱۵ اینچی فولادی، سیستم تهویه غیر اتوماتیک، پخش صوتی دیسک فشرده با اتصال بلوتوث و پیشرانه ۱.۵ لیتری خانواده K15B با ۱۰۵ اسب بخار خروجی(و ۹۶ پوندفوت گشتاور) و همچنین سامانه تمام چرخ محرک به عنوان آپشن استاندارد ارائه می شوند.

در بخش جعبه دنده نیز از نمونه ۵ سرعته دستی استفاده شده است.

سوزوکی، جیمنی لایت را به عنوان یک آفرودر ارزان قیمت برای رقابت در بازار محصولات اقتصادی روانه بازار می کند. به گفته سوزوکی، طی روزهای آتی قیمت دقیق جیمنی لایت مشخص می شود.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا