اقدامات مجموعه مخابرات کشور با هدف تامین پایداری و ارتباط حداکثری انتخابات ۲۸ خرداد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مورد فعالیت های مخابرات در جهت تضمین پایداری ارتباطات در انتخابات ۲۸ خرداد اظهار داشت: تمام ابزار مادی و تجهیزات فنی و ارتباطی را به کار گرفتیم تا با استفاده از زیرساخت مخابرات کشور در برگزاری انتخاباتی امن، آرام و باشکوه، نقش مهم و اساسی مخابرات را ایفا کرده و بدین منظور بهینه سازی شبکه ارتباطی در تمام بخش ها اعم از ثابت وسیار و دیتا به صورت کامل، پیش بینی و انجام شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس مجید سلطانی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در شرکت مخابرات ایران در رابطه با آماده سازی زیرساخت ارتباطات و تامین امنیت و ارتباط حداکثری انتخابات ۲۸ خرداد در حوزه های شبکه و فناوری اطلاعات گفت: برگزاری جلسات مختلف با حضور نمایندگان شورای نگهبان، سازمان فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و شرکت زیرساخت، تشکیل کمیته های استانی، ستادی و انتخابات در جهت استقرار گام های اولیه به منظور هم افزایی با ستاد انتخابات کشور، از جمله اقدامات اولیه و زیرساختی در مسیر بود.

وی افزود: تامین زیرساخت های ثابت و زیرساخت های ارتباطی وزارت کشور با استانداری ها، نمایندگی های شورای نگهبان و زیرساخت های اپراتورها جهت شعب اخذ رای از وظایف مهم شرکت مخابرات ایران بود که به بهترین نحو انجام شد.

مهندس سلطانی با تاکید بر پایداری سرویس ها به عنوان وظیفه اصلی مخابرات به عنوان یک شرکت خدماتی تامین کننده زیرساخت های سایر اپراتورها، گفت:بررسی امکان تامین ارتباطات جایگزین مورد نیاز در شعب فاقد پوشش، افزایش پهنای باند استانداری ها و فرمانداری ها در هر منطقه بر حسب درخواست استانداری مربوطه از دیگر کارهای اجرا شده در حوزه انتخابات بوده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: استقرار تیم های پشتیبانی بصورت شبانه روزی در مناطق ۳۱ گانه شرکت مخابرات ایران جهت ثبت نام کاندیداها و تشکیل کمیته های فنی پشتیبانی انتخابات در سطح مناطق مخابراتی از جمله اقدامات مهمی بوده است که با انجام آن، ارتقا و افزایش ظرفیت پهنای باند سرویس MPLS به میزان ۴۳۰M محقق شد.

وی افزود: کمک به تجهیزات تحویلی به مناطق جهت آمادگی برای انتخابات در راستای تقویت و ارتقای شبکه مناطق و حفظ پایداری سیستم های انتخاباتی، شناسایی امکانات و مسیرهای جایگزین جهت قطعی های احتمالی و انجام تمهیدات لازم برای حفظ و حراست از مسیرهای فیبرنوری اصلی و نقاط حادثه خیز با همکاری مخابرات مناطق،از دیگر اقدامات مهم در مسیر برگزاری انتخابات با حداکثر ارتباط لازم و تلاش در جهت پایداری تمام وقت در زمان برگزاری انتخابات بوده است.

مهندس سلطانی گفت: تقویت و توسعه و ارتقای شبکه جهت استفاده از بسترهای ارتباطی و الکترونیکی در ایام انتخابات و ارائه گزارش لحظه به لحظه تمام اقدامات انجام شده جهت پایداری شبکه مخابراتی به ستاد شرکت مخابرات ایران پس از پایان فرایند انتخابات از جمله مهم ترین اقدامات انجام شده در جهت مستندسازی و بررسی و رصد کیفی و کمی پایداری ارتباطات بوده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تشریح دیگر اقدامات در خصوص تغذیه نیرو و برق اضطراری و هماهنگی با مدیریت ارتباطات سیار در مناطق به منظور بررسی پوشش دهی انتخاباتی و در خواست امکان جابجایی نقاط فاقد پوشش به نقاط نزدیک با پوشش مناسب را از جمله اقدامات مهم و اساسی در زمینه تامین سریع ارتباطات مخابراتی در ایام انتخابات عنوان کرد.

مهندس سلطانی همچنین افزود: در روز انتخابات از اولین ساعات تا آخرین لحظات رای گیری، کلیه مناطق مخابراتی به صورت آنلاین شاهد وضعیت ارتباطی و پایش موثر ارتباطات در حوزه های ثابت وسیار و دیتا و رفع موانع احتمالی بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا