کارکرد و مشخصات کامل دستگاه NVR

یکی از ملزوماتی که همراه با دوربین های مداربسته آنالوگ و آنالوگ HD عرضه می شود، دستگاه DVR است. دستگاه DVR هایک ویژن یکی از بهترین دستگاه ها برای ثبت و ضبط تصاویر دوربین های مداربسته بوده که با قیمت مناسب و کیفیت بالا تولید و در بازار ایران به فروش می رسد.

دستگاه DVR با توجه به نوع طراحی دارای هارد دیسک و محل ذخیره سازی می باشد که تصاویر دوربین مداربسته در آن ذخیره می شوند و در صورت نیاز به صورت مجدد بازبینی می شوند. در واقع این دستگاه کنترل کننده دوربین های به کار رفته در سیستم مداربسته است و همه اطلاعات با توجه به نوع کارایی این دستگاه جمع آوری می شوند. بنابراین در انتخاب و خرید نوع مناسبی از دستگاه بایستی نهایت دقت را داشت.

دستگاه DVR هایک ویژن دارای دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری می باشد. در بخش سخت افزاری یک کیس وجود دارد که معمولا از جنس فلزی یا پلاستیکی است. درون کیس برد الکتریکی وجود دارد که داده های دوربین های مداربسته را تحلیل می کند. علاوه بر این در کیس هارد دیسک به منظور ذخیره سازی داده ها وجود دارد. دستگاه NVR هایک ویژن جزو بهترین دستگاه های روز بازار میباشد.

با توجه به تعداد دوربین هایی که به دستگاه DVR متصل می شود، در بخش سخت افزاری دستگاه ورودی تصویر و صدا، ورودی کابل شبکه به منظور اتصال به اینترنت و همچنین خروجی دوربین های چرخشی وجود دارد.

قسمت نرم افزاری دستگاه DVR به منظور جمع آوری اطلاعات، کنترل، تنظیم و بازبینی دوربین ها برنامه ریزی و طراحی شده است. در این بخش تصاویر پس از تحلیل و بررسی به قسمت خروجی های تصویر برای نمایش در نمایشگر انتقال می یابد. علاوه بر این در قسمت نرم افزاری می توان ساعت و تاریخ دقیق تصاویر را تنظیم کرد و به اطلاع کاربر رساند.

 

کارکرد و مشخصات کامل دستگاه NVR
 دستگاه DVR هایک ویژن

یکی از مزیت های دستگاه DVR هایک ویژن این است که با اتصال این دستگاه به نمایشگر می توان تصاویر را به صورت یکپارچه در یک صفحه مشاهده کرد. علاوه بر این می توان تصاویر را از نظر نوع زمان بندی ضبط، نور و رنگ به صورت دلخواه تنظیم کرد. با استفاده از دستگاه DVR می توان دوربین های گردان را کنترل کرد و یا زوم آنها را تنظیم نمود.

همچنین دستگاه های DVR از نظر صرفه جویی در هزینه نیز مورد توجه هستند. چرا که قیمت آنها نسبت به سایر دستگاه های ضبط کننده تصاویر دوربین مداربسته کمتر می باشد و با قیمت پایین می توان تصاویر با کیفیت را به دست آورد.

نحوه اتصال دوربین مداربسته به DVR

به منظور اتصال دستگاه DVR هایک ویژن به دوربین هایک ویژن و همچنین به نمایشگر، بایستی از کابل های مخصوص مانند کابل های VGA، RG، کواکسیال AV و HDMI استفاده کرد. علاوه بر این فیش BNC برای اتصال همه تجهیزات سیستم های مداربسته به یکدیگر به کار برده می شود.

فیش BNC از طریق پیچاندن پیچ خود، به دو طرف کابل های RG قفل می شود. این کابل را از یک طرف به دوربین مداربسته و از طرف دیگر به دستگاه DVR متصل می کنند. فیش BNC به قسمت درگاه ورودی یا input در DVR وارد می شود.

در انتخاب دستگاه DVR هایک ویژن بایستی به تعداد دوربین های مداربسته مورد استفاده توجه کرد. چرا که این دستگاه ها دارای مدل های مختلفی بر اساس تعداد ورودی های دوربین هستند و به صورت ۴، ۸، ۱۶ و ۳۲ کاناله به فروش می رسند.

به منظور نمایش داده های دوربین های مداربسته بایستی دستگاه DVR را از طریق درگاه ورودی مخصوص به مانیتور به آن متصل کرد. این اتصال نیز از طریق فیش BNC انجام می شود و از کابل های HDMI، AV و VGA برای این کار استفاده می شود. انتخاب کابل مناسب می تواند در بالا رفتن کیفیت تصاویر در نمایشگر موثر باشد.

کارکرد و مشخصات کامل دستگاه NVR
دستگاه DVR هایک ویژن

پس از انتخاب کابل مناسب، بایستی یک طرف کابل را به مانیتور و یک طرف را به دستگاه DVR متصل کرد. پس از انجام این کار تصاویر به صورت اتوماتیک توسط DVR در نمایشگر قابل مشاهده، ضبط و ذخیره هستند.

در نصب و اتصال دستگاه DVR هایک ویژن به دوربین مداربسته بایستی دقت داشت که مهم اتصالات، منبع تغذیه و… به برق متصل هستند. علاوه بر این بایستی از سلامت کابل ها و اتصال صحیح آنها به پورت مخصوص به خود اطمینان حاصل کرد. آدرس نمایندگی هایک ویژن https://www.hikvision-plus.com/  در لینک قبل میباشد.

دستگاه DVR هایک ویژن

هایک ویژن یکی از برندهای معتبر چینی بوده که در ایران دارای نمایندگی های زیادی بوده و طرفداران بسیاری دارد. دستگاه DVR هایک ویژن در مدل های ۴، ۸، ۱۶ و ۳۲ کاناله تولید و عرضه می شوند و تعداد دوربین ها بایستی متناسب با تعداد کانال ها باشند.

هر دستگاه DVR دوربین هایی با کیفیت تصاویر مختلفی را پشتیبانی می کند. برای اطلاع از این موضوع بایستی با مشاوران و متخصصان نمایندگی هایک ویژن مشورت کرد. برای مثال دستگاه DVR هایک ویژن سری Q می تواند دوربین های ۵ مگاپیکسلی را پشتیبانی کند.

دستگاه های ساخته شده توسط برند هایک ویژن دارای حافظه داخلی نیستند و بایستی برای آنها هارد دیسک تهیه کرد. میزان و ظرفیت ذخیره سازی هارد دیسک بایستی متناسب با نیاز کاربر انتخاب شود. برای انتخاب هارد دیسک مناسب برای سیستم مداربسته بایستی به عواملی مانند کیفیت دوربین ها، تعداد آنها و ظرفیت ذخیره سازی هارد دیسک توجه نمود.

برند هایک ویژن دستگاه های DVR را با تنوع بالایی تولید می کنند، به طوری که می توانند به طور کامل نیازهای یک سیستم مداربسته را برطرف نماید. برند هایک ویژن اپلیکیشن هایی را نیز برای نمایش تصاویر DVR در تلفن همراه و همچنین کنترل و تنظیم منوهای دستگاه طراحی و تولید کرده است.

کارکرد و مشخصات کامل دستگاه NVR
دستگاه DVR هایک ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا