بازگشت متفاوت یک دهه هفتادی در کلاسی جدید(+عکس)

اکنون کمپانی آمریکایی یک بار دیگر برند ماوریک را به صحنه آورده تا ضمن اشاره به خاطرات دهه ۷۰(میلادی) خود؛ اینبار یک پیکاپ کامپکت را به بازار جهانی معرفی کند.

موبنا؛ مازیار دانیالی ماوریک اولین بار در فاصله سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۹ برای نامگذاری سدان کامپکت فورد فالکن مورد استفاده قرار گرفت. اکنون کمپانی آمریکایی یک بار دیگر برند ماوریک را به صحنه آورده تا ضمن اشاره به خاطرات دهه ۷۰(میلادی) خود؛ اینبار یک پیکاپ کامپکت را به بازار جهانی معرفی کند.

ماوریک مدل ۱۹۷۲

ماوریک مدل 1972

ماوریک طراحی متفاوتی را همراه خود دارد که شاید قسمت مهم آن به علت عدم استفاده از زوایای تند و تیز باشد. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید امتداد اکثر خطوط بدنه در این پیکاپ گرد و کنترل شده، است که در نوع خود متفاوت با آن چیزی است که از پیکاپ های آمریکایی انتظار داریم.

از منظر ابعاد برابر با ۵۰۷۲ میلیمتر در طول و ۱۷۴۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. طول قسمت بار نیز برابر با ۱۳۸۲ میلیمتر است. این وانت دو کابین ۴ درب فقط در همین یک تریم برای بدنه عرضه می شود و قیمت پایه آن نیز ۱۹۹۹۵ دلار اعلام شده است.

در بخش پیشرانه برای تریم پایه موتور ۲.۵ لیتری هیبریدی ۴ سیلندر با ۱۹۱ اسب بخار خروجی استفاده شده است. جعبه دنده سی وی تی با محور جلو در ارتباط است اما سامانه تمام چرخ محرک در حالت آپشن پیش روی مشتریان قرار می گیرد.

میانگین مصرف سوخت این خودرو برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۵.۹ لیتر محاسبه شده است.

گزینه دیگر در بخش پیشرانه به تپنده ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۵۰ اسب بخار خروجی و ۳۷۶ نیوتن متر گشتاور دارد. این مجموعه با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک در ارتباط با محور جلو هماهنگ است. اینجا هم سامانه تمام چرخ محرک در حالت آپشن ارائه می شود.

ظرفیت یدکشی پیشرانه هیبریدی ۹۰۷ کیلوگرم و پیشرانه توربو ۱۸۱۴ کیلوگرم محاسبه شده است.

ماوریک در مقایسه با سایر پیکاپ های فورد

ماوریک در مقایسه با سایر پیکاپ های فورد

هر چند در بخش هایی از کابین مواد دارای بافت سخت استفاده شده اما طراحی مینیمال کابین این خودرو می تواند به خوبی با مخاطب خود ارتباط برقرار کند. از ویژگی های این بخش می توان به نمایشگر ۸ اینچی سیستم سرگرمی در حالت استاندارد، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، ترمز اضطراری، هدلایت اتوماتیک، نور بالای اتوماتیک، هات اسپات ۴جی، پورت برق ۱۲ ولت، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، نمایشگر ۴.۲ اینچی اطلاعات کیلومتر و در تریم های بالاتر ۶.۵ اینچی و … اشاره کرد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا