جاذبه های دیدنی در شهر استانبول و جزیره کیش را از دست ندهید

شهر استانبول یکی از زیباترین شهرهای دنیاست که همه جاذبه های دیدنی را یکجا دارد و با وجود امتیازات فراوان به مقصدی ایده آل برای میلیون ها توریست از سراسر جهان تبدیل شده است .

استانبول در سال ۲۰۱۰ میلادی عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا را بدست آورده ‌و سومین شهر توریستی جهان شناخته شد . این شهر دارای طبیعتی خیره کننده است و وجود دریای مرمره ، تنگه بسفر و خلیج شاخ طلائی به زیبایی آن افزود است . و چه چیز از این بهتر که شهر استانبول با وجود همه این امتیازات در فاصله کمی از مرزهای ایران قرار گرفته و میتوان با صرف هزینه های نسبتا کم به این شهر سفر نمود و از جاذبه های شگفت انگیز آن دیدن کرد .

جالب است بدانید شهر استانبول و تاریخی هزاران ساله داشته و پایتخت سه امپراتوری بزرگ روم شرقی  ، بیزانس و عثمانی بوده است . هر یک از این امپراتوری ها در چهره شهر تاثیر گذارده اند و آثار تاریخی متعددی از خود به یادگار گذاشته اند . که در ادامه به برخی از مشهورترین آن ها اشاره می کنیم .

در ادامه قیمت تور استانبول مناسب باید افزود شهر استانبول بزرگترین شهر کشور ترکیه است و بیش از پانزده میلیون نفر جمعیت دارد . این شهر در نقطه اتصال دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته که این خود امتیاز بزرگی محسوب می شود .  و به همین دلیل استانبول دارای دو چهره سنتی و مدرن بوده و تقابل این دو منظره ای زیبا را پدید آورده است .

جاذبه های شهر استانبول بقدری زیاد است که نمیتوان در سفری چند روزه از همه آن ها دیدن نمود و حتی نام بردن همه آن ها کاری دشوار خواهد بود . از این رو در ادامه این مطلب برخی از معروفترین آن ها را به شما معرفی می کنیم .

بازدید از کاخ باشکوه توپکاپی

به اعلام سفر باتو ، شهر استانبول دارای کاخ های باشکوهی است که اغلب آن ها از دوران حکومت عثمانیان به یادگار مانده و قرن ها قدمت دارند . در این میان کاخ توپکاپی با بیش از پانصد سال قدمت یکی از مشهورترین کاخ های  شهر استانبول است و در بهترین نقطه شهر یعنی محل اتصال تنگه بسفر و دریای مرمره بنا شده است .  کاخ توپکاپی در سال ۱۴۶۶ میلادی و به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شد و ساخت آن حدود نوزده سال به طولانجامید  . از آن پس و برای مدت پنج قرن ، قدرتمندترین سلاطین این سلسله در آن اقامت داشتند و خود سلطان محمد تا سال ۱۴۸۱ میلادی در این کاخ زندگی می کرد .  چ

موزه توپکاپی محل نگهداری مجموعه های ارزشمندی از کریستال ها ، نقره جات و ظروف چینی مربوط به امپراتوری عثمانی است و یکی از جاذبه های مهم آن ردای حضرت محمد است که در این مکان نگهداری می شود . همچنین در این موزه بیش از دویست هزار سند تاریخی و هشتاد و شش هزار کتاب نفیس و بیست سالن مملو از شاهکارهای تاریخی وجود دارد . و همه این ها سبب شده تا این موزه در زمره بزرگ ترین موزه های جهان قرار بگیرد .

تم‌پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن مجموعه ای وسیع و بسیار مجهز است که دارای امکانات رفاهی و تفریحی بی نظیری بوده و تجربه یک روز شاد و مهیج را در اختیارتان قرار می دهد . پارک آبی اوشن یکی از بزرگ‌ ترین پارک‌ های آبی خاورمیانه است که زمان زیادی از ساخت آن نمی گذرد . در این مجموعه استخرهای متعددی را خواهید دید که در ابعاد مختلف و برای رده های سنی گوناگون ساخته شده اند و بازی های متنوع موجود در آن به سه دسته آرام ، تند و هولناک تقسیم می شوند .

همچنین در این مجموعه همه امکانات رفاهی لازم برای یک روز شاد و بی عیب ونقص فراهم شده است . از کافه و رستوران ای مختلف گرفته تا خدمات ماساژ و اسپا در اختیار علاقمندان قرار می گیرد .

سانس ‌‌های این مجموعه در طی ایام هفته برای استفاده خانم‌‌ها و آقایان متغیر است و می بایست قبل از هر چیز از سانس های این مجموعه مطلع شده و در اولین فرصت برای رفتن به این مجموعه برنامه ریزی کنید .

تور کیش ارزان دقیقه ۹۰ را در سفر باتو از دست ندهید.

کلیک کنید: تهران

دوچرخه سواری در جزیره کیش

دوچرخه ‌سواری در امتداد سواحل جزیره کیش تفریحی لذت بخش و بیاد ماندنی خواهد بود . بهتر است بدانید پیست دوچرخه سواری کیش یکی از طولانی ترین و زیباترین پیست های ایران است که در حدود هفتاد و پنج کیلومتر طول دارد و به موازات جاده ساحلی کشیده شده است . در امتداد این مسیر کیوسک های اجاره انواع دوچرخه وجود دارد که با هزینه های نسبتا مناسب وسیله مورد نظر را کرایه می دهند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا