استرالیا و جاذبه‌هایی به رنگ صورتی! (+عکس)

سه رنگ متضاد صورتی، آبی و سبز، دریاچه مک‌دانل را به یکی از محبوب‌ترین دریاچه های صورتی استرالیا تبدیل کرده اند.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – استرالیا دارای جاذبه های عجیب و شگفت انگیزی است که از حیوانات خاص تا مکان های دیدنی مختلف را شامل می شوند. دریاچه هایی به رنگ صورتی یکی از این جاذبه های ویژه در استرالیا هستند.

 

با معرفی شبکه های اجتماعی مختلف، به ویژه اینستاگرام، دریاچه های صورتی استرالیا نیز از شهرت بیشتری برخوردار شده اند.

چرا این دریاچه ها صورتی هستند؟

برای مدتی رنگ صورتی برخی دریاچه های استرالیا مساله ای مرموز بود، اما در نهایت دانشمندان دریافتند که رنگ صورتی آب این دریاچه ها به واسطه ترکیبی از هالوباکتریا و گونه هایی از جلبک به نام Dunaliella Salina شکل گرفته اند. رنگدانه قرمز کاروتنوئیدی که توسط آنها تولید می شود در ترکیب با نمک های موجود در آب دریاچه موجب رنگ صورتی درخشان آب می شود.

در ادامه با برخی از شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین دریاچه های صورتی در استرالیا بیشتر آشنا می شویم.

دریاچه هیلیر، استرالیای غربی

دریاچه‌های صورتی از جاذبه‌های منحصر به فرد استرالیا

دریاچه هیلیر در جزیره میدل در استرالیای غربی قرار دارد و یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین دریاچه های استرالیا محسوب می شود. دریاچه هیلیر فقط ۶۰۰ متر پهنا دارد و جاذبه ای نسبتا کوچک است، اما رنگ صورتی آب دریاچه که اطراف آن را پوشش گیاهی سبز فرا گرفته و در کنار اقیانوس آبی هند قرار دارد، منظره ای دیدنی را خلق می کند.

دریاچه هیلیر برخلاف برخی دیگر از دریاچه های صورتی در استرالیا در تمام طول سال رنگ صورتی خود را حفظ می کند. باور بر این است که شوری بالای آب آن دلیل این شرایط است.

دریاچه مکدانل، استرالیای جنوبی

دریاچه‌های صورتی از جاذبه‌های منحصر به فرد استرالیا

سه رنگ متضاد صورتی، آبی و سبز، دریاچه مک‌دانل را به یکی از محبوب‌ترین دریاچه های صورتی استرالیا تبدیل کرده اند. این دریاچه که در شبه جزیره ایر در استرالیای جنوبی قرار دارد و به واسطه غلظت بالای نمک در آن یکی از صورتی‌ترین دریاچه های استرالیا محسوب می شود.

دریاچه مک‌دانل که قبلا به عنوان معدن نمک مورد استفاده قرار می گرفت، اکنون یکی از بزرگترین معادن سنگ گچ در نیمکره جنوبی است و می تواند بیش از یک میلیون تن سنگ گچ در سال تولید کند.

جاده ای که بین دریاچه مک‌دانل و دریاچه آبی-سبز مجاور آن قرار دارد، این مکان را به یکی از جاذبه های مورد علاقه عکاسان خلاق و دوستداران استفاده از تصویربرداری هوایی تبدیل کرده است. در انتهای این جاده می توانید به ساحل کاکتوس دسترسی داشته باشید که بهشتی برای دوستداران موج سواری است.

دریاچه هارت، استرالیای جنوبی

دریاچه‌های صورتی از جاذبه‌های منحصر به فرد استرالیا

دریاچه هارت با آب صورتی کم عمق خود زمانی یکی از ذخایر اصلی نمک استرالیا بود. غلظت نمک آب این دریاچه به اندازه ای بالا است که بلورهای نمک زیر آب صورتی رنگ تشکیل می شوند. ذرات نمک زیر نور خورشید درخشش خاصی به این دریاچه می بخشند.

تالاب هات، استرالیای غربی

دریاچه‌های صورتی از جاذبه‌های منحصر به فرد استرالیا

ساحل مرجانی استرالیای غربی به دلیل مناظر رنگارنگ و درخشان خود از صخره های قرمز تا پهنه های آبی به رنگ آبی روشن مشهور است. تالاب هات (Hutt Lagoon) یک پیکره آبی ۷۰ کیلومتری و از جاذبه های اصلی در این منطقه محسوب می شود.

ظاهر تالاب هات بسیار متغیر است و تحت تاثیر زمان روز، الگوهای آب و هوایی و تغییرات فصلی قرار می گیرد. رنگ آب این دریاچه می تواند به راحتی از قرمز به صورتی، بنفش یا حتی گاهی اوقات نقره ای تغییر کند.

بهتترین زمان بازدید از این دریاچه اواسط صبح یا هنگام غروب خورشید است زیرا طیف رنگارنگ این دریاچه در این زمان آشکار می شود.

دریاچه ایر، استرالیای جنوبی

دریاچه‌های صورتی از جاذبه‌های منحصر به فرد استرالیا

دریاچه ایر با آبی به رنگ صورتی و طیف هایی از نارنجی و زرد یکی از قسمت های شناخته شده در استرالیای جنوبی محسوب می شود. این دریاچه به طور معمول خشک است، اما جادوی واقعی زمانی رخ می دهد که به واسطه سیل با آب پر می شود.

سیل زندگی را به دریاچه ایر باز می گرداند و آبی به رنگ صورتی و نارنجی جلوه ای متفاوت به آن می بخشد. متاسفانه این سیل هر ۳ تا ۱۰ سال یک بار رخ می دهد.

دریاچه بومبونگا، استرالیای جنوبی

دریاچه‌های صورتی از جاذبه‌های منحصر به فرد استرالیا

دریاچه بومبونگا که با خودرو دو ساعت از شهر آدلاید فاصله دارد، یکی از قابل دسترس‌ترین دریاچه های صورتی و البته یکی از زیباترین آنها در استرالیا است.

ساحل صورتی این دریاچه عکاسان حرفه ای و دوستداران اینستاگرام را به سوی خود جلب می کند. آب این دریاچه به رنگ های صورتی، سفید و آبی دیده می شود که رنگ آن به میزان شوری آب در هر زمان بستگی دارد.

دریاچه های صورتی، ویکتوریا

دریاچه‌های صورتی از جاذبه‌های منحصر به فرد استرالیا

پارک ملی موری-سانست می تواند تجربه هایی بی نظیر و مناظری فوق العاده را ارائه کند، اما جاذبه اصلی آن چهار دریاچه صورتی شامل دریاچه های کرزبی، یکینگ، کنیون و هاردی می شوند. رنگ آب این دریاچه ها که در شمال غربی ویکتوریا قرار دارند بین صورتی و سفید درخشان متغیر است.

اگرچه این چهار دریاچه به اندازه دریاچه هایی که در بخش های غربی و جنوبی استرالیا قرار دارند، مطرح نیستند، اما بازدید از آنها قطعا ارزش خواهد داشت.

دریاچه آلبرت، شبه جزیره فلوریو

دریاچه‌های صورتی از جاذبه‌های منحصر به فرد استرالیا

دریاچه آلبرت رنگ صورتی خود را از میلیون ها ریزجاندار که بتاکاروتن تولید می کنند و رنگ آب را به صورتی تغییر می دهند، دریافت می کند.

این دریاچه که در فاصله کمتر از دو ساعت از آدلاید قرار دارد، یکی از جاذبه هایی است که هنگام سفر به استرالیا باید از آن بازدید کرد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا