علی رغم محدودیت ها، در سال ۹۹ ارزش بازار مخابرات بیش از ۶۱ درصد رشد یافته است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در سال ۹۹ ارزش بازار مخابرات بیش از ۶۱ درصد رشد یافته است، اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران در سال ۱۴۰۰ با پایبندی به رویکرد پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، تحول عظیمی را با استفاده از کلیدواژه تکمیل زنجیره تامین صنایع داخلی مخابرات بنیان خواهد گذاشت.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مجیدسلطانی در این مجمع ضمن قدردانی از فعالیت های انجام شده در مدیریت گذشته شرکت، گفت: امیدواریم در مدیریت فعلی با قدرت و توان هر چه بیشتر در اجرای این سرفصل مهم یعنی حمایت از تولیدکنندگان داخلی در صنایع مخابراتی و ارائه بهترین کیفیت به مشتریان مان موفق ظاهر شویم.

وی با اشاره به حوزه های فناوری، مالی، تولیدداخلی و بازار و مشتری به عنوان چهار رویکرد اصلی خاطرنشان کرد: توانمندی های خود را در این ۴ حوزه احصاکرده ایم تا با اجرای دقیق سیاست های کلان هیات مدیره و تکالیف آن، بهترین تجربه مشتری را برای مردم و مشتریان اعم از خانگی، تجاری و عمده رقم بزنیم.

مدیریت در دوران کرونا

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه با وجود شرایط پاندمی کرونا ، صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا حد قابل قبولی توانسته است دایره اقتصادی جهان گرفتار کرونا را وسعت بخشیده و بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی را در فضای ارتباطی مبتنی بر فناوری ادامه دهد ، اظهار داشت: شکی نیست که همه صنایع جهان به ارتباطات متکی هستند. در دنیایی که عنصر ارتباط، عامل شیوع یک ویروس خطرناک است، صنعت ICT راهکارهای قابل توجهی را مقابل ما قرار داده است تا بتوانیم با حفظ فرایندهای ارتباطی دیجیتال، اقتصاد جهانی را از خطر ورشکستگی نجات دهیم.

وی افزود: شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۹۹ علی رغم چالش های مختلف در بخشهای گسترده ای از جمله تامین تجهیزات، تورم گسترده، نرخ ارز و مهم تر از همه لزوم منطقی نمودن تعرفه های خدمات، توانسته است با تلاش کارکنان و مدیران، وضعیت ارتباطی کشور را در حوزه های خرد و کلان به بهترین نحو ممکن مدیریت کند.

افق شرکت مخابرات ایران

مجید سلطانی با بیان اینکه افق شرکت مخابرات ایران، پیشرو در ارائه خدمات یکپارچه دیجیتال و سفارشی سازی شده بر اساس خواسته مشتری در کلاس جهانی است، اعلام کرد: در چشم انداز تحولی خود به دنبال ایجاد ارتباط مناسب مورد نیاز عموم با ارائه خدمات متنوع فناوری ارتباطات و اطلاعات و تاکید بر ارزش آفرینی حداکثری برای ذینفعان هستیم.

وی تصریح کرد: شرکت مخابرات ایران تلاش کرده است تا علاوه بر حفظ رسالت همیشگی و ملی خود، نسبت به ارتقای کیفیت خدمات، بهبود بهره‏وری، توسعه کسب‏وکارهای جدید و کمک به سایر بازیگران عرصه ارتباطات بیش از پیش در توسعه اقتصاد ملی نقش ایفا کند.

برنامه های شرکت مخابرات ایران

مهندس سلطانی گفت: برنامه های مختلفی مانند پیاده سازی فرایندهای صدای مشتری، تکمیل طرح خدمات پشتیبانی های لازم به همراه توسعه شبکه و فناوری اطلاعات موجب شده است که در حوزه های دایری تلفن ثابت، دایری ASDL، و فیبرنوری رشد مناسبی را علی رغم تمام محدودیت ها نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

وی افزود: نوسازی و توسعه شبکه IP، توسعه و نوسازی بخش سوییچ با تغییر فناوری از PSTN به NGN/IMS و همچنین بهسازی و نوسازی تجهیزات پاوردر راستای بهبود و پایداری شبکه از فعالیت های زیربنایی و مهم شرکت مخابرات ایران در سال گذشته بوده است.

سلطانی اعلام کرد: توسعه شبکه فیبر و شبکه انتقال در سال ۹۹ رشد زیادی داشت، به نحوی که در نهایت منجر به تامین پهنای باند ارتباطات شرکت و همچنین پهنای باند داخل استانی مورد نیاز اپراتورهای ثابت و سیار فعال در کشور جهت انتقال ترافیک شده است.

وی گفت: بهره برداری از سیستم تیکتینگ متمرکز و رفع خرابی های شبکه در سطح گسترده منجر به بهبود شاخص های کیفی شبکه شده است.

وی افزود: در حوزه فناوری اطلاعات، پیاده سازی توسعه سامانه های کسب و کار یا BSS ، پیاده سازی و توسعه سامانه های عملیاتی OSS و پیاده سازی و توسعه سامانه های سازمانی یا ESS از فعالیت های اصلی است.

مهندس سلطانی گفت: در حوزه سرمایه انسانی، اجرای دستورالعمل های حق جذب، ارتقای گروه، رتبه و احتساب مدرک تحصیلی، و همچنین، اصلاح حق سرپرستی و امتیاز منزلت شغلی کارشناسان از اهم فعالیت ها بوده است.

استفاده از مزیت های نسبی

وی با تشریح ارزش افزوده ایجاد شده در شرکت سامان سازه غدیر اظهار داشت: با استفاده مناسب و مستمر از فعالیت های انجام شده در ماه های پایانی سال ۹۹، بالغ بر هزار میلیارد تومان آورده و ارزش افزوده در این بخش با حمایت هیات مدیره به عنوان یکی از مصادیق پشتیبانی و مانع زدایی ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: عدم اصلاح تعرفه خدمات، تورم شدید ارز و ریال، افزایش هزینه های نیروی انسانی،و رعایت کامل استانداردها و مقررات مالی علی رغم عدم توجیه اقتصادی ، فشار زیادی را به شرکت مخابرات ایران تحمیل کرده است که امیدواریم با یک عزم ملی در بین نهادهای تصمیم گیر و توجه به نقش سازنده و حیاتی شرکت مخابرات ایران به عنوان موتور محرک صنعت ارتباطات، این مشکلات نیز از پیش رو برداشته شده و بتوانیم مخابرات را به جایگاه شایسته خود در عصر ارتباطات به عنوان پیشران توسعه کشور برسانیم.

علی رغم محدودیت ها، در سال 99 ارزش بازار مخابرات بیش از 61 درصد رشد یافته است

علی رغم محدودیت ها، در سال 99 ارزش بازار مخابرات بیش از 61 درصد رشد یافته است

علی رغم محدودیت ها، در سال 99 ارزش بازار مخابرات بیش از 61 درصد رشد یافته است

علی رغم محدودیت ها، در سال 99 ارزش بازار مخابرات بیش از 61 درصد رشد یافته است

علی رغم محدودیت ها، در سال 99 ارزش بازار مخابرات بیش از 61 درصد رشد یافته است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا