مروری بر محصولات جدید هواوی و هر آنچه در رویداد ۱۲ خرداد گذشت

هواوی چهارشنبه ۱۲ خرداد در یک رویداد ویژه که به طور آنلاین پخش شد، از آخرین دستاوردهای خود در حوزه سخت افزار و نرم افزار رونمایی کرد. این کمپانی در این مراسم به معرفی محصولات جدید خود پرداخت که شامل ساعت هوشمند واچ ۳، تبلت میت‌پد پرو، تبلت MatePad 11، مانیتورهای میت‌ویو و البته سیستم عامل HarmonyOS 2.0 می‌شوند.

موبنا – در این مراسم بزرگ که بسیاری از دوستداران دنیای فناوری منتظر برگزاری آن بودند، بالاخره نسخه نهایی سیستم عامل اختصاصی هارمونی همراه با قابلیت‌های جدید آن رونمایی شد. در حوزه سخت‌افزاری نیز شاهد گستره وسیعی از محصولات جدید بودیم که از ساعت هوشمند تا تبلت و مانیتور را در بر می‌گرفت. در ادامه با سیستم عامل هواوی و محصولات جدید آن بیشتر آشنا می‌شویم.

سیستم عامل جدید HarmonyOS

مهم‌ترین محصول جدید هواوی که در این رویداد نگاه‌ها را به سمت خود کشید، نسخه ۲.۰ از سیستم عاملHarmonyOS  با نوآوری‌های نوین بود. HarmonyOS یک سیستم عامل توزیع شده و کاملاً منبع باز است که تنها برای استفاده بر روی گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها ساخته نشده است.

قابلیت توزیع‌پذیری به عنوان ویژگی ممتاز هارمونی، باعث شکل‌گیری یک اکوسیستم بزرگ می‌شود که وسایل متنوعی (از گوشی هوشمند گرفته تا لوازم خانگی) را شامل می‌شود و همه تجهیزات دیجیتال پیرامون کاربر را به همدیگر متصل می‌کند.

مروری بر محصولات جدید هواوی و هر آنچه در رویداد 12 خرداد گذشت

برای نمونه می‌توان از این تعامل هوشمند میان وسایل مختلف در مسیریابی استفاده کرد. کاربر ابتدا مقصد مورد نظر خود را بر روی گوشی هوشمند انتخاب می‌کند، سپس آن را در جیب خود قرار می‌دهد و مسیریابی بر روی ساعت هوشمند کاربر ادامه پیدا می‌کند.

از کاربردهای مثال‌زدنی دیگر HarmonyOS می‌توان به فضاهای آموزشی اشاره کرد. در وجود اکوسیستم HarmonyOS ارتباط میان مربی با شاگردان تنها به صفحه نمایش کلاس محدود نمی‌شود و امکان ارتباط میان تبلت، گوشی، صفحه نمایش و حتی ساعت هوشمند هر یک از آنها وجود خواهد داشت.

یکی دیگر از کاربردهای بسیار سودمند این اکوسیستم یکپارچه، امکان جابه‌جایی تماس‌ها میان دستگاه‌های مختلف است. برای نمونه می‌توانید تماس تصویری با کودکتان را هنگامی که در تاکسی نشسته‌اید آغاز کنید و با رسیدن به خانه آن را بر روی لپ تاپ ادامه دهید.

HarmonyOS بر روی هر سخت افزاری بدون توجه به حجم حافظه داخلی یا حافظه رم آن قابل اجرا است که انعطاف‌پذیری بی نظیری را برای توسعه‌دهندگان و سازندگان فراهم می‌کند. ویژگی جالب دیگر این سیستم عامل امکان استفاده از منابع سخت‌افزاری وسایل مختلف برای ایجاد یک ابردستگاه با قدرت پردازشی بالاتر است. با متصل کردن کردن وسایل مختلف به یکدیگر می‌توان به یک ابردستگاه دست پیدا کرد که کارکردهای آنها کنار هم تجمیع می‌شود و همه آنها بر روی یک صفحه زیر انگشتان کاربر خواهد بود.

هوآوی در توسعه HarmonyOS توجه ویژه‌ای نیز به کارایی و سرعت داشته است که حاصل آن عملکرد روان‌تر، بهینه‌تر و سریع‌تر نسبت به اندروید است. با HarmonyOS می‌توان از عملکرد گرافیکی بالاتری برخوردار شد و حتی باتری دستگاه نیز مدت طولانی‌تری دوام می‌آورد.

سیستم عامل HarmonyOS ده‌ها نوآوری دیگر در زمینه کارایی، تعامل هوشمند، رابط کاربری، امنیت و خلق آینده‌ای هوشمندتر و پیشرفته‌تر دارد.


مانیتورهای HUAWEI MateView

HUAWEI MateView یک مانیتور ۲۹ اینچی با وضوح تصویر ۴K+ و پنل ۱۰ بیتی با دقت رنگ بسیار بالاست که آن را به گزینه‌ای بی بدیل برای طراحان، تولیدکنندگان محتوا و حتی تماشای فیلم و ویدئو تبدیل می‌کند.

مروری بر محصولات جدید هواوی و هر آنچه در رویداد 12 خرداد گذشت

مانیتور HUAWEI MateView در کنار پنل با وضوح تصویر و دقت رنگ بالا، از طراحی کاملاً منحصر به فردی بهره می‌برد که نگاه‌ها را به سمت خود می‌کشد و بیننده را مسحور زیبایی خود می‌کند. این مانیتور حاشیه‌های صفحه نمایش بسیار نازکی دارد که به «نسبت صفحه نمایش به بدنه» ۹۴ درصدی انجامیده است. همچنین خود مانیتور نیز بسیار باریک است و ضخامت آن در ضخیم‌ترین نقطه تنها ۹.۳ میلی متر است.

مانیتور میت‌ویو با داشتن دقت رنگ و شدت روشنایی بالا، موفق به اخذ تأییدیه VESA DisplayHDR 400 شده است. ویژگی برجسته دیگر مانیتور MateView هوآوی وجود بلندگوی دوگانه ۵ واتی در جلوی آن است.

مروری بر محصولات جدید هواوی و هر آنچه در رویداد 12 خرداد گذشت

محصول دیگر هوآوی در این حیطه، مانیتور ۳۴ اینچی خمیده با نامHUAWEI MateView GT مخصوص گیمینگ است و از پنل ۱۰ بیتی با وضوح تصویر WQHD و نرخ نوسازی تصویر ۱۶۵ هرتز برخوردار است. نقطه قوت این مانیتور طراحی زیبا، ساندبار داخلی بسیار باکیفیت و میکروفن دوتایی است که گیمرها را از داشتن هدست بی نیاز می‌کند.

مروری بر محصولات جدید هواوی و هر آنچه در رویداد 12 خرداد گذشت

ساعت‌های هوشمند سری HUAWEI WATCH 3

هواوی سری HUAWEI WATCH 3 از ساعت‌های هوشمند خود را نیز در این مراسم آنلاین رونمایی کرد. این سری در کنار طراحی مُدرن و سخت‌افزارهای ارتقا یافته، از سیستم عامل کاملاً جدید HarmonyOS 2 بهره می‌برد که تجربه‌ای نو را به ارمغان می‌آورد.

مروری بر محصولات جدید هواوی و هر آنچه در رویداد 12 خرداد گذشت

هواوی واچ ۳ نسبت به نسل قبل دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر ۱.۴۳ اینچی AMOLED با وضوح تصویر ۴۶۶×۴۶۶ پیکسل با تراکم بالا و شدت روشنایی ۱۰۰۰ نیت است.

این ساعت هوشمند با برخورداری از eSIM (سیم‌کارت مجتمع) و سیستم عامل جدید HarmonyOS، از شبکه‌های موبایل پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده کامل از آن بدون گوشی هم وجود دارد. با اضافه شدن فروشگاه AppGallery نیز می‌توان اپلیکیشن‌های متنوعی را دریافت و نصب کرد که مزیت بزرگی نسبت به نسل قبل محسوب می‌شود.

مروری بر محصولات جدید هواوی و هر آنچه در رویداد 12 خرداد گذشت

نسخه پیشرفته‌تر این ساعت یعنی Watch 3 Pro نیز در مقایسه با مدل اصلی از قاب آلومینیومی و باتری پرظرفیت‌تر در کنار یک قابلیت جدید بهره می‌برد. این قابلیت جدید که تنها در تعداد معدودی از ساعت‌های هوشمند یافت می‌شود، GPS دو بانده برای دقت و پایداری بیشتر در تشخیص موقعیت در مکان‌های پر ازدحام همچون کلانشهرها است.

تبلت‌های MatePad

هوآوی سه تبلت جدید از سری MatePad معرفی کرد که شامل مدل ۱۲.۶ اینچی MatePad Pro، مدل ۱۰.۸ اینچی MatePad Pro و تبلت MatePad 11 است که هر سه از سیستم عامل HarmonyOS بهره می‌برند.

در دو مدل ۱۰.۸ اینچی MatePad Pro و MatePad 11 هوآوی از چیپ‌ست‌های اسنپدراگون کوالکام و در مدل بزرگ‌تر MatePad Pro از چیپ‌ست اختصاصیKirin 9000E  استفاده کرده است.

مروری بر محصولات جدید هواوی و هر آنچه در رویداد 12 خرداد گذشت

تبلت میت پد ۱۱ در کنار نسل دوم از قلم هوشمند HUAWEI M-Pencil با توانایی‌های پیشرفته‌تر، از صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی برای ارائه یک تجربه روان و سریع برخوردار است تا در بازی‌ها و پخش ویدئو از کیفیت تصویر بالاتری بهره‌مند باشد.

همچنین تبلت جدید MatePad Pro که در دو اندازه ۱۰.۸ و ۱۲.۶ اینچی ارائه می‌شود، از طراحی زیبا، سخت‌افزار قوی و همچنین قابلیت‌های ویژه برای استفاده کاربران حرفه‌ای بهره می‌برد. در ساخت تبلت ۱۰.۸ اینچی MatePad Pro از چیپ‌ست پرقدرت اسنپدراگون ۸۷۰ کوالکام در ترکیب با فناوری‌های بهینه‌سازی HarmonyOS استفاده شده که حاصل آن عملکرد سریع و روان با مصرف بهینه باتری است.
تبلت MatePad Pro هوآوی ویژگی‌های ممتاز بیشتری چون بلندگوی چهارتایی، میکروفن پنج تایی و قلم پیشرفته HUAWEI M-Pencil با توانایی تشخیص فشار در ۴۰۹۶ سطح مختلف را دارد.

مروری بر محصولات جدید هواوی و هر آنچه در رویداد 12 خرداد گذشت

 

ایرباد HUAWEI FreeBuds 4

هوآوی در طراحی HUAWEI FreeBuds 4 توجه ویژه‌ای به راحتی و ارگونومی داشته است و استفاده از فری‌بادز جدید، راحت‌تر از همیشه خواهد بود. به لطف ۱۳ بهینه سازی مختلف، حالا هر گوشی از FreeBuds 4 تنها ۴.۱ گرم وزن دارد.

همانند نسل پیشین، این مدل جدید نیز از میکروفن دوگانه و الگوریتم‌های پیشرفته برای حذف نویز محیط استفاده می‌کند تا کاربر، غرق موسیقی شود یا در مناطق پر سر و صدا هم یک مکالمه آرام داشته باشد.

تغییر مهم دیگر HUAWEI FreeBuds 4، استفاده از دیافراگم ساخته شده از کریستال پلیمری مایع است که افزون بر دوام و طول عمر بالا، عملکرد بهتری در تولید صداهای میانی و تریبل دارد و از محدوده فرکانسی تا ۴۰ کیلوهرتز نیز پشتیبانی می‌کند.

هوآوی در فری بادز ۴ از موتور پردازشی جدید برای تقویت صدای باس استفاده کرده است که نسبت به نسل قبل ۱۵ درصد افزایش عمق صدای باس را در پی دارد. این امر با توجه به ابعاد و وزن محصول، پیشرفت بزرگی است.

مروری بر محصولات جدید هواوی و هر آنچه در رویداد 12 خرداد گذشت

در پایان باید گفت هواوی بار دیگر با دست پر به میدان آمد و با معرفی گستره‌‌ی وسیعی از محصولات توانست نگاه‌ها را به خود جلب کند. سیستم عامل هارمونی را می‌توان محور این مراسم دانست که انتظار می‌رود به‌زودی در محصولات بیشتری از هواوی دیده شود و اساس پیشرفت این شرکت در آینده نزدیک باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا