قایق لوکس ۲۸ میلیون دلاری در جاده! (+عکس)

برند بوت تیل یک تازه وارد محسوب نمی شود زیرا در دهه ۲۰ و ۳۰ میلادی نیز مدل هایی از بوت تیل را رونمایی کرد که در ادامه تصاویری از آنرا مشاهده می کنید.

موبنا؛ مازیار دانیالی رولز-رویس با معرفی خودروی بوت تیل سطح متفاوتی از یک محصول لوکس و خاص را در صنعت خودروی بین الملل به نمایش گذاشته است. تولید بوت تیل فقط محدود به ۳ دستگاه خواهد بود و برای مشتریان ثروتمندی که نام آنها نزد رولز-رویس فعلا محفوظ است، تکمیل می شود.

البته برند بوت تیل یک تازه وارد محسوب نمی شود زیرا در دهه ۲۰ و ۳۰ میلادی نیز مدل هایی از بوت تیل را رونمایی کرد که در ادامه تصاویری از آنرا مشاهده می کنید.

بوت تیل در مدل های کلاسیک

بوت تیل در مدل های کلاسیک

خودروهایی که قسمت عقب آنها ظاهری شبیه به قایق دارد و اساسا مفهوم این نامگذاری را همراه خود دارد.

اما در رابطه با قایق لوکس جدید رولز-رویس تصاویر و اطلاعاتی که ارائه شده مربوط به یکی از سفارش ها است که به درخواست مشتری در قسمت عقب و قایق مانند آن دو یخچال مخصوص نگهداری نوشیدینی و سرویس سرو لوکس شرکت کریستوفل قرار داده شده است. سطح بیرونی این بخش توسط دو درب چوبی کابینت مانند محافظت می شود و پس آنکه هر دو درب توسط کاربر باز شود، قسمت عقب با ۱۵ درجه تفاوت سطح امکان دسترسی راحت به محتویات را برای کاربر فراهم می کند.

دو صندلی که در ساختار آن از الیاف فیبرکربن استفاده شده و یک چتر آفتابگیر با محل قرارگیری بالای بخش قایق مانند نیز از دیگر ویژگی های مجموعه است.

در رابطه با ساختار طراحی اگر بخواهیم به مواردی اشاره کنیم باید از شباهت پلتفرمی بوت تیل و فانتوم بگوئیم که حدود ۵.۸ متر طول دارند. البته برای بوت تیل از پنل های آلومینیومی جدیدی استفاده شده و به اصطلاح تمامی بخش ها دست ساز هستند و توسط استادکاران با دقت مونتاژ شده اند.

سقف بوت تیل نیز همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید قابلیت حذف دارد و البته این کار توسط کاربر انجام خواهد شد و مکانیسم یک کانورتیبل پیشرفته را ندارد. بنابراین پس از حذف سقف باید آنرا در پارکینگ جا گذاشت و برای گردش با این قایق لوکس تفریحی وارد جاده شد! حال اگر طی مسیر خودرو در هوای بارانی قرار بگیرد، راه چاره پوشش یا کاور ضد آبی است که بصورت موقت می تواند تا دسترسی به یک جای امن مانع خیس شدن سرنشینان شود.

فضای داخل کابین بوت تیل از استانداردهای سطح بالای رولز-رویس استفاده می کند که هر بخش آن می تواند به تنهایی مخاطب را مشغول خود کند. ساعت برند سوئیسی لوکس و باسابقه بووی فلوریه ۱۸۲۲ یکی از تحفه های کابین بوت تیل است.

 

در بخش پیشرانه از نمونه ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری استفاده شده که ۵۶۳ اسب بخار خروجی دارد.

قیمت این محصول ۲۸ میلیون دلار پیش بینی شده است که بدین ترتیب لقب گرانترین خودروی جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

رولز-رویس در سال ۲۰۱۷ یک محصول با نام Sweptail را معرفی کرد که برچسب قیمت ۱۲.۸ میلیون دلاری را همراه خود داشت. این خودرو نیز در قسمت عقب از طراحی قایقی برخوردار بود که تصاویر آنرا مشاهده می کنید.

Rolls-Royce Sweptail

Rolls-Royce Sweptail

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا