سامسونگ اولین دریافت‌کننده جایزه پایبندی به حفظ محیط زیست در ۹ سال گذشته

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) جایزه موسوم به Energy Star را برای پایبندی کلیت یک شرکت به تلاش برای حفظ محیط زیست و با توجه به تعهد ماندگار و همه‌جانبه به شرکت سامسونگ اهدا کرد.

موبنا – جلوگیری از تغییرات اقلیمی نیازمند اتخاذ راهکارهایی فراگیر در شرکت‌ها است و جایزه فاخر و نادر Energy Star نیز با هدف احترام به معدود شرکت‌هایی ایجاد شده است که دستاوردهای جمعی و برتر آنها در حوزه بهره‌وری انرژی به توسعه برنامه Energy Star آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا کمک می‌کند. سامسونگ تنها شرکتی است که در ۹ سال گذشته این جایزه را دریافت کرده است.

جایزه «تعهد شرکتی» مبتنی بر رابطه‌ای قوی و دو جانبه میان سامسونگ و برنامه EPA ENERGY STAR است. براساس همین رابطه و در سال ۲۰۱۳ نیز هشت جایزه «شریک برتر سال» در حوزه حفظ محیط زیست به سامسونگ اهدا شده بود. کی‌اس چوی، مدیر سامسونگ آمریکای شمالی می‌گوید «سامسونگ متعهد به کمک برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی از طریق محصولات، اقدامات، عملکردها و بویژه بهره‌وری انرژی است. ما بسیار مفتخریم که این جایزه نادر و فاخر را دریافت کرده‌ایم و همچنان به تلاش برای بهبود بهره‌وری انرژی به عنوان یکی از ستون‌های مهم تغییرات اقلیمی ادامه خواهیم داد».

سامسونگ تلاش می‌کند با ایجاد تغییرات لازم در حوزه‌های تولید، توزیع، تعمیرات و بازیابی، تاثیر محصولات محبوب کاربران خود را بر تغییرات اقلیمی به حداقل برساند. بهبود بهره‌وری محصولات سامسونگ از سال ۲۰۰۹ به کاهش ۲۷۰ میلیون تنی انتشار گاز CO2 منجر شده است.

در سال ۲۰۲۰ سامسونگ ۱۰۰% تبلت‌ها، ماشین‌های لباسشویی درب از جلو و ماشین‌های ظرفشویی، ۸۶% یخچال‌ها، ۷۸% ماشین‌های لباسشویی درب از بالا و ۵۴% خشک‌کن‌های خود را مطابق با شرایط ۳۰۳ ENERGY STAR طراحی کرده و توانسته تاییدیه مربوطه را نیز برای آنها کسب کند. علاوه بر این نوآوری‌های حوزه مصرف انرژی در محصولاتی مانند نسل جدید یخچال‌های سامسونگ باعث شده است تا این محصولات بتوانند جایزه فناوری‌های نوظهور برای کمپرسورهای پیشرفته و سازگار با محیط زیست را در سال ۲۰۲۰ دریافت کنند.

سامسونگ همچنین متعهد به کاهش تاثیرات اقلیمی فعالیت‌های تولیدی و زنجیره تامین خود است. براساس برنامه‌ای که در سال ۲۰۱۸ اعلام شد، سامسونگ برای تامین انرژی مراکز کاری خود در آمریکا، چین و اروپا بصورت ۱۰۰% از منابع تجدیدپذیر استفاده می‌کند و به همین دلیل یکی از بالاترین رتبه‌ها را در برنامه مشارکت انرژی سبز EPA به خود اختصاص داده است.

سامسونگ اولین دریافت‌کننده جایزه پایبندی به حفظ محیط زیست در 9 سال گذشته

سامسونگ همچنین یکی از شرکت‌های حاضر در برنامه فضای استیجاری با هدف بهبود مصرف انرژی است. مرکز تجارت جهانی سامسونگ در نیویورک، مرکز راهکار‌های سامسونگ در واشنگتن و مرکز خدمات مشتریان سیمپسون‌ویل همگی جزو این برنامه بوده و توسط ENERGY STAR تایید شده‌اند. این مشارکت نشان می‌دهد که سامسونگ متعهد به تلاش برای کمتر کردن تاثیرات زیست محیطی خود نه تنها در سطح محصولات بلکه در سطح فضاهای کاری است.

مارک نیوتن، مدیر بخش پایداری شرکتی سامسونگ در آمریکای شمالی می‌گوید «از دریافت این جایزه فاخر از EPA بسیار خوشحال هستیم و همچنان به ادامه تلاش برای حفظ محیط زیست در کل این کشور ادامه خواهیم داد زیرا جلوگیری تغییرات اقلیمی اکنون بیش از همیشه اهمیت پیدا کرده است».

هرچند جایزه «تعهد شرکتی» ENERGY STAR به افتخار دستاوردهای جمعی یک شرکت اهدا می‌شود اما در عین حال نوعی درخواست برای اقدام است تا دریافت‌کننده جایزه، تلاش بیشتری انجام داده و الگویی برای دیگر بازیگران صنعت مربوطه شود.

سامسونگ به ادامه همکاری خود با EPA و ENERGY STAR در سال‌های آینده پایبند بوده و برای همکاری با پیشگامان این صنعت و رقبای خود در زمینه افزایش بهره‌وری انرژی و کاهش تغییرات اقلیمی همکاری خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا