بروزرسانی خدمات عکس گوگل با ویژگی‌های جدید (+عکس)

ویژگی “لحظات سینمایی” تا حدی یادآور فناوری “نوستالژی عمیق” از شرکت مای‌هریتیج است که در ابتدای امسال وایرال شد.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – گوگل در رویداد I/O خود که به دلیل همه گیری بیماری کرونا به صورت آنلاین پخش شد، یک سری بروزرسانی برای خدمات گوگل فوتوز (Google Photos) را معرفی کرد. گوگل قصد دارد پوشه قفل شده (Locked Folder)، نوع جدید ویژگی “خاطرات” (Memories) برای یادآوری رویدادهای گذشته، و همچنین ویژگی جدیدی به نام “لحظات سینمایی” (Cinematic Moments) که یک سری عکس های ساکن را متحرک می کند، ارائه کند.

در حال حاضر، گوگل فوتوز بیش از ۴ تریلیون عکس و ویدئو را ذخیره دارد، اما بیشتر آنها هرگز مشاهده نمی شوند. برای تغییر در این شرایط، گوگل در حال توسعه ویژگی های مجهز به هوش مصنوعی برای کمک به کاربران خود در ایجاد لحظاتی معنادار از زندگیشان است. با استفاده از ویژگی خاطرات که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، گوگل فوتوز قادر است عکس و ویدئوهای متمرکز بر افراد، فعالیت ها و سرگرمی ها و همچنین موارد برجسته اخیر از هفته گذشته را دوباره به نمایش بگذارد.

گوگل اعلام کرده است که نوع جدیدی از ویژگی خاطرات که آن را “الگوهای کوچک” (Little Patterns) می نامد را به خدمات فوتوز اضافه می کند. با استفاده از یادگیری ماشینی، الگوهای کوچک به دنبال مجموعه ای از سه یا تعداد بیشتری عکس با شباهت هایی مانند شکل یا رنگ می گردد و سپس آن را به عنوان الگویی برای کاربر برجسته می کند.

بروزرسانی خدمات عکس گوگل با ویژگی‌های جدید (+عکس)

 

این الگوها ممکن است عکس های خانوادگی باشند که اغلب در یک اتاق با مبلمانی قابل تشخیص، مانند مبل اتاق نشیمن گرفته شده اند یا سوژه می تواند کوله پشتی خاصی باشد که در سفرهای مختلف آن را به همراه برده اید. این عکس ها به تنهایی ممکن است چندان مهم و جذاب به نظر نرسند، اما با گذشت زمان و ترکیب با یکدیگر، آنها می توانند مجموعه های جالب توجهی را خلق کنند.

همچنین، گوگل بهترین خاطرات ماه و سفر را در فهرست عکس های شما برجسته خواهد کرد که کاربر قادر به حذف یا تغییر نام آنها خواهد بود. ویژگی خاطرات نمایانگر رویدادهایی که کاربر جشن می گیرد، مانند جشن های تولد یا تعطیلات است. این رویدادها بر اساس ترکیبی از عوامل از جمله اشیا قابل تشخیص در عکس مانند کیک تولد و همچنین تطبیق تاریخ عکس با تعطیلات شناخته شده شناسایی می شوند.

 

بروزرسانی خدمات عکس گوگل با ویژگی‌های جدید (+عکس)

ویژگی دیگری که به خدمات گوگل فوتوز اضافه می شود به نام “لحظات سینمایی” شناخته می شود که تا حدی یادآور فناوری “نوستالژی عمیق” (Deep Nostalgia) از شرکت مای‌هریتیج است که در ابتدای امسال وایرال شد و با کمک آن کاربران امکان متحرک کردن عکس های قدیمی عزیزان خود را دارند. ویژگی لحظات سینمایی یک سری از عکس ها را به هم متصل می کند تا حس حرکت و فعالیت را ایجاد کند.

به گفته گوگل، افراد اغلب چندین عکس از لحظه ای یکسان را ثبت می کنند تا یک عکس خوب را به اشتراک بگذارند. این به ویژه زمانی که در تلاش برای ثبت تصویر چیزی متحرک مانند یک بچه کوچک یا حیوان خانگی که سرجای خود آرام قرار نمی گیرد، صادق است.

 

بروزرسانی خدمات عکس گوگل با ویژگی‌های جدید (+عکس)

ویژگی جدید لحظات سینمایی بر اساس ویژگی عکس های سینمایی که گوگل در دسامبر ۲۰۲۰ معرفی کرد و از یادگیری ماشینی برای ایجاد نسخه های سه بعدی از عکس ها استفاده می کند، شکل گرفته است. با استفاده از عکاسی محاسباتی و شبکه های عصبی برای اتصال یک سری عکس های تقریبا مشابه به هم، گوگل فوتوز قادر به ایجاد تصاویری متحرک با پر کردن جاهای خالی بین عکس ها برای ایجاد فریم های جدید است.

البته همه لحظات گذشته به دلایل مختلف ارزش مشاهده دوباره را ندارند. در شرایطی که گوگل قبلا ابزارهایی را برای پنهان کردن عکس های خاص و دوره های زمانی از ویژگی خاطرات ارائه کرده است، در تابستان امسال قصد افزودن کنترل های جدید را دارد که دسترسی به مجموعه ابزارهای موجود را تسهیل می کند.

به زودی، کاربران قادر خواهند بود یک عکس را از یک خاطره حذف کنند، بهترین خاطرات ماه را حذف کنند، و خاطرات را بر اساس رویدادهایی که جشن می گیرند، تغییرنام داده و حذف کنند.

 

بروزرسانی خدمات عکس گوگل با ویژگی‌های جدید (+عکس)

“پوشه قفل شده”، یکی دیگر از ویژگی های مفید خدمات گوگل فوتوز است که یک فضای محافظت شده با گذرواژه برای ذخیره عکس های خصوصی محسوب می شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا