مانیتور هواوی MateView GT؛ محصولی رده‌بالا برای گیمرها و کاربران سخت‌پسند

هواوی به تازگی با رونمایی رسمی از مانیتور ۳۴ اینچی MateView GT محصولی چشمگیر و رده‌بالا را به کاربران عرضه کرده است.

موبنا – اما برگ برنده مانیتور هواوی MateView GT در بازار پررقابت کنونی چیست و چه امکانات متفاوتی برای ارائه به گیمرها دارد؟


طراحی بی‌بدیل

طراحی مانیتور HUAWEI MateView GT از برند موفق Mate الهام گرفته شده است. این مانیتور بر خلاف سایر محصولات موجود در بازار، از یک زبان طراحی ساده اما شیک بهره می‌برد که به خوبی نمایانگر قابلیت‌های پیشرفته‌ی آن است.

مانیتور هواوی MateView GT؛ محصولی رده‌بالا برای گیمرها و کاربران سخت‌پسند

مانیتور هواوی MateView GT همانند سایر محصولات برند Mate، از طراحی متقارن بهره می‌برد. همچنین یک حلقه نمادین در پشت دستگاه وجود دارد که ظاهر بسیار جذابی به این مانیتور می‌بخشد. طراحی پشت دستگاه نیز ساده بوده و خبری از طرح‌های شلوغ و پیچیده برندهای دیگر در آن یافت نمی‌شود؛ همین امر باعث زیبایی دوچندان مانیتور میت‌ویو GT شده است.

هواوی برای این مانیتور یک پایه خاص و کاربردی با امکان تنظیم ارتفاع، چرخش و حتی نصب روی دیوار را در نظر گرفته است. با این حال، درون پایه این مانیتور یک راز بزرگ نهفته است که در بخش بعدی با آن بیشتر آشنا می‌شویم.

مانیتور هواوی MateView GT؛ محصولی رده‌بالا برای گیمرها و کاربران سخت‌پسند

ساندبار حرفه‌ای و میکروفون داخلی

مانیتور MateView GT در بخش پایه خود دارای یک ساندبار حرفه‌ای با یک جفت بلندگوی ۵ واتی Full Range است که توسط الگوریتم‌های انحصاری هوآوی تنظیم (Tune) شده‌اند. این اسپیکرها صدایی واقع‌گرایانه را با جزئیات کامل پخش می‌کنند تا کاربر بدون داشتن بلندگوی مجزا هم بتواند تجربه صوتی دلنشینی داشته باشد. شدت بلندی صدا در این بلندگوها به بیش از ۸۰ دسی‌بل می‌رسد که در بین اسپیکرهای داخلی، عددی خیره‌کننده است.

مانیتور هواوی MateView GT؛ محصولی رده‌بالا برای گیمرها و کاربران سخت‌پسند

این ساندبار منحصربه‌فرد دارای یک نوار نوری لمسی است که کاربر به سادگی می‌تواند با لمس کردن و جابه‌جایی آن، شدت بلندی صدا را به دلخواه تنظیم کند. همچنین این نوار RGB قادر به نمایش رنگ‌ها و جلوه‌های نمایشی متعددی است که هیجان گیمینگ یا گوش کردن به موسیقی را دوچندان می‌کند.

همچنین مانیتور MateView GT از میکروفن دوگانه بهره می‌برد که قادر به دریافت صدای کاربر تا فاصله ۴ متری هستند. این میکروفون‌های حرفه‌ای از فناوری‌های اختصاصی هوآوی برای کاهش نویز صوتی و حذف انعکاس صدا بهره می‌برند و گیمرها می‌توانند بدون هدست‌های دست‌و‌پاگیر به بازی بپردازند.

گیمینگ با قابلیت‌های پیشرفته؛ نرخ نوسازی و وضوح بسیار بالا

نرخ نوسازی بالاتر به معنی نرم‌تر بودن نمایش تصاویر است که در حالت معمول موجب خستگی چشم‌ها و محوشدگی تصویر در صحنه‌های سریع می‌شود. اما این مانیتور هواوی با داشتن نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز (آن هم با وضوح تصویر WQHD) انتخابی بی‌نظیر برای گیمینگ و کاربردهای حرفه‌ای است.

گیمرها به خوبی می‌دانند که کارت گرافیک ممکن است همیشه نتواند نرخ فریم‌دهی ثابتی ارائه کند و همین موضوع موجب شکستگی تصاویر و تجربه بصری ناخوشایند می‌شود. این مانیتور دارای فناوری AMD FreeSync Premium است تا مشکلات ناشی از نوسان نرخ فریم‌دهی را از میان بردارد و همواره نرخ نوسازی تصویر با نرخ فریم‌دهی بازی‌ها هماهنگ می‌شود تا گیمرها بتوانند از یک تجربه گیمینگ روان‌تر و دل‌چسب‌تر برخوردار شوند.

مانیتور هواوی MateView GT؛ محصولی رده‌بالا برای گیمرها و کاربران سخت‌پسند

همچنین این مانیتور دارای قابلیت انحصاری Dark Field Control برای گیمرهاست که با استفاده از آن می‌توان با تغییر کنتراست صحنه، دشمنان پنهان‌شده در نواحی تیره و تاریکِ بازی را تشخیص داد و به پیروزی رسید.

نمایشگر وسیع با میدان دید گسترده و خمیدگی بهینه

HUAWEI MateView GT یک مانیتور خمیده ۳۴ اینچی با حاشیه‌های باریک و نسبت ابعاد ۲۱:۹ است. ویژگی‌های یاد شده باعث می‌شود برخلاف مانیتورهای گیمینگ رایج که نهایتاً ۲۷ اینچی هستند، تصاویر بر روی مانیتور هواوی دچار اعوجاج نشود. خمیدگی ۱۵۰۰R در مانیتور میت‌ویو GT همخوانی بالایی با میدان دید طبیعی چشم انسان دارد و به همین دلیل تصاویر در این نمایشگر، کاملاً طبیعی به نظر می‌رسند.

مانیتور هواوی MateView GT؛ محصولی رده‌بالا برای گیمرها و کاربران سخت‌پسند

تصویر سینمایی با کیفیت رنگ بالا

مانیتور MateView GT هوآوی قادر به نمایش ۹۰ درصد رنگ‌های فضای رنگی سینمایی DCI-P3 است. فضای رنگی مذکور که به طور گسترده در صنعت سینما استفاده می‌شود، رنگ‌های بسیار بیشتری نسبت به فضای رنگی مرسوم sRGB دارد؛ از همین رو، مانیتورهای سازگار با DCI-P3 رنگ‌های با طراوت‌تر و طبیعی‌تری دارند.

این مانیتور از محتواهای HDR 10 نیز پشتیبانی می‌کند و با داشتن بیشینه شدت روشنایی ۳۵۰ نیت و کنتراست ۱:۴۰۰۰ جزئیات تصویر را به طور کامل و شفاف نمایش می‌دهد. همچنین نمایشگر میت‌ویو GT با داشتن رزولوشن ۳۴۴۰×۱۴۴۰ پیکسل (WQHD) و پنل ۱۰ بیتی قادر به ارائه تصاویر واضح‌تر و روشن‌تری نسبت به پنل‌های مرسوم ۸ بیتی است.

مانیتور هواوی MateView GT؛ محصولی رده‌بالا برای گیمرها و کاربران سخت‌پسند

در پایان باید گفت نمایشگر MateView GT به عنوان اولین مانیتور هوآوی، کاربرانی را هدف می‌گیرد که خواهان کیفیت تصویر بسیار بالا و یک تجربه بصری هیجان‌انگیز هستند. این مانیتور با نوآوری‌ها و قابلیت‌های منحصر‌به‌فردی همچون ساندبار داخلی، طراحی شکیل، غنای رنگ بالا و میکروفن دوگانه هوشمند، انتخابی ایده‌آل برای گیمرها، طراحان و کاربران حرفه‌ای است.

در آینده نزدیک باید منتظر ورود این مانیتور حرفه‌ای به بازار ایران نیز باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا