یودو Pi1؛ کراس اوور الکتریکی کوچک از کمپانی جوان چینی (+عکس)

این قسمت طراحی بسیار ساده ای دارد و کیفیت مواد اولیه نیز سطح چندان بالایی را به نمایش نمی گذارد اما در عین سادگی جزئیات خلاقانه جانمایی و مونتاژ شده اند.

موبنا؛ مازیار دانیالی – “یودو اوتو” کمپانی چینی تولیدکننده خودروهای الکتریکی است که سابقه تاسیس آن به ۲۰۱۷ میلادی باز می گردد. یودو زیر مجموعه ای از فوجیان موتورز گروپ است که زیر مجموعه شناخته شده تری مانند ساوایست را نیز(۵۰ درصد سهام) شامل می شود.

ابعاد

Pi 1 یکی از کراس اوورهای کوچک یودو است که در بازار چین از ۱۶ تا ۲۱ هزار دلار قیمت دارد. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، از منظر ظاهری طراحی بسیار ساده ای دارد که برابر با ۴۰۱۰ میلیمتر در طول، ۱۷۲۹ میلیمتر در عرض و ۱۶۲۱ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۴۶۰ میلیمتر است. وزن خالص خودرو نیز ۱۳۸۰ تا ۱۴۱۰ کیلوگرم محاسبه شده است.

پیشرانه

پی آی وان با دو موتور الکتریکی متفاوت پیش روی مشتری قرار می گیرد که یکی نمونه ۹۰ کیلوواتی (۱۲۰ اسب بخار) با گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر است. این مدل مجهز به باتری ۴۹.۸ کیلووات ساعت شده که برد حرکتی ۴۲۶ کیلومتر را در اختیار کاربر قرار می دهد. زمان لازم برای شارژ باتری ۸ ساعت و بیشینه سرعت برابر با ۱۰۵ کیلومتر برساعت محاسبه شده است. البته در صورت استفاده از شارژر پرقدرت و با توجه به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، طی ۳۰ دقیقه ظرفیت باتری از ۳۰ با ۸۰ درصد می رسد.

در تریم با موتور الکتریکی قویتر، خودرو طی ۱۲ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد.

اما در تریم ضعیف تر از موتور ۵۵ کیلوواتی(۷۴ اسب بخار) با گشتاور ۱۷۰ نیوتن متر استفاده شده است. باتری این تریم ۳۸.۵ کیلووات ساعت و برد حرکتی ۳۰۱ کیلومتر گزارش شده است.

در بخش جعبه دنده از نمونه تک سرعته که با محور جلو ارتباط دارد، استفاده شده است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است و رینگ ها در حالت استاندارد ۱۶ اینچی هستند.

کابین

این قسمت طراحی بسیار ساده ای دارد و کیفیت مواد اولیه نیز سطح چندان بالایی را به نمایش نمی گذارد اما در عین سادگی جزئیات خلاقانه جانمایی و مونتاژ شده اند. از امکانات کابین می توان به سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، ناوبری ماهواره ای، بلوتوث، نمایشگر اطلاعات کیلومتر با طراحی متفاوت، نمایشگر مجزای لمسی، پاور ویندوز جلو و عقب، ۴جی هات اسپات، پشتیبانی از نرم افزار اختصاصی تلفن همراه، جی پی اس، پشتیبانی از فرمان های صوتی، نمایشگر هدآپ، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، برف پاک کن عقب و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی مانند: ورود بدون کلید، سیستم ترمز پارک الکترونیک، رادار پارک عقب، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار حرکت در سربالایی، ایزوفیکس، ایربگ راننده و سرنشین جلو قابل اشاره است.

برخی از این امکانات به عنوان آپشن ارائه می شوند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا