برای تعمیر گوشی‌های موبایل باید به کجا مراجعه کنیم؟

گوشی‌های موبایل به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی ما تبدیل شده‌اند، دستگاه‌هایی که بدون داشتن آنها از خانه خارج نمی‌شویم و هر جا و هر زمانی آنها را همراه خود داریم. همین موضوع البته باعث آسیب‌پذیر شدن گوشی‌های موبایل شده و هر لحظه امکان دارد به بدنه یا سخت‌افزار آنها صدمه وارد شود.

موبنا – سازندگان گوشی‌های موبایل در زمان طراحی و ساخت این گوشی‌ها بالاترین استانداردهای موجود را رعایت می‌کنند تا آسیب‌ کمتری به این دستگاه‌ها وارد شود. مثلا سامسونگ برای گوشی‌های پرچمدار سری S خود از محافظ صفحه نمایش گوریلا گلاس (Gorilla Glass) استفاده می‌کند که از وارد شدن صدمه به نمایشگر جلوگیری می‌کند.

اما با وجود همه این کارها هنوز گوشی‌های موبایل در معرض خطراتی مثل نفوذ آب، خراب شدن باتری، بروز نقص نرم‌افزاری، شکسته شدن صفحه نمایش و…. هستند. علاوه بر این مواردی مثل استفاده از لوازم جانبی غیراستاندارد، نصب برنامه‌های ناامن و رفتارهایی مثل این می‌تواند صدمات زیادی را به گوشی‌های موبایل وارد کند و باعث خرابی این دستگاه‌ها شود.

خراب شدن گوشی‌های موبایل یکی از آزاردهنده‌ترین اتفاقاتی است که برای هر فردی ممکن است رخ دهد. در چنین زمان‌هایی لازم است تا کاربران با رعایت یکسری از نکته‌های ضروری روند تعمیر گوشی‌های خود را سریع‌تر و مطمئن‌تر پیش ببرند.

برای تعمیر گوشی‌های موبایل باید به کجا مراجعه کنیم؟

تعمیر آنلاین

در طی یک سال اخیر و با شیوع بیماری، توصیه‌های زیادی را برای حفظ فاصله اجتماعی و ماندن در خانه‌ها برای سلامتی خود و خانواده‌مان خوانده و شنیده‌ایم. این موضوع باعث شده تا بسیاری از کارهایی که سابق بر این به صورت حضوری انجام می‌شد شکل آنلاین  به خود بگیرد. از آموزش و خرید‌های روزانه خانه تا انجام بسیاری از کارهای اداری، همه و همه با نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های اینترنتی صورت گرفت.

یکی دیگر از خدمات آنلاینی که در این مدت طرفداران زیادی پیدا کرد، پشتیبانی و تعمیر آنلاین گوشی‌ها بود.

کاربران گوشی‌های هوشمند برخی اوقات دچار مشکلات نرم‌افزاری می‌شوند که بیشتر آنها به شکل غیرحضوری قابل حل است، حالا اگر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات، بتوانند برنامه‌ها و راهکارهای مناسب و کم‌نقصی در دسترس کاربران خود قرار دهند، دیگر نیازی به رفت‌وآمد بیهوده نخواهد بود و مشکلات نرم‌افزاری گوشی‌ها با یک تماس آنلاین برطرف می‌شود.

مثلا کاربران گوشی‌های هوشمند سامسونگ در زمانی که با نقص‌ نرم‌افزاری دستگاه خود مواجه می‌شوند، می‌توانند به کمک چند راهکار غیرحضوری مشکلات خود را به راحتی و بدون مراجعه به مرکز خاصی برطرف کنند.

برای تعمیر گوشی‌های موبایل باید به کجا مراجعه کنیم؟

یکی از این راهکارها استفاده از اپلیکیشن کنترل از راه دور Smart Tutor سامسونگ است که کاربران می‌توانند به کمک کارشناسان مرکز تماس این شرکت بهترین و مطمئن‌ترین راهکارها برای حل نواقص گوشی‌ خود را دریافت کنند.

Smart Tutor یک سرویس کنترل از راه دور است که به کارشناسان مرکز تماس سامسونگ این امکان را می‌دهد تا از راه دور به گوشی کاربر وصل شده و با اجازه و تایید کاربر به شناسایی مشکلات احتمالی و رفع نواقص بپردازند.

در این سرویس کاربران با نصب اپلیکیشن Smart Tutor و از طریق امکانات این برنامه می‌توانند در ظرف چند ثانیه با کارشناسان مجرب و کارآزموده مرکز تماس موبایل سامسونگ ارتباط برقرار کنند.

پس از وارد کردن یک کد ۶ رقمی در برنامه Smart Tutor کاربر این اجازه را می‌دهد تا کارشناس مرکز تماس به دستگاه آنها متصل شود. با طی شدن این مرحله کارشناسان مرکز تماس، مانند زمانی که گوشی را در دست دارند وارد دستگاه می‌شوند و مشکلات فنی را برطرف می‌کنند.

خدمات غیرحضوری ارائه شده توسط کارشناسان و مراکز خدماتی سامسونگ مواردی همچون کمک به راه‌اندازی حساب گوگل و سامسونگ، بروزرسانی نرم‌افزار و برنامه‌ها، پشتیبان‌گیری از اطلاعات گوشی، راهنمایی جهت راه‌اندازی حساب‌های ایمیل، رفع نواقص نرم‌افزاری و… را شامل می‌شود.

برای تعمیر گوشی‌های موبایل باید به کجا مراجعه کنیم؟

مراجعه به مراکز تخصصی

مهم‌ترین موضوع در زمان خرابی باتری، هنگ کردن و نقص سخت‌افزار گوشی، شکسته شدن صفحه نمایش و مواردی مشابه آن، مراجعه به مراکز تخصصی یا مجاز تعمیر گوشی است. اگر کاربران به مراکز غیرتخصصی مراجعه کنند احتمالا با پرداخت هزینه‌ای بیشتر و درست نشدن مشکل گوشی خود روبرو می‌شوند. همچنین عدم مراجعه به مراکز خدمات مجاز، ریسک استفاده از قطعات غیراصلی توسط تعمیرکار و امکان رفع مشکل بصورت موقت و یا صدمه شدیدتر به گوشی را به همراه خواهد داشت. برای همین به کاربران گوشی‌‌های موبایل توصیه می‌شود تنها به مراکزی مراجعه کنند که از سوی شرکت سازنده گوشی معرفی شده و برای تعمیر گوشی، آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

به طور مثال شرکت سامسونگ برای راحت‌تر شدن کار دارندگان گوشی‌های خود و به منظور بهبود دسترسی به خدمات پس از فروش نمایندگی‌های مجاز را معرفی کرده است.

برای تعمیر گوشی‌های موبایل باید به کجا مراجعه کنیم؟

این مراکز پس از عیب‌یابی و ثبت در سامانه جامع سامسونگ، دستگاه نیازمند تعمیر را مطابق استانداردهای این شرکت و با در نظر گرفتن تمامی جوانب ایمنی، از جمله بسته‌بندی مناسب در جعبه های مخصوص ارسال و دریافت تلفن همراه، به مراکز اصلی خدمات پس از فروش ارسال می‌کنند. سپس دستگاه توسط تکنسین‌ها و کارشناسان مورد تایید سامسونگ تعمیر و در خاتمه به مراکز مذکور جهت تحویل به مشتریان محترم برگردادنده می‌شود.

سامسونگ برای تمایز این مراکز با سایر فروشگاه‌های متفرقه نشان یا برچسب ویژه‌ای را طراحی کرده که کاربران با دیدن این برچسب می‌توانند از رسمی بودن مرکز مطمئن شوند. نشان اختصاصی این مراکز که حاوی کد مرکز دریافت و ارسال است، بر روی شیشه مراکز مجاز نصب شده است تا کاربران گوشی‌های موبایل سامسونگ با خیالی آسوده دستگاه‌های خود را برای تعمیر به این مراکز بسپارند.

برای تعمیر گوشی‌های موبایل باید به کجا مراجعه کنیم؟

همچنین کاربران گوشی‌های سامسونگ با مراجعه به صفحه مخصوص مرکز پشتیبانی سامسونگ در وبسایت این شرکت به نشانی www.samsung.com/iran/support/service-center می‌توانند از آدرس و شماره تلفن مراکز مجاز سامسونگ مطلع شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا