کراس اوور لوکس چینی ۱۵ هزار دلاری! (+عکس)

کابین آر اکس۵ پلاس با توجه به سیاست های رووی در صنعت خودرو؛ یک محیط بسیار باکیفیت و سطح بالا است که آنرا در مقایسه با دیگر رقبا در رده قیمتی خود، متمایز می کند.

موبنا؛ مازیار دانیالی – در صنعت خودروی چین، برندهای بومی متعددی فعالیت دارند که حتی تلفظ نام برخی از آنها در نوع خود یک چالش بزرگ محسوب می شود! اما در این میان برخی کمپانی ها نیز فعالیت دارند که برای بازارهای خارجی یا حداقل در کشور ما(ایران) شناخته شده تر هستند. شرکت صنایع خودروسازی شانگ های یا سایک موتور یکی از همین موارد است. البته این گروه خودروسازی باتوجه به فعالیت های تجاری مشترک با خودروسازان بزرگ دنیا مانند جنرال موتورز، ایوکو، فولکس واگن، اشکودا و … به سرعت در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفت. از این رو کمپانی مذکور همواره میان ۵ خودروساز برتر کشور چین یک جایگاه را به خود اختصاص داده است.

یکی از برندهای متعلق به سایک موتور “رووی” است که خط تولید محصولات لوکس این گروه را تشکیل داده است.

رووی در کاتالوگ فروش خود یک کراس اوور زیبا و خوش ساخت با نام آر اکس۵ پلاس را دارد که در بازار چین بین ۱۵۲۰۰ تا ۲۲۳۰۰ دلار قیمت دارد.

طراحی؛ تاکید بر عناصر کرومی

در طراحی خودرو تلاش شده تا ضمن استفاده از عناصر کرومی، حس لوکس و متفاوتی از یک کراس اوور به مخاطب انتقال داده شود. در قسمت دماغه چراغ های اصلی طراحی جالبی دارند که یک نوار کرومی را در جان خود میزبانی می کنند. گرافیک داخلی آن نیز از الگوی C فشرده استفاده می کند.

چراغ های اصلی عقب نیز با یک نوار کرومی اصلی به یکدیگر متصل هستند.

رینگ های آلومینیومی در حالت استاندارد برای تمامی تریم ها ۱۸ اینچی ارائه می شود.

پیشرانه؛ همه چیز محدود به یک انتخاب از رووی

در این بخش فقط یک انتخاب پیش روی مشتریان قرار دارد که شامل نمونه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو با ۱۶۹ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر می شود. در بخش جعبه دنده نیز دو آپشن ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته دی سی تی ارائه می شود.

این پیشرانه برای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی با جعبه دنده دستی در شهر ۸.۳ لیتر، در بزرگراه ۵.۵ و در حالت ترکیبی ۶.۵ لیتر بنزین مصرف می کند. آمار مذکور برای جعبه دنده دی سی تی برابر با ۸.۱/۵.۷/۶.۵ گزارش شده است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است.

کابین؛ در حد استانداردهای لوکس رووی

کابین آر اکس۵ پلاس با توجه به سیاست های رووی در صنعت خودرو؛ یک محیط بسیار باکیفیت و سطح بالا است که آنرا در مقایسه با دیگر رقبا در رده قیمتی خود، متمایز می کند. از امکانات کابین می توان به سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، درب صندوق عقب الکتریکی، شارژ بی سیم، ناوبری ماهواره ای، بلوتوث، استراحتگاه دستی جلو و عقب، پاور ویندوز جلو و عقب، برف پاک کن عقب، تنظیم الکتریکی صندلی راننده، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر، نمایشگر لمسی بزرگ تنظیمات سیستم سرگرمی، سانروف و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: ورود بدون کلید، رادار پارک جلو و عقب، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری، ترمز پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، هدلایت اتوماتیک، ایزوفیکس صندلی کودک، کروز کنترل و … قابل اشاره هستند.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا