برترین محصول کیاموتورز به آمریکا می‌رود (+عکس)

علاوه بر این باتری خودرو دارای قابلیت ریورز است که می توان باتری دیگر خودروهای الکتریکی را با آن شارژ کرد و همچنین با خروجی ۱۱۰ ولتی که دارد برای تامین انرژی مورد نیاز انواع لوازم خانگی برقی نیز استفاده شود.

موبنا؛ مازیار دانیالی – بدون شک EV6 مهمترین محصول کیاموتورز طی یک دهه گذشته است. خودرویی الکتریکی که پیش از این در گروه خودروی عصر ایران نیز معرفی شده و جزئیاتش اینجا و اینجا برای مطالعه در دسترس قرار دارد.

ایی ویی۶ در مارس ۲۰۲۱ طی مراسمی توسط کمپانی کره ای رونمایی شد و از آن زمان تصاویر مختلف استودیویی و همچنین زنده از این محصول در اختیار رسانه ها قرار گرفته است. هم اکنون حضور ایی ویی۶ در بازار آمریکا نیز مورد تایید قرار گرفته که می تواند موفقیت فروش بالایی برای کره ای ها به همراه داشته باشد.

اما چرا ایی ویی۶ را یکی از مهمترین محصولات کیا موتورز لقب داده اند؟ برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید به تغییرات مهم در طراحی یک محصول تولید انبوه آینده نگر اشاره کرد. اینجا ۱۳ سال تداوم زبان طراحی پیشین کیا متوقف شده و دوران جدیدی آغاز شده است. در ایی ویی۶ تایگر نوز جای خود را به دیجیتال تایگر فیس داده است.

از سوی دیگر ایی ویی۶ اولین خودروی باتری الکتریک کیا موتورز است که از این منظر نیز یک رکورد را به نام خود ثبت کرده است.

ویژگی مهم دیگر ایی ویی۶ به پیشرانه آن در مدل مجهز به ۲ موتور الکتریکی مربوط می شود که براحتی می تواند با قیمت به مراتب کمتر، گرانترین سوپراسپرت های بازار جهانی را به چالش دعوت کند!

در اطلاعات قبلی آمده بود: ایی ویی۶ در مدل مجهز به ۲ موتور الکتریکی برابر با ۵۷۷ اسب بخار خروجی دارد. گشتاور این مجموعه نیز برابر با ۷۴۰ نیوتن متر است. این کراس مجهز به سامانه تمام چرخ محرک طی ۳ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد که این آمار حقیقتا در نوع خود شگفت انگیز محسوب می شود.

اما مشخصات جدیدی که کیا موتورز برای حضور ایی ویی۶ در بازار آمریکا ارائه داده مقداری تغییرات را همراه خود دارد. براساس اطلاعات موجود؛ تریم GT این خودرو که برترین مدل محسوب می شود از دو موتور الکتریکی استفاده می کند که مجموع خروجی آن برابر با ۵۷۶ اسب بخار معادل ۴۳۰ کیلووات است. با توجه به استفاده از یک موتور الکتریکی مجزا روی هر محور، این خودرو مجهز به سامانه تمام چرخ محرک است و در کمتر از ۳.۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد.

همانطور که مشاهده می کنید اینجا تغییراتی در شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت گزارش شده که قبلا برابر با ۳ ثانیه برای دستیابی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده بود.

۳ تریم ارزانتر نیز برای ایی ویی۶ در نظر گرفته شده که شامل نمونه تک موتور الکتریکی روی محور عقب با ۱۶۷ اسب بخار خروجی، نمونه قویتر محور عقب با باتری بزرگ تر و خروجی ۲۱۸ اسب بخاری و همچنین مدل پایه مجهز به دو موتور الکتریکی با ۳۱۳ اسب بخار خروجی و شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر برابر با ۵.۱ ثانیه می شود.

نمونه First Edition خودروی ایی ویی۶ محدود به ۱۵۰۰ دستگاه در رنگ بندی ویژه خواهد بود.

اما ایی ویی۶ یک رکورد اولین دیگر را نیز همراه خود دارد که ویژگی آن به پتنت مولتی شارژ مربوط می شود. براساس این فناوری سیستم شارژ خودرو از نمونه ۴۰۰ و ۸۰۰ ولت پشتیبانی می کند. زمانی که خودرو به شارژ سریع متصل شود تنها ۵ دقیقه کافی است که باتری برای پیمایش ۱۱۲ کیلومتر انرژی ذخیره کند. پس از ۱۸ دقیقه این عدد به ۳۳۸ کیلومتر می رسد. علاوه بر این باتری خودرو دارای قابلیت ریورز است که می توان باتری دیگر خودروهای الکتریکی را با آن شارژ کرد و همچنین با خروجی ۱۱۰ ولتی که دارد برای تامین انرژی مورد نیاز انواع لوازم خانگی برقی نیز  استفاده شود.

در فضای داخل کابین این فناورانه کیاموتورز از دو نمایشگر دیجیتال ۱۲ اینچی استفاده شده که یکی برای نمایش اطلاعات کیلومتر و دیگری برای تنظیمات سیستم سرگرمی در نظر گرفته شده است. نتیجه این ترکیب نمایشگر خمیده بزرگ در کنسول جلو، بوده است.

ایی ویی۶ مجهز به ۲۱ دستیار رانندگی و سیستم ایمنی است و البته یک نمایشگر هدآپ واقعیت مجازی را نیز باید به امکانات آن اضافه کرد.

این خودرو در سال ۲۰۲۲ به دست مشتریان آمریکایی خواهد رسید.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا