۲۲۵ روستای استان همدان تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفت

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مراسم اتصال ۲۲۵ روستای استان همدان به اینترنت پرسرعت همراه اول برگزار شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در مراسمی که صبح روز شنبه یکم خردادماه با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدسعید شاهرخی استاندار، احد آزادیخواه و حسن لطفی نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات ایران و همراه اول و مدیران محلی در استانداری همدان برگزار شد، با اعلام خبر ارتقاء ۱۵۴ سایت همراه اول به نسل سه و یا چهار که درمجموع ۲۲۵ روستا را تحت پوشش خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول قرار داده است، این سایت ها بطور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با تشکر ویژه از همراه اول که بار اصلی توسعه در این استان را به دوش کشید، اظهار کرد: علی رغم تمامی مشقت هایی که این روزها همراه اول در زمینه تأمین تجهیزات با آنها مواجه است، اما تلاش ویژه، همکاری و پشتیبانی مناسبی کردند تا ما به قولی که دادیم، بتوانیم عمل کنیم.

آذری جهرمی همچنین با تأکید بر اینکه کار اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان همدان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پس از دو ماه کار فشرده به پایان رسید، گفت: ۲۶۴ روستا با اعتبار ۱۶۷ میلیارد تومان به اینترنت متصل شدند.

در این مراسم به صورت ویدئوکنفرانس با روستاهای قراگل و سیمین ابرو ارتباط زنده برقرار و با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سایت های همراه اول در این دو روستا افتتاح شد.

بازه زمانی این پروژه همراه اول در استان همدان، ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ تا یکم خرداد ۱۴۰۰ عنوان شده است.

با انجام این پروژه، پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول در سطح روستاهای استان به میزان ۲۵ درصد افزایش یافت.

در حال حاضر ۷۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان همدان تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفته است.

همچنین افزایش پهنای باند ۱۴۹ مرکز روستایی هر یک به میزان یک گیگابیت برثانیه(۱Gbps) توسط شرکت مخابرات ایران، سبب ایجاد تجربه بهتر برای مشترکان در دسترسی به اینترنت پرسرعت شده است.

در این مراسم علاوه بر ۱۵۴ سایت همراه اول، ۷ سایت ایرانسل و ۳ سایت های وب نیز به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این طرح ها، اتصال روستاهای استان همدان به شبکه ملی ارتباطات ۲۴ درصد افزایش یافت.

طبق آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت ارتباطات، همراه اول حدود ۴۵ هزار روستا در سراسر کشور را تحت پوشش خود قرار داده است که بیش از دو برابر روستاهای تحت پوشش اپراتورهای دیگر است.

همراه اول ضمن ارائه آخرین فناوری‌های تلفن همراه از جمله ۵G و سرویس‌های قابل ارائه بر بستر آن، با هدف برقراری عدالت ارتباطی، توسعه روستایی و توجه ویژه به مناطق محروم را نیز سرلوحه کار خود قرار داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا