باتری سیمانی قابل شارژ، گامی در جهت حل بحران انرژی

محققان دپارتمان معماری و مهندسی عمران باتری از جنس سیمان طراحی کرده‌اند که می‌تواند برای ساخت شهرهای هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

موبنا به گزارش ایندیپندنت، از این باتری سیمانی می‌توان برای روشن کردن ال‌ای‌دی‌ها، فراهم کردن اتصال ۴G در مناطق دورافتاده و حفاظت کاتدی که روشی برای جلوگیری از خوردگی فلزات است استفاده کرد.

با ترکیب این باتری با صفحه‌های خورشیدی می‌توان آن را تبدیل به منبع انرژی برای سیستم‌های نظارت بزرگراه‌ها یا پل‌ها برای تشخیص ترک و آسیب کرد.

در ساخت این باتری از یک ترکیب مبتنی بر سیمان به همراه مقدار کمی الیاف کربن برای افزایش رسانایی و انعطاف‌پذیری استفاده می‌شود.

درون این ترکیب الیاف کربن با روکش فلز قرار دارد از فلز آهن به عنوان آند و نیکل به عنوان کاتد استفاده می‌شود.

دکتر اما ژانگ(Emma Zhang) می‌گوید: نتایج مطالعات قبلی درمورد باتری‌های سیمانی عملکرد کمی را نشان می‌داد بنابراین ما دریافتیم که باید به گونه‌ی دیگری عمل کنیم و راه دیگری برای تولید الکترودها بیابیم. این طراحی جدید که قابل شارژ شدن نیز هست تاکنون هرگز بررسی نشده بود.

محققان معتقدند که باتری‌های سیمانی، یکی از معمول‌ترین مواد در ساختمان‌سازی، می‌توانند راه‌حلی برای حل بحران انرژی باشند.

دکتر ژانگ می‌گوید: ما فکر می‌کنیم در آینده می‌توان بخش‌های کاملی از یک ساختمان را از سیمان کاربردی ساخت. اما از آنجا که زیرساخت‌های بتنی ۵۰ یا حتی ۱۰۰‌ ها سال دوام می‌آورند باید این باتری‌ها را متناسب با طول عمر سیمان ساخت و یا قابلیت تعویض و بازیافت باتری‌ها را با پایان عمر مفیدشان فراهم کرد. این چالشی اساسی از نظر فنی است.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا