هواوی انتخاب برتر کشورها برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی؛ کیفیت در کنار امنیت

هواوی به عنوان بزرگ‌ترین کمپانی مخابراتی دنیا، همچنان مشغول عقد قرارداد و گسترش شبکه‌های مخابراتی در کشورهای مختلف است. این موضوع در کنار رشد مالی بخش مخابراتی هواوی نشان می‌دهد برخی محدودیت‌های تجاری و ادعاهای بی‌اساس نتوانسته است کشورها را از همکاری با هواوی منع کند.

موبنا – توسعه و راه‌اندازی زیرساخت‌های مخابراتی (مانند شبکه‌های ۵G) یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های کاری کمپانی هواوی است. علی‌رغم برخی محدودیت‌های تجاری وضع شده از سوی دولت آمریکا، هواوی همچنان در حوزه ارتباطات به انتخاب برتر بسیاری از کشورها تبدیل شده است.

طبق آخرین گزارش مالی هواوی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، این شرکت درآمدی معادل ۲۳.۴ میلیارد دلار را به ثبت رسانده که بخش مهمی از آن مربوط به کسب‌وکار مخابراتی هواوی بوده است. طبق این گزارش، بخش مخابراتی هواوی بار دیگر رشد پیوسته‌ای را از خود نشان داده که بیانگر گسترش فعالیت‌های هواوی در عرصه زیرساخت‌های ارتباطی و شبکه‌های ۵G است.

بنا بر گزارش فایننشال تایمز، هواوی از بازه زمانی فروردین ۱۳۸۵ تا به امروز موفق به امضای هفتاد قرارداد همکاری و توسعه صنایع اتوماسیون و مخابرات در ۴۱ کشور مختلف شده است. راه‌اندازی زیرساخت‌های ابری، ایجاد بسترهای توسعه برای خدمات دولت الکترونیک، صدور مجوز‌ها، خدمات سلامتی، ثبت اسناد رسمی و… از جمله مفاد این قراردادهاست.

بسیاری از کشورهای جهان از زیرساخت‌های دولت الکترونیک و خدمات ابری هواوی برای راه‌اندازی سامانه‌های حساس خود استفاده می‌کنند. سرویس‌های اطلاعات هویتی، پرونده‌های پزشکی، مالیات، دارایی و همچنین مکاتبات قضایی بخشی از این خدمات است. عقد قراردادهای فوق به معنای درجه بالای امنیت و اعتماد گسترده‌ای است که نسبت به سرویس‌های هواوی وجود دارد.

طبق جدیدترین گزارش‌ها، هواوی اکنون توانسته قراردادهای مخابراتی جدیدی را با کشورهای آفریقایی، آسیایی و آمریکای لاتین عقد کند. این قراردادها توسعه و پشتیبانی زیرساخت‌ها و تجهیزات ارتباطی کشورهای مذکور را شامل می‌شود.

افزایش قراردادهای منعقد شده هواوی و گسترش همکاری با کشورهای مختلف، به ویژه از سال ۲۰۱۸ به بعد، بار دیگر ادعای بی‌پایه دولت آمریکا در خصوص خطرات امنیتی تجهیزات هواوی را رد می‌کند.

هواوی حفظ حریم خصوصی را اولویت خود می‌داند

از سوی دیگر، شرکت هواوی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که به عنوان تأمین‌کننده خدمات و زیرساخت‌های ابری و مخابراتی، به هیچ عنوان اطلاعات مشتریان را جمع‌آوری، ذخیره یا کنترل نمی‌کند. هواوی همچنین به این موضوع نیز اشاره کرده که کلیه اطلاعات مشتریان فقط در اختیار خود اشخاص بوده و همواره بالاترین اولویت‌ هواوی، محافظت از حریم خصوصی کاربران و امنیت سایبری آنها بوده است.

هواوی انتخاب برتر کشورها برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی؛ کیفیت در کنار امنیت

با تأکید هواوی بر اصل رازداری و محرمانگی داده‌های کاربران، به نظر می‌رسد برگزیدن این کمپانی از سوی کشورهای مختلف به عنوان طراح و مجری زیرساخت‌های مخابراتی، صحت این امر را تأیید کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا