سلطان ۱۲ سیلندر آلمانی با یک رکورد نخستین! (+عکس)

نشان V12 روی فندر(گلگیر) جلو خودنمایی می کند و لوگوی اس۶۸۰ نیز روی درب صندوق نصب شده است. لوگوی مایباخ نیز روی ستون آخر نصب شده است.

موبنا؛ مازیار دانیالی – مدتی قبل و همزمان با معرفی مایباخ اس۵۸۰، تصاویر و اطلاعات مرتبط را اینجا در گروه خودروی عصر ایران منتشر کردیم. هم اکنون اس۶۸۰ روی رسانه های مرسدس بنز بطور رسمی معرفی شده که در واقع نمونه ۱۲ سیلندر این خودرو با مدل ۲۰۲۲ محسوب می شود.

اس-کلاس با ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور!

همانطور که اشاره شد؛ اس۵۸۰ از پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر توربودوقلو با ۴۹۶ اسب بخار خروجی و گشتاور ۵۱۶ پوندفوت استفاده می کند اما تریم ۱۲ سیلندر مایباخ جدید از پیشرانه توربودوقلو ۶ لیتری ۱۲ سیلندر با ۶۲۱ اسب بخار و گشتاور ۷۳۸ پوندفوت(۱۰۰۰ نیوتن متر) بهره می برد که تجربه ای بینظیر از رانندگی با یک سوپرلوکس را به همراه خواهد داشت.

مایباخ اس۶۸۰ در آزمایش ها طی ۴.۴ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت رسید و بیشینه سرعت آن نیز بطور الکترونیکی روی ۲۱۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.

اس۶۸۰ یک رکورد نخستین را نیز همراه دارد زیرا اولین مدل ۱۲ سیلندری است که به سامانه تمام چرخ محرک اختصاصی مرسدس بنز با نام ۴ماتیک مجهز شده است. براساس اطلاعات ارائه شده؛ ۶۹ درصد از قدرت خودرو به محور عقب انتقال می یابد و باقی نیز سهم محور جلو می شود.

در بخش جعبه دنده از نمونه ۹ سرعته اتوماتیک استفاده شده است.

نشان V12 روی فندر(گلگیر) جلو خودنمایی می کند و لوگوی اس۶۸۰ نیز روی درب صندوق نصب شده است. لوگوی مایباخ نیز روی ستون آخر نصب شده است.

سوئیت لوکس متحرک با لوازم جانبی!

لوازم جانبی جذابی مانند کیف دستی چرم خالص، شال گردن، ساک مسافرتی و عینک آفتابی با لوگوی مایباخ نیز همراه محصول عرضه می شوند.

فضای کابین این مرسدس در نهایت کیفیت و البته کاملا فناورانه تولید شده که جزئیات کامل را می توانید اینجا مشاهده کنید.

زمان عرضه و قیمت این محصول توسط مرسدس بنز مشخص نشده اما احتمالا برای نیمه اول ۲۰۲۲ روانه بازار آمریکا  می شود.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا