گوشی‌های هوشمند چگونه ارتباطات را در عصر جدید متحول کردند

اولین نسل گوشی‌های موبایل با اینکه تنها وسیله‌ای همراه برای ارتباط تلفنی یا متنی بودند اما با همان کاربرد ساده خود توانستند بسیاری از مشکلات و سختی‌های زندگی انسان‌ها را برطرف کنند. نوآوری‌های این دستگاه‌ها برای نسل اولیه کاربران گوشی موبایل بسیار جذاب و چشمگیر بود.

موبنا – با تجهیز گوشی‌های موبایل به سیستم عامل و تبدیل شدن آنها به کامپیوترهای کوچک و جیبی این روند دچار تحولی اساسی شد و کارهایی که تا پیش از این برای کاربران موبایل ممکن نبود در اختیار آنها قرار گرفت. از وبگردی و بررسی ایمیل‌ها و شبکه‌های اجتماعی تا بازی‌‌های پرهیجان همه و همه تنها با خارج  کردن گوشی ۴ تا ۵ اینچی از جیب شلوار امکان‌پذیر می‌شد.

نوآوری‌ها حوزه گوشی‌های هوشمند اما در اینجا متوقف نشد و هر ساله نسل جدیدتر گوشی‌ها با قابلیت‌های پیشرفته‌تر رونمایی و روانه بازارهای جهانی شدند. قابلیت‌هایی که با هدف آسان‌تر و سریع‌تر کردن روند کارها برای کاربران طراحی و عرضه می‌شدند.

آغاز همه‌گیری بیماری در یکی دو سال اخیر تغییرات زیادی را در سبک زندگی افراد به وجود آورد، حفظ فاصله اجتماعی و دورکاری در خانه‌ها باعث شد تا گوشی‌های هوشمند و کاربردهای آنها بیشتر از قبل مورد توجه قرار بگیرد. این تغییرات البته سازندگان گوشی‌های هوشمند را هم به فکر انداخت تا دستگاه‌های ساخته شده خود را به قابلیت‌های جدیدتر و کاربردی‌تر مجهز کنند. به همین دلیل در نسل جدید گوشی‌های هوشمند شاهد قابلیت‌هایی هستیم که آنها را به دستگاهی کارآمد برای ارتباط با دیگران، کار، سرگرمی و بازی، دیدن فیلم و سریال و… تبدیل کرده است. در ادامه بخشی از این قابلیت‌های جدید را مرور کرده‌ایم.

گوشی‌های هوشمند چگونه ارتباطات را در عصر جدید متحول کردند

همگام سازی برنامه‌ها

نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند آنقدر بزرگ و چشم‌نواز شده‌اند که می‌توان به راحتی ساعت‌ها به آن چشم دوخت و حتی فایل‌ها و کارهای اداری لازم را به کمک آن آماده کرد. برای این کار اما لازم است تا اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مرتبط را در گوشی نصب و با برنامه‌های نصب شده در لپ‌تاپ یا کامپیوتر همگام سازی‌ کرد.

همکاری میان شرکت‌های سازنده اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها با تولیدکنندگان گوشی کمک می‌کند تا کاربران با راحتی و امنیت بیشتری کار کنند و فایل‌های خود را به اشتراک بگذارند. در گلکسی‌های S21 با همکاری صورت گرفته میان سامسونگ و مایکروسافت، برنامه‌های Office، Outlook  و OneDrive در این گوشی‌ها به طور کامل همگام‌سازی و ادغام شده تا کاربران در تمامی دستگاه‌های خود به فایل‌ها و اسناد کاری و شخصی دسترسی راحتی داشته باشند.

کاربران گلکسی‌های S21 می‌توانند فایل‌های آفیس خود را در هر لحظه‌ ویرایش کنند و در صورت نیاز با ذخیره کردن آنها در OneDrive، در دسترس همکاران خود قرار دهند. اپلیکیشن Samsung Notes که کاربران برای نوشتن متن‌ها و ایده‌ها از آن استفاده می‌کنند با برنامه‌های OneNote، Outlook و Microsoft Teams همگام‌سازی شده تا به‌راحتی در دستگا‌ه‌های مختلف به آنها دسترسی پیدا کنید.

علاو بر این مدل جدید S21 Ultra همچون سری گلکسی نوت سامسونگ به قلم S Pen مجهز است که انجام فعالیت‌هایی مثل طراحی و نقاشی، یادداشت‌برداری، ویرایش عکس و امضای اسناد را برای کاربران سریع‌تر و راحت‌تر کرده است.

گوشی‌های هوشمند چگونه ارتباطات را در عصر جدید متحول کردند

امنیت و حریم شخصی

یکی از مهم‌ترین نکات در زمینه ارتباطات میان افراد، حفظ حریم شخصی و اطلاعات خصوصی کاربران است. گوشی‌های هوشمند در این زمینه با وجود چالش‌های زیاد پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند. در گوشی‌های سامسونگ پلتفرم اختصاصی و امن این شرکت به نام Knox کار حفاظت از اطلاعات را در سطح نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برعهده دارد. ناکس، پلتفرم امنیتی پیشرفته‌ای است که کار حفاظت از اطلاعات را از از سطح چیپ پردازنده تا نرم‌افزارها و برنامه‌های مورد استفاده، انجام می‌دهد.

همچنین نسل جدید گوشی‌های سامسونگ به قابلیت‌هایی مثل Quick Share و Private Share مجهز است که امکان اشتراک امن و بدون ریسک را برای کاربران فراهم می‌کند.

گوشی‌های هوشمند چگونه ارتباطات را در عصر جدید متحول کردند

همراه همیشگی

مکان‌هایی مثل ساحل دریا، حمام خانه و… همیشه به عنوان مناطق ممنوعه برای گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شدند و کاربران برای محافظت از دستگاه‌های خود مجبور بودند تا در این مکان‌ها از قابلیت‌های گوشی خود صرفنظر کنند. در چند سال اخیر نسل جدید گوشی‌های پرچمدار با گرفتن تاییدیه‌های ضد آب و گرد و غبار IP68 و IP67 این امکان را برای کاربران فراهم کرند تا در هر جا و زمانی که دوست دارند از گوشی‌های خود بهره ببرند. این قابلیت در گوشی‌های سامسونگ تنها به گوشی‌های پرچمدار اختصاص ندارد و مدل‌های جدید A52 و A72 نیز با گرفتن تاییدیه IP67 به همراهی همیشگی کاربران تبدیل شده‌اند.

گوشی‌های هوشمند چگونه ارتباطات را در عصر جدید متحول کردند

 

مجموع این قابلیت‌ها کمک کرده تا نسل جدیدتر گوشی‌های هوشمند در دوران پس از همه‌گیری بیماری به دستگاه‌هایی همه‌ فن حریف تبدیل شوند و چالش‌های بسیاری را در زمان کار، ارتباط با دوستان و همکاران، سرگرمی و… از سر راه کاربران بردارند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا