فرصتی برای راه اندازی و شکل دهی یک استارتاپ

مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر همزمان با چهارمین سالگرد تاسیس خود، اولین کمپ شکل‌‌دهی را برگزار می‌کند.

موبنا – در این کمپ قرار است بر روی کسب تجربه و توسعه‌ مهارت‌های افراد در راه‌اندازی استارت‌آپ‌‌ تمرکز شود. علاقه‌مندان با حضور در اولین کمپ شکل‌دهی، آموزش‌هایی در زمینه‌ فرهنگ‌ کارآفرینی، کار تیمی، چگونگی اعتبارسنجی ایده‌ها، تشکیل تیم‌ها و استارت‌آپ‌ها کسب می‌کنند تا در پایان دوره بتوانند با شناخت حوزه‌های مورد علاقه‌ خود ایده‌های نوآورانه‌شان را توسعه دهند.

یک استارت‌آپ‌‌ در طول عمر خود از مراحل مختلفی می گذرد که اولین آن فرمیشن (Formation) یا مرحله شکل گیری است. در این مرحله، هسته اولیه استارت‌آپ‌‌ که شامل ایده، تیم هم بنیانگذاران و مدل کسب‌وکار است شکل می گیرد. در کمپ شکل دهی مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر، بعد از آموزش مبانی راه اندازی کسب وکار از شرکت‌کنندگان تست غربالگری و تست «روحیه کارآفرینی» گرفته می‌شود تا افراد متوجه شوند چقدر برای اینکه بنیان‌گذار یا هم بنیان‌گذار یک استارت‌آپ‌‌ باشند، متناسب هستند. علاوه بر آن به افرادی که علاقه‌مند هستند در یک تیم استارت‌آپی کسب تجربه یا فعالیت کنند، کمک می‌شود تا به یک تیم در حوزه مورد علاقه‌شان ملحق شوند.

نخستین کمپ شکل‌دهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در ۹ مرحله و طی مدت ۴ ماه برگزار می‌شود. مرحله اول این کمپ از ۲۵ اردیبهشت با ثبت‌نام از علاقه‌مندان آغاز شده است. در مرحله دوم با برگزاری وبینارها و کارگاه‌ها و در نهایت تست‌های غربالگری، ۱۰۰ نفر برگزیده انتخاب می‌شوند تا در مراحل بعدی با شبکه‌سازی و شناخت‌ بیشتر از مهارت‌ها و حوزه‌های مورد علاقه خود بتوانند ایده‌ها و تیم‌های نهایی را تشکیل دهند. در پایان مرحله نهم تیم‌های برگزیده از مهرماه سال ۱۴۰۰ در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر مستقر می‌شوند تا مراحل شتابدهی خود را آغاز کنند.

در طی مراحل مختلف شرکت‌کنندگان با پشت‌سر گذاشتن کارگاه‌ها و کلاس‌ها، مواردی مثل ویژگی‌های یک کارآفرین، مهارت‌های شبکه‌سازی و تشکیل تیم، نحوه تهیه و ارائه پیچ‌دک، چگونگی دفاع از ایده‌ها در جلسه با سرمایه‌گذاران و… را یاد می‌گیرند.

 

مرکز فناوری

مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر همزمان با آغاز سال ۱۴۰۰ وارد پنجمین سال فعالیت خود شده است. این مرکز فروردین ماه سال ۹۶ با هدف حمایت از استارتاپ‌های فعال در حوزه‌های بهداشت و سلامت، آب و محیط زیست، انرژی و آموزش و با همکاری دوجانبه شرکت سامسونگ الکترونیکس و معاونت پژوهشی دانشگاه امیرکبیر تهران افتتاح شد.

در چهار سال گذشته مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر حدود ۷۲ استارت‌آپ را در مراحل سه‌گانه اعتبارسنجی ایده، توسعه محصول و جذب سرمایه خود پشتیبانی و حمایت کرده است.

بام سوک هانگ، مدیر سامسونگ ایران در هنگام افتتاح مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر، توسعه فناوری و حمایت از تحقیق و پژوهش را یکی از نیازهای اصلی جوامع رو به رشد عنوان کرد و گفت سامسونگ در راستای ایفای نقش الهام‌بخش خود، علاوه بر ارائه مشاوره تخصصی به محققان جوان، از حمایت لجستیکی این تحقیقات نیز دریغ نخواهد کرد.

زمینه‌های فعالیت مرکز فناوری منطبق با موضوعات پروژه‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ است. مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر ایده‌های نوآور و راهکارآفرین در حوزه‌های آموزش، آب، انرژی، بهداشت و سلامت و محیط‌زیست را حمایت و پشتیبانی می‌کند.

تیم‌های جذب شده در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از خدماتی همچون فضای کاری اشتراکی، حمایت مالی و تجهیزاتی، مشاوره و آموزش، معرفی به سرمایه‌گذاران معتبر و… برخوردار می‌شوند. تمامی مراحل حمایت مرکز فناوری سامسونگ از ایده‌ها و تیم‌های انتخابی رایگان بوده و در نهایت نیز این شرکت سهمی در مالکیت استارت‌آپ‌های مورد حمایت خود نخواهد داشت. این حمایت‌ها در قالب بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ در مقام یک شهروند حامی جامعه محل فعالیت این شرکت، انجام خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در اولین دوره کمپ شکل‌دهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از ۲۵ اردیبهشت به مدت یک ماه، به وبسایت مرکز و صفحه ویژه این کمپ به نشانی http://samsung-aut-tech.com/formation مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا