پیام مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ارتباطات ۲۰۲۱

امروز ، اقتصاد دیجیتال به عنوان یک الزام فراگیر در همه دنیا مورد توجه قرار گرفته و توسعه کشورها را در گرو خود قرارداده است. اقتصاد دیجیتال فناوری است که لازمه دستیابی به آن توجه به اکوسیستم مربوطه و تسهیل فرآیندهای درگیر با آن است.

موبنا – این در حالی ست که با توجه به تحول دیجیتال و شرایط موجود دنیا به دلیل بحران به وجود آمده، تغییراتی در سبک زندگی مردم ایجاد شده و بسیاری از صفوف طویل و برخی مشاغل حذف شده و بیشتر فعالیت ها در حال رفتن به سمت دیجیتالی شدن و فضای مجازی است.

با این وجود ، برای تغییر سبک زندگی باید برنامه داشت و از فرصت ‎های فرهنگی استفاده کرد، در غیر این صورت رشد ما کاریکاتورگونه خواهد بود.
در چنین شرایطی ، در سالگرد روزجهانی ارتباطات که با بروز و ظهورفناوری های ارتباطی و مخابراتی گسترده ای مصادف شده، بهترین هدف برای برنامه ریزی همان شعار « تسریع در تحول دیجیتال در زمان های مخاطره آمیز» است.

در این سال ، شرکت مخابرات ایران هم راستا با اتحادیه جهانی مخابرات(ITU)، از روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، در مسیر یکدست ساختن جهان و نایل شدن به تحول دیجیتال در همه زمینه های کسب و کار و زندگی استفاده خواهد کرد. این شرکت همچنین ، برای ارتقای خدمات با فناوری های جدید ، استفاده از هوش مصنوعی و نسل پنجم تلفن همراه و دیگر مهارت های دیجیتال که محور اقتصاد دیجیتال محسوب می شود؛ برنامه های هدفمندی دارد .

اما درچنین شرایطی، به دلیل سیاست‌گذاری های نادرست و عدم افزایش تعرفه، شرکت مخابرات ایران درگیر چالش‌هایی شده که ناخواسته در مسیر عقب ماندگی از دنیای دیجیتال قرار گرفته است. عدم سرمایه گذاری در زیرساخت ها ، وجود تحریم ها و درگیری با شرایط بحرانی و چالش برانگیز کرونا ، همگی بر سر راه شرکت مخابرات ایران برای برنامه های هدفمند خود در راستای تقویت مهارت های دیجیتال و همسویی با تحول دیجیتال، مشکلاتی ایجاد کرده است.

امروز ابزار ارتباطی، به وسیله‌ای برای آموزش و تحقق توسعه کشور‌ها تبدیل شده‌اند. ارتباطات به ویژه از جنس الکترونیکی، بخش لاینفک زندگی بشر امروز در حوزه‌های مختلف است و اطلاعات و ارتباطات در جامعه فراصنعتی و بحران زده کنونی، معیار اصلی توسعه و پیشرفت اقتصادی و صنعتی محسوب می‌شود. ارتقاء بهره‌وری لازمه بقا و رشد جوامع آینده است و مهمترین راه این ارتقاء استفاده از ICT است. با توسعه ICT در تمامی ارکان صنعت، می‌توان بهره‌وری را بالا برد و اشتغال را افزایش داد.

در دنیای امروز که از آن به عنوان عصر ارتباطات یاد می‌شود، تعامل و ارتباط دوسویه با مخاطبان، از اصول اساسی در هر سازمان است و به عنوان یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در حیات اجتماعی به شمار می‌رود؛ همچنان که بهبود کیفی فعالیت‌ها و افزایش بهره‌وری سازمانی ناگزیر از برقراری ارتباطات تعاملی است.
شرکت مخابرات ایران ، امسال همزمان با گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و با اتکا به شعار امسال مقام معظم رهبری « تولید، پشتیبانی ها ، مانع زدایی ها» همچنان سعی دارد با حمایت از تولید داخل و سرمایه گذاری در این زمینه ، تولیدات داخلی را رونق بخشیده و اشتغال زایی و رونق کسب و کار را در برنامه خود داشته باشد.

از سوی دیگر، گرامی داشت ۲۷ اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم کشورمان بیانگر اهمیت و جایگاه والای ارتباطات و روابط عمومی بوده و در حقیقت فرصت ارزشمندی برای تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‏های صادقانه سخت کوشان عرصه ارتباطات و روابط عمومی است، بی تردید این روز گرامی یادآور نقش پررنگ و روز افزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات نیز، هست که امروزه به قلب تپنده سازمان‌ها تبدیل شده و جهان را به دهکده جهانی مبدل کرده است. روابط عمومی پل ارتباطی مستحکمی است بین افراد جامعه، سازمان‌ها و نهاد‌ها که همواره به عنوان یکی از عناصر اصلی و کاربردی در ارتقاء و پیشرفت سازمانی جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

در پایان ضمن قدردانی از تلاش تمامی همکاران در شرکت مخابرات ایران که جهادگرانه با تحولات پرشتاب فناوری اطلاعات و ارتباطات پیش رفته و همپا با تحولات دیجیتال دنیا توانسته‌اند در عرصه دیجیتال شرکت خود را همسو کنند؛ از تمامی این عزیزان می‌خواهم که رشد وگسترش بسترهای مخابراتی و ارتباطی را سرلوحه وظایف خود کرده و در مسیرهای تازه گام نهند تا با اتکا به توانمندی های داخلی و تأسی از شعار امسال مقام معظم رهبری «تولید داخل، پشتیبانی ها ، مانع زدایی ها» ، تا رسیدن به خلق نوآوری های جدید ، از تلاش دست برندارند.

روز جهانی ارتباطات و روز ملی«روابط عمومی» را به خانواده بزرگ مخابرات تبریک عرض کرده و امیدوارم با همت وعزم راسخ شاهد استمرار خدمت رسانی خالصانه به مردم کشورمان باشیم.

مجیدسلطانی
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا