کراس اوور فناورانه چینی با قیمت پایه ۵۰ هزار دلار (+عکس)

بیشینه سرعت خودرو بطور الکترونیکی روی ۱۷۲ کیلومتر برساعت محدود شده است. وان طی ۶.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد.

موبنا؛ مازیار دانیالی لی شانگ نام یک گروه خودروسازی در کشور چین است که موجودیت خود را نخستین بار در نمایشگاه خودروی شانگ های ۲۰۱۹ اعلام کرد. اولین محصول خود را نیز از ابتدای سال ۲۰۲۰ روانه بازار چین کرده است.

 لی شانگ وان(ONE) نام اولین محصول این کمپانی است که ترجمه نام این خودرو ” ایده آل(رویا) نخست ” می شود. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید خودروی وان در کلاس کراس اوور میان سایز تولید شده و جزئیات جذابی را نیز همراه خود دارد.

طراحی

چراغ های اصلی باریک به همراه گریل(جلوپنچره) بزرگ و همچنین طراحی موفق بامپر(سپر) مجموعه زیبایی در قسمت دماغه شکل داده است.

در نمای جانبی نیز با یک طراحی حجیم روبرو می شویم که حسی از قدرت و استقامت را به ببیننده انتقال می دهد. در نمای عقب نیز چراغ های اصلی الگوی باریک و ساده ای دارند که به خوبی با آنچه که در دماغه دیدیم، هماهنگی برقرار می کند.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۵۰۲۰ میلیمتر در طول، ۱۹۶۰ میلیمتر در عرض و ۱۷۶۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با ۲۹۳۵ میلیمتر است. ارتفاع از سطح زمین ۱۸۰ میلیمتر و وزن خالص نیز برابر با ۲۳۰۰ کیلوگرم محاسبه شده است.

رینگ ها در حالت استاندارد ۲۰ اینچی هستند.

پیشرانه

در بخش پیشرانه لی شانگ وان از سیستم پلاگین هیبرید استفاده می کند. موتور ۱.۲ لیتری بنزینی توربوشارژ به یک باک ۴۵ لیتری مجهز است که به عنوان افزاینده برد حرکتی خودرو تا رسیدن به ایستگاه شارژ عمل می کند و قدرت را به چرخ ها منتقل نمی کند.

با توجه به تریم در نمونه تک موتور و همچنین دو موتور الکتریکی قابل سفارش است.

در نمونه مجهز به سامانه تمام چرخ محرک؛ مجموعه خروجی سیستم هیبریدی برابر با ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور برابر با ۵۳۰  نیوتن متر است. با این فناوری برد حرکتی خودرو به ۸۰۰ کیلومتر می رسد.

بیشینه سرعت خودرو بطور الکترونیکی روی ۱۷۲ کیلومتر برساعت محدود شده است. وان طی ۶.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد.

در بخش جعبه دنده نیز از نمونه تک سرعته استفاده شده است.

باتری لیتیومی سیستم هیبریدی این خودرو ۴۰.۵ کیلووات ساعت ظرفیت دارد که بدون در نظر گرفتن نقش بخش بنزینی پیشرانه برد حرکتی ۱۸۰ کیلومتر را در اختیار خودرو قرار می دهد.

باتری از فناور شارژ سریع پشتیبانی می کند و با شارژ ۶۰ کیلووات طی ۳۰ دقیقه از ۲۰ به ۸۰ درصد ظرفیت خود می رسد. با شارژ معمولی AC زمان لازم برای تکمیل ظرفیت باتری از ۰ تا ۱۰۰ درصد برابر با ۶ ساعت اعلام شده است.

کابین

در قسمت کابین نیز با یک فضای کاملا فناورانه روبرو هستیم که نمایشگرهای دیجیتال آن بسیار جلب نظر می کنند. این نمایشگرها به شکل یکپارچه عرض کنسول اصلی را پر کرده اند. خودرو مجهز به آخرین فناوری های روز در این بخش است. ۲ پورت یو اس بی تایپ-سی، ۲ پورت یو اس بیA، سیستم تهویه اتوماتیک با فیلتر ذرات آلوده کننده هوا، نمایشگر هدآپ، شارژ  بی سیم، سانروف، دستیار هوش مصنوعی و مجموعه ای کامل از سنسورها و دوربین ها در وضعیت فعال قرار دارد.

لی شانگ ONE؛ کراس اوور فناورانه چینی با قیمت پایه 50 هزار دلار (+عکس)

قیمت پایه حدود ۵۱ هزار دلار است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا