نگاهی نزدیک به بزرگترین گلخانه دنیا در دوسالانه معماری ونیز ۲۰۲۱ (+عکس)

این گلخانه عظیم بازدیدکنندگان را در محیطی با آب و هوای گرمسیری به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و سقفی گنبدی به ارتفاع ۳۵ متر گرد یکدیگر می آورد.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – در دوسالانه معماری ونیز امسال بازدیدکنندگان می توانند تصویری اولیه از بزرگترین گلخانه گرمسیری جهان که زیر پوششی گنبدی شکل پنهان شده است را در ذهن خود شکل دهند. این نمایشگاه که توسط تیم پروژه های zuecca ارائه شده، مدل های معماری، نقاشی های حرفه ای، طرح ها و فیلم هایی از گلخانه مورد نظر به نام تروپیکالیا را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. گفتنی است که مجموعه نمایشی مذکور توسط alessandro possati مدیر پروژه های zuecca تدوین می شود.

نگاهی نزدیک به بزرگترین گلخانه دنیا در دوسالانه معماری ونیز 2021 (+عکس)
طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است تروپیکالیا در سال ۲۰۲۴ در شمال فرانسه ساخته شود. این گلخانه عظیم بازدیدکنندگان را در محیطی با آب و هوای گرمسیری به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و سقفی گنبدی به ارتفاع ۳۵ متر گرد یکدیگر می آورد. علاوه بر این دمای تهویه داخلی ۲۶ درجه سانتیگراد، بستر مناسب برای زندگی طیف متنوعی از پرندگان، پروانه ها، ماهی ها، خزندگان و گیاهان عجیب و غریب را فراهم می کند. ساختار گنبدی بزرگ تروپیکالیا به گونه ای طراحی شده است که به دلیل عدم وجود ستون های تحمل کننده داخلی بار، با محیط ادغام شود. همچنین یک طرح گنبد مضاعف نیز به منظور ایجاد عایق حرارتی مطلوب در نظر گرفته خواهد شد.

نگاهی نزدیک به بزرگترین گلخانه دنیا در دوسالانه معماری ونیز 2021 (+عکس)

نگاهی نزدیک به بزرگترین گلخانه دنیا در دوسالانه معماری ونیز 2021 (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا