تبدیل وانت به شاسی بلند ۱۰۰۰ اسب بخاری! (+عکس)

مشخص ترین تغییر به ادامه خط سقف تا نصب کابین عقب و تبدیل پیکاپ به شاسی بلندی جذاب با ۳ ردیف صندلی مربوط می شود.

موبنا؛ مازیار دانیالی –  رم ۱۵۰۰ یکی از پیکاپ های مطرح آمریکایی است که ظاهرا تیونرها نیز برای پروژه های عجیب و غریب خود علاقه خاصی به ظرفیت های این محصول دارند! اگر پیگیر مطالب گروه خودروی عصر ایران باشید احتمالا تبدیل پیکاپ رم ۱۵۰۰ به لیموزین لوکس پالادیوم را اینجا مطالعه کرده اید.

اما در یک پروژه جدید، رم ۱۵۰۰ تریم TRX سوژه ای برای ماجراجویی های تیونر مطرح آمریکایی یعنی هنسی شده تا آنرا تبدیل به شاسی بلندی از خانواده ماموت خود کند. گفتنی است؛ هنسی پرفورمنس انجینیرینگ اشاره کنیم که به عنوان یک شرکت آمریکایی از سال ۱۹۹۱ توسط جان هنسی تاسیس و تا کنون در زمینه تیونینگ خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت برندهای مختلف مانند فراری، پورشه، مک لارن، شورلت، داج، کادیلاک، لوتوس، جیپ، فورد، جی‌ام‌سی، لینکلن و لکسوس فعالیت دارد.

دفتر مرکزی هنسی در تگزاس(امریکا) قرار دارد.

مشخص ترین تغییر به ادامه خط سقف تا نصب کابین عقب و تبدیل پیکاپ به شاسی بلندی جذاب با ۳ ردیف صندلی مربوط می شود که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

نسخه تی آر اکس رم۱۵۰۰ مجهز به سیستم تعلیق حرفه ای آفرودی، پیشرانه استاندارد قدرتمند و جزئیات اسپرت داخل کابین است. پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپرشارژ ۸ سیلندر این خودرو در حالت استاندارد ۷۰۲ اسب بخار خروجی و ۸۸۱ نیوتن متر گشتاور دارد. اما این اعداد برای هنسی اصلا جذاب نبوده زیرا پس از بروزرسانی های دقیق میزان خروجی را به ۱۰۱۲ اسب بخار  گشتاور را به ۱۳۱۳ نیوتن متر رسانده است.

این شاسی بلند خاص در آزمایش ها طی ۳.۲ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت رسیده است. یکی از مهمترین تغییرات هنسی در پیشرانه مربوط به جایگزینی سوپرشارژ اختصاصی ۲.۶۵ لیتری می شود.

رینگ های ۲۰ اینچی هنسی در هماهنگی با لاستیک های آفرودی ۳۵ اینچی منظره بی نظیری را شکل داده است. برنامه های هنسی برای رم ۱۵۰۰ تی آر اکس، قیمت پایه این خودرو را به ۳۷۵ هزار دلار رسانده است و البته فقط ۲۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد.

پیکاپ رم۱۵۰۰ تی آر اکس:

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا