کابینت‌های تمام چوب برای آشپزخانه‌های شیک

کابینت تمام چوب از کامل‌ترین سبک‌های کابینت محسوب می‌شود، چرا که در طول قرن‌ها و سال‌های گذشته، از این سبک کابینت در تمام نقاط دنیا استفاده و اجرا شده است. این سبک کابینت به دلیل جذابیت و زیبایی که داشته توانسته است خود را در بین ذهن و سلیقه مردم دنیا جای دهد.

کابینت تمام چوب

به صورت کلی دکوراسیون داخلی نقش مهمی در جذابیت و زیبایی منزل شما ایفا می‌کند.  یکی از پرکاربردترین و البته جذاب‌ترین قسمت هر ساختمان آشپزخانه آن می‌باشد. آشپزخانه محور و قسمت اصلی خانه به شمار می‌آید. پس مسلماً جلوه این قسمت باید حرف اول را در ساختمان بزند.  با توجه به این موضوع، در انتخاب کابینت آشپزخانه باید دقت کافی داشته باشیم. پیشنهاد ما به شما کابینت تمام چوب است که شکوه خاصی به آشپزخانه شما می‌بخشد. شرکت آرشام دکور جهت رفاه حال مشتریان خود امکان خرید کابینت تمام چوب اقساطی را فراهم کرده است. علاوه بر این نوع کابینت، می توانید از بین طرح‌ها و مدل‌های مختلف این مجموعه انتخاب های دیگری داشته باشید.  ضمن خرید کابینت‌های چوبی می‌توانید خرید کابینت پلی اورتان اقساطی و کابینت هایگلاس اقساطی را نیز از شرکت آرشام دکور انجام دهید.

مزایای کابینت چوبی

کابینت‌هایی که در آشپزخانه به کار برده می‌شوند دارای جنس و طرح‌های مختلفی هستند.  یکی از انواع این کابینت‌ها،‌ کابینت تمام چوب است که طرفداران خاص خود را نیز دارد. از مزایای این کابینت می‌توان به عمر بالا و دوام آن اشاره کرد. به دلیل نقش و نگاری که بر روی کابینت تمام چوب وجود دارد، حس طبیعت به منزل شما داده می‌شود. کابینت چوبی عایق خوبی در مقابل صدا می‌باشد و این موضوع نشانگر آن است که محیطی آرام در آشپزخانه خواهید داشت. با پیشرفت تکنولوژی می‌توانید انواع مختلف چوب را با رنگ و دلخواهتان به کابینت تبدیل کنید و با رنگ غالب دکوراسیون آشپزخانه همخوانی ایجاد کنید.

کابینت‌های تمام چوب برای آشپزخانه‌های شیک

معایب کابینت تمام چوبی

هر نوع جنسی و متریالی که برای کابینت‌های خود انتخاب کنید در کنار مزیت‌هایی که دارد، معایبی نیز با خود به همراه خواهد داشت. در مورد کابینت تمام چوب نیز این مورد صدق می‌کند.  این نوع کابینت به علت ماهیت خود، در برابر رطوبت مقاومت کمی دارد و هزینه ساختی که برای کابینت‌های تمام چوبی صورت می‌گیرد، بسیار بالاتر از سایر  کابینت‌ها می‌باشد. اما با وجود این معایب نیز در نهایت آشپزخانه‌ای که با کابینت‌های تمام چوب گردو یا بلوط ساخته شده باشند، بسیار زیباتر و شکیل‌تر خواهند بود و در این آشپزخانه‌ها می‌توان از ترکیب هنر و طبیعت نهایت لذت را برد.

کابینت تمام چوب گردو

چوب گردو در مقابل سایر چوب‌های درختان بسیار خوش خط و خال است و بافت زیبایی دارد. طیف رنگی چوب گردو بستگی به منطقه‌ای دارد که درخت  در آن رشد کرده باشد. این طیف رنگی پوب گردو از قهوه ای خیلی روشن تا قهوه‌ای تیره متغیر می‌باشد. به دلیل داشتن همین رنگ ، کابینت تمام چوب گردو می‌تواند حال و هوای یک آشپزخانه کلاسیک را برای شما تداعی کند. لازم است بدانید که کابینت‌هایی که از چوب گردو ساخته می شوند، دارای وزن بیشتری بوده و از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر می‌باشند. کابینت‌هایی با چوب گردو سطحی نسبتاً صیقلی و درخشان دارند و به همین علت، از محبوبیت زیادی میان کابینت‌سازها برخوردارند.

کابینت تمام چوب سفید

تا چند سال اخیر زمانی که نام کابینت چوبی را می‌شنیدیم، همه ما به یاد کابینت‌هایی با تم قهوه‌ای رنگ به رنگ چوب می‌افتادیم. اما امروزه با پیشرفت صنعت و هنر  پای کابینت‌های سفید و آشپزخانه‌ها باز شده است. کابینت تمام چوب سفید، بر خلاف سایر کابینت‌ها فضای خانه شما را پرنورتر و بزرگتر نشان می‌دهد. پس اگر آشپزخانه شما نور کمی ندارد یا فضای آشپزخانه شما کوچک است، پیشنهاد می‌شود به سراغ کابینت‌های چوبی سفید بروید.

کابینت‌های تمام چوب برای آشپزخانه‌های شیک

کابینت تمام چوبی بلوط

چوب بلوط وزن نسبتاً بالایی دارد و به صورتی که یکی از مصالح  اصلی در ساخت مبلمان، کتابخانه‌ها و کابینت‌ها به شمار می‌رود. کابینت‌های تمام چوب بلوط، به علت فراوانی که در ایران وجود دارد قیمت مقرون به صرفه نسبت به سایر چوب‌ها دارند. سطح این چوب پر ازنقش و نگار و برجستگی است و البته رنگ قرمز و جذابیتی که چوب بلوط  دارد به زیبایی آن می‌افزاید.

کابینت چوبی روسی

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که تمایل به داشتن کابینت‌هایی از جنس چوی دارید و از طرفی هم برای قیمت آن نگران هستید، می‌توانید با خیالی آسوده و راحت به سراغ کابینت تمام چوب روسی بروید. این نوع چوب به خاطر فراوانی که در طبیعت و دارد و البته بافت پفکی آن نسبت به سایر چوب‌هایی که از آنها نام بردیم، بسیار ارزان‌تر است. اما لازم به ذکر است این نوع چوب به خاطر تراکم کمی که دارد سخت است و نباید توقع که از سایر چوب‌های به کار رفته شده برای کابینت را از چوب روسی نیز داشته باشیم. پس اگر کابینت تمام چوب ارزان را مد نظر دارید این نمونه مناسب شماست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا