شاسی بلند لوکس ۱۷ هزار دلاری و نشانه هایی از پورشه و بنز! (+عکس)

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید؛ ماتو در مجموع خودروی زیبایی است که می تواند مخاطب را مجذوب خود کند. بویژه در بخش دماغه با استفاده از یک گریل(جلوپنچره) بسیار بزرگ کرومی که ظاهری متفاوت برای آن ایجاد کرده است.

موبنا؛‌مازیار دانیالی –  اگر مطالب گروه خودروی عصر ایران را دنبال می کنید احتمالا معرفی لئوپارد سی اس۱۰ را اینجا مطالعه کرده اید. کراس اووری از برند چانگ فنگ که مالکیت آن در اختیار گروه گاگ چین قرار دارد. امروز سراغ یک محصول لوکس از برند چانگ فنگ با نام لئوپارد ماتو می رویم که طراحان آن در قسمت های مختلف بدنه و کابین توجه خاصی به محصولات محبوب پورشه و مرسدس بنز داشته اند!

آخرین مدل ماتو در بازار چین از ۱۷ تا ۲۴ هزار دلار قیمت دارد.

طراحی 

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید؛ ماتو در مجموع خودروی زیبایی است که می تواند مخاطب را مجذوب خود کند. بویژه در بخش دماغه با استفاده از یک گریل(جلوپنچره) بسیار بزرگ کرومی که ظاهری متفاوت برای آن ایجاد کرده است.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۶۹۶ میلیمتر در طول، ۱۹۰۶ میلیمتر در عرض و ۱۷۰۹ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۷۰۰ میلیمتر است. ارتفاع از سطح زمین ۱۷۵ میلیمتر و وزن خالص خودرو از ۱۶۳۵ تا ۱۶۶۰ کیلوگرم محاسبه شده است.

رینگ های آلومینیومی در حالت استاندارد ۱۸ و ۲۰ اینچی ارائه می شوند.

پیشرانه

در بخش پیشرانه از نمونه ۱.۶ لیتری توربو با ۲۰۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر استفاده شده است. بیشینه سرعت خودرو ۱۸۵ کیلومتر محاسبه شده است. در بخش جعبه دنده نمونه ۶ سرعته دستی و نمونه ۶ سرعته دی سی تی قابل سفارش است.

شاخص مصرف سوخت با جعبه دنده دستی برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر نیز برابر با ۸.۸ لیتر، در بزرگراه ۶.۳ لیتر و در حالت ترکیبی ۷.۳ لیتر است. این شاخص با جعبه دنده دی سی تی به ترتیب ۹.۴ لیتر، ۶.۶ لیتر و ۷.۵ لیتر گزارش شده است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است.

کابین و ایمنی

از امکانات کابین باید به نمایشگرهای دوقلوی دیجیتال به سبک مرسدس، دریچه های سیستم تهویه دایره ای به سبک مرسدس، سیستم تهویه اتوماتیک(آپشن)، استارت دکمه ای، سانروف(آپشن)، نورپردازی داخلی(آپشن)، ناوبری ماهواره ای، بلوتوث، یو اس بی، تنظیم الکتریکی صندلی ها(آپشن)، گرم کن و تهویه صندلی ها(آپشن)، استراحتگاه دست جلو و عقب، تنظیم ارتفاع و عمق فرمان، فرمان چرم(آپشن)، پاور ویندوز جلو و عقب، تنظیم الکتریکی و گرم کن آینه ها(آپشن)، سنسور باران(آپشن)، آینه های تاشوی الکتریکی(آپشن)، برف پاک کن عقب و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: کروز کنترل تطبیقی(آپشن)، ورود بدون کلید، رادار پارک جلو و عقب(آپشن)، دوربین عقب(آپشن)، دوربین پانورامیک(آپشن)، نشانگر فشار باد لاستیک ها(آپشن)، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری(آپشن)، دستیار حرکت در سربالایی، دستیار حرکت در سرپایینی(آپشن)، هدلایت اتوماتیک(آپشن)، ایزوفکیس، ایربگ، ایربگ جانبی(آپشن) و … قابل اشاره هستند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا