چرا صفحه گوشی سامسونگ سیاه می‌شود؟

یکی از مشکلاتی که کاربران گوشی‌های اندرویدی به ویژه در برند سامسونگ با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، سیاه شدن ناگهانی صفحه گوشی است. البته باید بگوییم که این مشکل چندان هم ناگهانی رخ نمی‌دهد و اگر گوشی شما دچار مشکلاتی باشد از قبل به نوعی علائم آن را بروز می‌دهد. به همین دلیل تصمیم داریم تا در این مطلب علت سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ را با هم بررسی کنیم.

پیشگیری کنید؛ نشانه‌هایی که خبر از سیاه شدن گوشی در آینده نزدیک می‌دهند!

یکی از اصلی‌ترین دلایل سیاه و سفید شدن صفحه در گوشی‌های اندرویدی، ضربه خوردن آنها است. اتفاقی که شاید تصور شود که نمی‌توان از آن جلوگیری کرد. با این حال در دنیای تکنولوژی هم، پیشگیری بهتر از درمان است. پس شاید اولین قدم برای جلوگیری از بروز این مشکل، خرید لوازم جانبی مناسب برای گوشیتان باشد. برای اینکه بتوانید عمر گوشی خود را افزایش دهید باید تا جای ممکن آن را ایمن کنید. برای کار می‌توانید از سایت جانبی، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی کمک بگیرید.
بعد از ایمن کردن بدنه گوشی، حال وقت آن رسیده تا به نشانه‌ها توجه کنید. اگر گوشی شما در طول روز چند بار هنگ می‌کند و هر بار مجبور به خاموش و روشن کردن آن هستید، اگر گوشی بی‌دلیل ریستارت می‌شود و یا باتری خالی می‌کند یعنی مشکلات بزرگتری در راه است. البته اینها، تنها علت سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ نیستند و کار نکردن تاچ گوشی یا کم و زیاد شدن نور صفحه آن نیز می‌تواند نشانه‌هایی از سیاه شدن گوشی در آینده نزدیک باشد. حال فرض کنید که شما این علائم را در گوشی خود مشاهده کردید، آیا می‌دانید چطور باید از آن پیشگیری کنید؟ در ادامه راهکارهای این مشکل را باهم بررسی می‌کنیم.

راهکارهایی برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی‌های اندرویدی

ال‌سی‌دی‌های سامسونگ یکی از گران‌ترین قطعات آن هستند. پس اگر به هر دلیلی آسیب ببینند و از کار بیفتند، شما باید کلاً قید گوشی خود را بزنید و یا پول زیادی را برای تعویض صفحه آن هزینه کنید. از این رو برای کاهش یک دلیل از فهرست دلایلی که ممکن است باعث سیاه شدن صفحه نمایش شما شود، بهتر است از گلس مات استفاده کنید. این نوع گلس به خوبی از صفحه گوشی شما محافظت می‌کند تا در اثر ضربه، سیاه نشود.

چرا صفحه گوشی سامسونگ سیاه می‌شود؟

با همه اینها همانطور که گفتیم علت سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ، تنها مربوط به ضربه خوردن یا شکستن صفحه آن نیست. از این رو باتوجه به راهکارهای زیر می‌توانید تا حد زیادی این مشکل را رفع کنید.

– سعی کنید تا جای ممکن گوشی را با آداپتور خود شارژ کنید. شارژرهای ناسازگار با گوشی، عمر صفحه نمایش آن را کاهش می‌دهند.

– از در شارژ نگه داشتن گوشی فول‌شارژ به‌طور جدی خودداری کنید. این کار فشار مضاعفی را به باتری گوشی شما وارد می‌کند و می‌تواند به صفحه نمایش آن نیز آسیب بزند.

– اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را حتماً از منابع معتبر دانلود کنید و از نصب برنامه‌های مشکوک روی گوشی خود بپرهیزید.

– اگر باتری گوشی شما قابل تعویض است، به هیچ عنوان نمونه‌های فیک یا دست‌دوم آن را خریداری نکنید. فراموش نکنید که استفاده از این نوع باتری‌ها قطعاً در آینده مشکلاتی را برای گوشی شما ایجاد می‌کند.

چطور مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی سامسونگ را حل کنیم؟

در بالا به بررسی علت سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ پرداختیم و سعی کردیم تا راهکارهایی را برای جلوگیری از آن ارائه کنیم. با این حال گاهی کاربران اندروید، بدون هیچ دلیل مشخص یا واضحی، با این مشکل مواجه می‌شوند. حال می‌خواهیم بدانیم که چطور باید پس از سیاه شدن صفحه نمایش این مشکل را حل کنیم.

در ابتدا بهتر است از این موضوع مطمئن شوید که آیا گوشی شما به اندازه کافی شارژ دارد یا نه؟ برای این کار می‌توانید با استفاده از پاور بانک آن را شارژ کرده و دوباره برای روشن کردن آن تلاش کنید. همچنین اگر باتری گوشی شما از آن جدا می‌شود، می‌توانید با باز کردن پنل پشتی، باتری را خارج کرده و دوباره در جای خود بگذارید. ریستارت کردن گوشی نیز در مواقعی به حل این مشکل کمک می‌کند. در نهایت اگر مشکل حل نشد، بهتر است در اولین گام، اطلاعات گوشی خود را نجات دهید.

بازگردانی داده‌ها پس از سیاه شدن صفحه گوشی اندرویدی

علت سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ شما هرچه‌که باشد در بیشتر مواقع می‌توانید اطلاعات آن را بازیابی کنید. برنامه‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که با ریکاوری اطلاعات گوشی به شما کمک می‌کند. شما می‌توانید با نصب یکی از این برنامه‌ها روی لپتاپ خود و اتصال گوشیتان به کامپیوتر، داده‌های آن را بازیابی کرده و به کامپیوترتان انتقال دهید.

سپس وارد منوی ریکاری شوید و پارتیشن کش را حذف کنید. این کار موجب حذف کامل اطلاعات مخرب شده و به بازیابی گوشی شما کمک می‌کند. پس گوشی خود را خاموش کنید و وقتی که لوگوی برند را روی صفحه‌نمایش آن دیدید با فشردن همزمان دکمه‌های هوم، افزایش صدا و پاور، وارد منوی ریکاوری شوید. حال با ورود به Wipe Cache Partition این پارتیشن را حذف کرده و سپس با انتخاب گزینه Reboot System Now، گوشی را ریستارت نمایید.

چرا صفحه گوشی سامسونگ سیاه می‌شود؟

راه‌حل نهایی

در بیشتر مواقع با انجام راهکارهایی که ارائه کردیم و یا نهایتاً ریست فکتوری کردن گوشی، مشکل سیاه شدن صفحه نمایش آن حل می‌شود. با این‌حال اگر پس از سپری کردن تمام این مراحل، مشکل شما هنوز هم پابرجا بود بهتر است به یک تعمیرگاه مجاز سامسونگ مراجعه کرده و گوشی خود را تعمیر کنید. در پایان، توصیه‌ها را جدی بگیرید و همین حالا بدنه گوشی و صفحه نمایش خود را ایمن کنید. برای خرید آنلاین وسایل جانبی با بهترین کیفیت، تنها کافی است تا سری به فروشگاه اینترنتی جانبی بزنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا