امکان استفاده مجدد از دستگاه‌های مستهلک گلکسی سامسونگ در خانه‌های هوشمند

شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز برنامه‌ای جدید با عنوان «استفاده مجدد گلکسی در خانه» را اعلام کرد که بر اساس آن کاربران می‌توانند با یک بروزرسانی نرم‌افزاری ساده روی دستگاه‌های گلکسی مستهلک خود، از آنها برای کاربردهای مختلفی در بخش اینترنت اشیا (IoT) استفاده کنند.

موبنا – نسخه بتای خدمات «استفاده مجدد گلکسی در خانه» از امروز در آمریکا، بریتانیا و کره آغاز خواهد شد. کاربران با استفاده از این خدمات می‌توانند به راحتی دستگاه‌های گلکسی قدیمی خود را به ابزارهای هوشمندی مانند مانیتور کودک، مراقب حیوانات خانگی و ابزارهای دیگر متناسب با نیازهای خودشان، تبدیل کنند.

امکان استفاده مجدد از دستگاه‌های مستهلک گلکسی سامسونگ در خانه‌های هوشمند

هرخانه یک خانه هوشمند

برنامه استفاده مجدد گلکسی در خانه با تغییر کاربری حسگرهای داخلی این دستگاه‌ها، آنها را به قابلیت‌های جذابی در زمینه کنترل صدا و نور تبدیل می‌کند. سپس کاربران می‌توانند دستگاه‌های قدیمی را با استفاده از بخش SamrtThings Labs در داخل اپلیکیشن SmartThings به موارد زیر تبدیل کنند:

  • دستگاه‌های گلکسی با استفاده از راهکارهای پیشرفته هوش مصنوعی (AI) می‌توانند به شکلی دقیق‌تر صداها را در هر شرایطی تشخیص دهند و کاربر می‌توانند مشخص کند که صداهایی خاص ضبط شوند. مثلا، اگر دستگاه صدایی مانند گریه کودک، صدای سگ، گربه یا اردک را تشخیص داد، بصورت مستقیم نوتیفیکیشنی برای کاربر ارسال می‌شود که می‌تواند به صدا گوش کرده یا آن را ضبط کند.
  • از این دستگاه‌ها همچنین می‌توان به عنوان حسگر نور و برای اندازه‌گیری روشنایی اتاق استفاده کرد. کاربران به راحتی و با استفاده از SmartThings می‌توانند مشخص کنند که در صورت تاریک‌تر شدن اتاق از یک حد معین، چراغ‌ها یا تلویزیون بصورت خودکار روشن شوند.

برای آنکه دستگاه بتواند بصورت مداوم صدا یا نور را کنترل کند، باید بتواند برای مدتی طولانی و مداوم کار کند. با توجه به همین مسئله در برنامه «استفاده مجدد گلکسی در خانه»، سامسونگ بخشی را هم به بهینه‌سازی مصرف باتری اختصاص داده است تا دستگاه بدون نیاز به شارژ مجدد برای مدت زیادتری کار کند. این دستگاه‌ها به راحتی به SmartThings هم متصل خواهند شد تا کاربر بتواند با انواع دستگاه‌های هوشمند اینترنت اشیا در داخل اکوسیستم SmartThings تعامل داشته باشد.

امکان استفاده مجدد از دستگاه‌های مستهلک گلکسی سامسونگ در خانه‌های هوشمند

جائیونگ جونگ، معاون تیم SmartThings سامسونگ می‌گوید «خانه‌های هوشمندی با سرعت رو به رشد بوده و ما معتقدیم دستگاه‌های گلکسی که دیگر استفاده نمی‌شوند، می‌توانند خانه ما را به یک خانه هوشمند تبدیل کنند. ما این دستگاه‌ها را به ابزارهایی در اینترنت اشیا تبدیل کرده و ثابت می‌کنیم که پلتفرم ما تا چه حد هوشمند است و نیازهای کاربران را با دستگاه‌های قدیمی برآورده می‌کند. با استفاده از برنامه استفاده مجدد گلکسی در خانه، کاربران به کل اکوسیستم SmartThings دسترسی داشته و می‌توانن انواع قابلیت‌های آن را بدون نیاز به خرید دستگاهی جدید، بررسی کنند».

امکان استفاده مجدد از دستگاه‌های مستهلک گلکسی سامسونگ در خانه‌های هوشمند

آینده‌ای سازگار با محیط زیست با تغییر فناوری

سونگ کوکیم، معاون بخش مدیریت پایداری سامسونگ موبایل می‌گوید «ما برنامه استفاده مجدد گلکسی در خانه را با این هدف ایجاد کردیم تا کاربران بتوانند دستگاه‌های قدیمی خود را به ابزارهایی کارآمد تبدیل کرده و هردوی سامسونگ و کاربران ما، رویکردی مسئولانه در قبال تاثیرات ما بر محیط زیست پیدا خواهند کرد. ما دید خود را درباره استفاده از منابع طبیعی موجود با ارزش‌افزایی در این روند تغییر می‌دهیم. می‌پذیریم که فعالیت‌های پایدار را به زندگی روزمره خودمان اضافه کرده و با برنامه استفاده مجدد گلکسی در خانه، به سمت آینده‌ای پایدارتر حرکت کنیم».

رویکرد حاضر بخشی از تعهد دائمی سامسونگ در راستای حمایت از برنامه ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار است، طرحی که بر اساس آن قرار است با پیگیری ۱۷ هدف در سطح جهانی، به سمت آینده‌ای پایدار تا سال ۲۰۳۰ حرکت کنیم. برنامه استفاده مجدد گلکسی در خانه بصورت خاص روی هدف دوازدهم یعنی مصرف و تولید مسئولانه، متمرکز است و می‌خواهد میزان پسماند را کاهش داده و فعالیت‌های تولیدی و رفتارهای مصرفی را مسئولانه‌تر کند.

برنامه استفاده مجدد گلکسی در خانه با ارائه راهکارهایی برای تعریف کاربردهای جدید برای دستگاه‌های مستهلک، چرخه حیات این محصولات را افزایش داده و تاثیر کاربران گلکسی در میزان پسماند الکترونیکی را کاهش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا