چرخ متفاوت کره ای با تکنیک اوریگامی! (+فیلم و عکس)

پس از تقریبا یک دهه تحقیق و توسعه، تیم فعال در این پروژه توانست چرخ های طراحی شده را با وسیله های نقلیه مختلف امتحان کند.

موبنا؛ علی مهدوی – با استفاده از تکنیک های هنری و محاسباتی اوریگامی که یکی از کاردستی های محبوب ژاپنی به شمار می رود، تیمی از محققان در کره جنوبی توانسته اند چرخ هایی با ظاهر متفاوت و در عین حال ظرفیت تحمل بار بالا طراحی کنند. گفتنی است که این تیم محققان و مهندسین مختلفی را از شرکت هانکوک تایر، دانشگاه سئول و همینطور دانشگاه هاروارد در خود جای داده و با همفکری آنها موفق به تولید چرخ هایی انعطاف پذیر با توانایی تحمل حدودا ۲۳۰۰ پوند بار شده است.

 

 

مفهوم چرخ های تغییر شکل یافته از الگوی اوریگامی “بمب آبی” الهام برداری شده است. از آن جایی که این الگو فاکتورهای ساختاری مشابهی با نمونه مد نظر داشت، برای فرآیند طراحی مورد استفاده قرار گرفت. پس از تقریبا یک دهه تحقیق و توسعه، تیم فعال در این پروژه توانست چرخ های طراحی شده را با وسیله های نقلیه مختلف امتحان کند. نتایج آزمایشات نشان دهنده آن بود که قطر چرخ ها از ۴۶ تا ۸۰ سانتی متر متفاوت است و توسط یک غشای سه لایه ای انعطاف پذیر با پنل های آلومینیومی احاطه شده است. علاوه بر این امکان باز و جمع شدن چرخ ها نیز وجود خواهد داشت.

چرخ متفاوت کره ای با تکنیک اوریگامی! (+فیلم و عکس)

چرخ متفاوت کره ای با تکنیک اوریگامی! (+فیلم و عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا