تیونر برجسته آلمانی B50 را معرفی می کند (+عکس)

برابوس در این پروژه تغییرات جذابی را برای بدنه مرسدس در نظر گرفته که شامل پنل های فیبرکربن، ورودی های هوا، اسپویلر و دیفیوزر می شود.

موبنا؛ مازیار دانیالی – در مطالبی که به معرفی تیونینگ های برابوس از مدل های مختلف مرسدس بنز می پردازد؛ این نام(برابوس) آنچنان حرفه ای و شایسته تحسین است که باید که مقدمه ای ثابت برایش در نظر داشت:

در صنعت تیونینگ برخی نام ها آنقدر بزرگ هستند که نشان یا بهتر بگوئیم امضا آنها روی یک خودرو موجب می شود تا عملا برند اصلی تحت اثر کیفیت کار و خلاقیت تیونر قرار گرفته و نام مرکز تیونینگ جایگزین برند اصلی شود!

یکی از نمونه های برجسته در رابطه با آنچه که طرح شد؛ کمپانی آلمانی برابوس است که بطور تخصصی تیونینگ خودروهای مرسدس بنز را دنبال می کند. زمانی که یک مرسدس از مجموعه برابوس خارج می شود دیگر خبری از لوگوی بنز روی آن نیست و B بزرگ برابوس جایگزین آن شده است. جالب آنکه مشتریان نیز علاقه خاصی به این ویژگی دارند! حال اگر خودمانی تر بگوییم: کلاس لوگوی برابوس را بالاتر از مرسدس بنز می دانند!  و این موفقیتی برای تیونر است که تنها با ارائه خدمات تخصصی و کیفی فراهم می شود. اینجا تیونینگ فاصله بسیار زیادی با تغییراتی مانند کاهش ارتفاع یا افزایش صدای خروجی از اگزوزها دارد!

شرکت برابوس در سال ۱۹۷۷ میلادی توسط کلاوس براکمان و بودو بوشمان(Buschmann) تاسیس شد. نام شرکت نیز ترکیبی از سه حرف اول نام خانوادگی موسسان آن است. دفتر مرکزی آن نیز در شهر بتتروپ قرار دارد.

برابوس ۵۰۰ جدیدترین پروژه این تیونر آلمانی است که شامل تغییرات اختصاصی روی پلتفرم W223 اس- کلاس می شود. مرسدس بنز از سال ۲۰۲۰ دبلیو۲۲۳ را معرفی و مونتاژ آنرا نیز در زیندلفینگن آلمان دنبال می کند.

این پلتفرم در حالت استاندارد با پیشرانه های متنوعی شامل دو نمونه ۶ سیلندر ۲.۹ و ۳ لیتری، یک پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر و همچنین نمونه ۶ لیتری ۱۲ سیلندر ارائه می شود که باید سیستم هیبرید ملایم و همچنین نمونه پلاگین هیبرید(فقط در مدل S580 e) و دیزل را نیز بدان اضافه کرد.

برابوس B50

هم اکنون برابوس سراغ اس۵۰۰ مدل ۶ سیلندر رفته تا طی بروزرسانی های خود میزان خروجی را به ۴۹۳ اسب بخار و گشتاور را به ۵۹۰ نیوتن متر افزایش دهد. این تغییرات موجب کاهش رکورد “صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت” به ۴.۷ ثانیه می شود. این خودرو در نامگذاری تیونر B50 شناسایی می شود.

موتور استاندارد برابر با ۴۲۹ اسب بخار خروجی و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت آن نیز برابر با ۴.۹ ثانیه است.

برابوس از امکان اجرای بسته بروزرسانی خود برای پیشرانه مدل دیزل S400d نیز خبر داده که میزان خروجی نهایی را به ۳۶۵ اسب بخار و گشتاور را به ۷۵۰ نیوتن متر می رساند.

احتمالا در آینده این بسته برای مدل S580 نیز ارائه خواهد شد.

برابوس در این پروژه تغییرات جذابی را برای بدنه مرسدس در نظر گرفته که شامل پنل های فیبرکربن، ورودی های هوا، اسپویلر و دیفیوزر می شود. رینگ های فوق العاده باکیفیت ۲۱ اینچی مونوبلاک ام پلایتینوم در نمای جانبی منظره ای بی نظیر را به نمایش گذاشته است.

در فضای داخل کابین نیز جزئیات لوکس تیونر به قسمت های مختلف افزوده شده است که در تصاویر مشاهده می کنید.

برای آشنایی با ویژگی های لوکس ترین و جدیدترین کابین مرسدس بنز لینک های زیر را مطالعه کنید:

عالی ترین سطح مرسدس با مدل ۲۰۲۱/ یک کابین فوق لوکس و چالشی اساسی برای رولز-رویس و بنتلی (+عکس)

مرسدس بنز و انتشار جزئیات کابین جدید S کلاس/ لوکس ترین عضو خانواده فناورانه تر از همیشه می آید! (+تصاویر)

قیمت پایه برابوس برای این پروژه از ۳۵۰ هزار دلار آغاز می شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا