تفاوت اپل موزیک پولی و رایگان

دنیای بی‌پایان موسیقی! سرویس‌های استریم موزیک این روزها حسابی محبوب شده‌اند. با کمک آن‌ها، گوش دادن به آهنگ یا پادکست موردعلاقه‌تان از همیشه راحت‌تر شده است. یکی از سرشناس‌ترین پلتفرم‌های استریم موسیقی، Apple Music است.

اپل موزیک هم مانند اکثر رقبای خود، دو پلن رایگان و پولی دارد. مسلماً امکاناتی که در نسخۀ پولی وجود دارند، کامل‌تر از ورژن رایگان است. چون هرچقدر که پول بدهید آش می‌خورید! غیر از این است؟! تازه اپل لطف می‌کند و تا مدتی (۳ ماه) کاسه آش را رایگان در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

در این مطلب می‌خواهیم تفاوت حساب پولی ( با استفاده از گیفت کارت اپل موزیک ) و رایگان اپل موزیک را بررسی کنیم. به‌ عبارت دیگر می‌خواهیم ببینیم که دارندگان حساب رایگان از چه امکانات و مزایایی محروم هستند! فقط اول بیایید کمی راجع‌به کلیت اپل موزیک صحبت کنیم.

اپل موزیک: ۶۰ میلیون تِرَک در یک پلتفرم!

بله شاید باورتان نشود؛ اما اپل موزیک آرشیوی دارد که حاوی ۶۰ میلیون آهنگ است! با توجه به این موضوع، خیلی فرقی نمی‌کند که طرفدار چه سبکی از موسیقی باشید، قطعاً می‌توانید آهنگ‌های موردعلاقه‌تان را در این پلتفرم پیدا کنید.

دسترسی به این پلتفرم از طریق تمام محصولات این برند امکان‌پذیر است. البته فقط اپل‌بازها نیستند که می‌توانند از Apple Music استفاده کنند. اگر اندروید دارید، فقط کافی است به Play Store بروید و اپلیکیشن Apple Music را جست‌و‌جو و نصب کنید. به سرزمین موسیقی اپل خوش آمدید!

شاید بتوان گفت اصلی‌ترین رقیب اپل موزیک، اسپاتیفای است. البته دیگر سرویس‌های استریم مثل Tidal و Amazon هم در این زمینه فعالیت می‌کنند.

اما چرا اپل موزیک محبوب دل‌هاست؟ در کنار تمام قابلیت‌های رایج بین رقبا، این پلتفرم ویژگی‌ای دارد که باید به آن اشاره کنیم.

تفاوت اپل موزیک پولی و رایگان

پلی‌لیست‌های دست‌ساز: وقتی ربات‌ها تکراری می‌شوند

تمام سرویس‌های استریم موسیقی از هوش مصنوعی برخوردارند؛ اما این هوش مصنوعی چه می‌کند؟ پاسخ ساده است: پلی‌لیست درست می‌کند!

الگوریتم‌ها سبک موسیقی‌ای که گوش می‌کنید را زیرنظر دارند. آن‌ها می‌دانند از کدام خواننده خوش‌تان می‌آید و به کدام خواننده علاقه‌ای ندارید. رپ گوش می‌کنید یا راک؟ همه‌چیز مشخص است. سپس این هوش مصنوعی، بر اساس علایق شما، برایتان پلی‌لیست‌های روزانه درست می‌کند.

خوب این قابلیتی است که تمام پلتفرم‌های مطرح در این زمینه از آن برخوردار هستند؛ پس مزیت رقابتی اپل موزیک چیست؟

در Apple Music، علاوه‌بر پلی‌لیست‌هایی که توسط الگوریتم‌ها درست می‌شوند، بخشی وجود دارد که پلی‌‌لیست‌هایی با عنوان Editor’s Choice یا همان پیشنهاد سردبیر در آن دیده می‌شوند. موزیک‌های موجود در این پلی‌لیست‌ها، لزوماً مطابق سلیقه شما به‌عنوان صاحب اکانت نیستند؛ اما در عوض گوش‌تان را با موسیقی‌های جدید آشنا می‌کند.

حالا بیایید همه قابلیت‌های اپل موزیک را زیر ذره‌بین ببریم.

تمام قابلیت‌های اپل موزیک

مسلماً از سرویس استریم کمپانی بزرگی مثل اپل، توقعات زیادی می‌رود. خب حقیقت این است که اپل هم توانسته به‌خوبی این توقعات را برآورده کند.

مهم‌ترین خصوصیت این سرویس همان برخورداری از ۶۰ میلیون تِرَک است که بالاتر هم راجع‌به آن صحبت کردیم. بعدازآن می‌توان به رادیو Apple Music 1 اشاره کرد. این رادیو ۷ روز هفته و به‌صورت شبانه‌روزی موزیک پخش می‌کند. علاوه‌براین ایستگاه رادیویی، ۱۰۰هزار ایستگاه دیگر هم در اپل موزیک وجود دارند که هرکدام برنامه‌های اختصاصی خود را پخش می‌کنند.

نوع دیگری از پلی‌لیست‌ها در اپل موزیک دیده می‌شوند که مخصوص حالت‌های روحی مختلف هستند. شکست عشقی خورده‌اید؟ می‌توانید وارد پلی‌لیست مربوط به آهنگ‌های غمگین شوید و در حال تنهایی خود غرق شوید. (البته ما اکیداً توصیه می‌کنیم که اینکار را نکنید، اما زندگی شما مربوط به خودتان است.)

همچنین ازآنجایی که اپل کمپانی بسیار ثروتمندی است، بسیاری از موزیک‌ها و ویدیو‌کلیپ‌ها به‌صورت اختصاصی از این پلتفرم پخش می‌شوند؛ یعنی نمی‌توانید در پلتفرم‌های دیگر آن‌ها را پیدا کنید.

همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، استفاده از اپل موزیک به‌ دو صورت رایگان و پولی ممکن است و اگر پول پرداخت کنید از امکانات بیشتری برخوردار می‌شوید.

تفاوت اپل موزیک پولی و رایگان

امکانات نسخه پولی اپل موزیک

اول سراغ امکانات نسخۀ پولی رفتیم تا بدانید در حالت ایده‌آل، از چه امکاناتی می‌توانید بهره ببرید. بیایید یک‌راست سراغ اصل مطلب برویم.

در نسخۀ پولی اپل موزیک، می‌توانید بدون هیچ‌گونه محدودیت به تمام موسیقی‌های موجود در پلتفرم دسترسی داشته باشید. آزادانه میان آن‌ها بچرخید و هرکدام را که دوست داشتید گوش کنید.

همچنین اگر نسخه پریمیوم (همان پولی) اپل موزیک را داشته باشید، امکان انتقال و اضافه کردن آهنگ‌های Apple Music به مَک و گوش دادن آفلاین آن‌ها هم برایتان وجود دارد. در ضمن تمام موزیک‌های شما در این پلتفرم، قابلیت انتقال به iCloud را دارند؛ یعنی می‌توانید تمام موسیقی‌های‌تان را یکجا و کنار هم داشته باشید.

همچنین آن پلی‌لیست‌هایی که در بخش قبلی راجع‌به آن‌ها صحبت کردیم هم در نسخه پولی قابل دسترسی هستند.

در اپل موزیک، هر هنرمند می‌‌تواند صفحۀ اختصاصی خودش را داشته باشد. کاربران هم می‌توانند صفحات خواننده‌های مختلف را دنبال کنند و با آن‌ها تعامل داشته باشند.

نکته‌ای دیگر وجود دارد و آن هم اینکه، با استفاده از نسخه پولی Apple Music، می‌توانید از پلی‌لیست‌های‌تان در هر دستگاه سازگار دیگری استفاده کنید. حتی امکان گوش دادن به موسیقی دلخواه هنگامی که آفلاین هستید هم وجود دارد.

در نسخۀ رایگان، بیشتر این امکانات یا وجود ندارند یا بسیار محدود شده‌اند.

تفاوت اپل موزیک پولی و رایگان

امکانات نسخه رایگان اپل موزیک

یک موضوع را در نظر داشته باشید. وقتی برای اولین‌بار در این سرویس استریم موزیک اکانت می‌سازید، تا ۳ ماه می‌توانید به‌صورت رایگان از تمام امکانات نسخه پولی یا پریمیوم استفاده کنید. پس از گذشت ۳ ماه، اگر می‌خواهید این پلتفرم همان‌قدر بی‌نقص و عالی باقی بماند، باید دست‌به‌جیب شوید و اکانت پریمیوم تهیه کنید. در غیر این‌صورت، امکان استفاده از بیشتر امکانات اساسی را ندارید.

در نسخۀ رایگان نمی‌توانید به تمام موزیک‌ها دسترسی داشته باشید! بلکه فقط به آن‌هایی که از قبل دانلود کرده‌اید در اختیارتان قرار دارند. درضمن نمی‌توانید به‌صورت آفلاین از این پلتفرم استفاده کنید.

از معدود دسترسی‌های نسخۀ رایگان، امکان استفاده از رادیو Apple Music 1 است. همچنین می‌توانید صفحات هنرمندان را ببینید و دنبال کنید؛ اما امکان هیچ‌گونه تعاملی وجود ندارد.

از میان آن‌همه ایستگاه رادیویی، فقط آن‌هایی در دسترس هستند که اسپانسر تبلیغاتی دارند. آن هم با محدودیت‌های بسیار!

دیگر خبری از هیچ‌ نوع پلی‌لیستی نیست. چه ساخت دست انسان، چه حاصل یادگیری ماشین و هوش مصنوعی. حتی نمی‌توانید آزادانه موزیکی که گوش می‌کنید را عوض کنید! بله در تغییر موزیک هم محدودیت وجود دارد!!!

دوست دارید دوباره اکانت پریمیوم داشته باشید؟

خرید گیفت کارت معتبر اپل موزیک

اگر دل‌تان برای نسخۀ کامل و بی‌نقص اپل موزیک تنگ شده  است (که حق هم دارید) باید با استفاده از گیف کارت معتبر این کمپانی، اکانت‌تان را به نسخۀ پولی تبدیل کنید.

اگر قصد خرید گیفت کارت اپل موزیک را دارید، توصیه می‌کنیم از سایت موبوگیفت دیدن کنید. انواع مختلف گیفت‌ کارت‌های معتبر مانند گیفت کارت اپل ، گیفت کارت پلی استیشن ، گیفت کارت ایکس باکس و … برای رفع نیازهای مختلف در این سایت برای فروش وجود دارند.

دکمه بازگشت به بالا