با چمن های سی سی گراس خانه خود را بهاری کنید

در زندگی شهری و مدرن امروزی داشتن خانه ای سبز همگام با طبیعت دیگر یک رویا نیست. براحتی می توان با یک طراحی زیبا و کمی خلاقیت محیطی سرسبز و شاداب را طراحی کرد.

در کلان شهرها به دلیل کمبود فضای سبز، آپارتمان ها و برج های سر به فلک کشیده بیش از بیش نیاز به محیط تفریحی که بتوان در آن فضا کمی استراحت کرد و حس شادابی و سرزندگی را داشت احساس می شود. بخصوص کودکان امروزی که محکوم به زندگی در آپارتمان های کوچک، پارک های شلوغ و فضاهای بازی پر ازدحام هستند، بیشتر از هر کسی به مکان های تفریحی خصوصی احتیاج دارند. با کمی ابتکار و صرف وقت با استفاده بهینه از  تمام ظرفیت های فضای خانه می توان محیطی شاد برای کودکان بوجود آورد که نه تنها به زیبایی پیرامون ما کمک می کند بلکه بر رشد فکری و روحی کودکان نیز تاثیر گذار است.

استفاده از چمن مصنوعی در طراحی ساختمان

چمن مصنوعی محصولی است که با پیشرفت تکنولوژی و فناوری با داشتن انواع گوناگون در طرح ها و رنگ های مختلف در مدل رولی، موکتی، نواری و تایلی به بازار عرضه می شود. این محصولات هر کدام ویژگی خاص خود را دارند و برای فضای خاصی طراحی شده اند. استفاده از چمن مصنوعی با توجه به طراحی زیبای آن همگام با طبیعت و این که نیاز به نگهداری همانند چمن طبیعی ندارد و عمر طولانی آن بسیار مقرون به صرفه است. از مهمترین ویژگی چمن مصنوعی که باعث توجه بسیاری از طراحان شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن طرح ها و رنگ های مختلف مطابق هر سلیقه
  • مقاوم در برابر اشعه یو وی و پوسیدگی در مقابل نور خورشید
  • نیاز نداشتن به سموم و آفت کش ها و فاقد هر گونه مواد آلاینده و مضر
  • خاصیت آنتی استاتیک که مانع از ایجاد الکتریسته ساکن می شود
  • خاصیت خود اطفایی
  • امکان ترمیم و تعویض مصنوعی
  • نرم و انعطاف پذیر بودن الیاف

با توجه به ویژگی های این محصول هر بخش از ساختمان چمن خاصی را نیاز دارد. از جمله بخش هایی که می توان از چمن مصنوعی در طراحی آن استفاده کرد عبارتند از :

نوشته های مشابه

اتاق پذیرایی

استفاده از ایده های سبز و طراحی قسمت های مختلف فضای داخلی ساختمان می تواند روح تازه ای به این فضاها بدمد. انواع چمن مصنوعی تزئینی در بخش های مختلف زیبایی خاصی به محیط اطراف می بخشد. چمن مصنوعی تایلی که در اندازه های استاندارد است و نیاز به برشکاری و نصب ندارد به عنوان پادری و زیر گلدانی گزینه مناسبی است. در خانه هایی که آکواریوم دارند چمن مصنوعی آکواریوم که امروزه نظر طراحان زیادی را به خود جلب کرده است و با توجه به ویژگی ها و برتری هایی که نسبت به چمن طبیعی دارد فضای داخل اکواریوم را با ماهی های رنگارنگ زیباتر می کند.

گرین وال یا دیوار سبز با استفاده از چمن مصنوعی تزئینی رولی در فضای پشت تلوزیون و یا یکی از دیوارهای اتاق پذیرایی  یکی دیگر از کارایی های چمن مصنوعی در دکوراسیون داخلی است.

اتاق کودک

کودکان مدت زمان زیادی را در اتاق خود مشغول بازی هستند. طراحی یک باغ رویایی در اتاق خواب یا اتاق بازی کودکان می تواند بیش از بیش کودکان را خوشحال کند. چمن مصنوعی به عنوان یک کفپوش سبز برای کودکان گزینه خوبی است. انواع چمن مصنوعی با توجه به ویژگی الیاف که فاقد هر گونه آلاینده، مواد مضر  و حساسیت زا است، بهداشتی و  مناسب است. شستشو آن راحت و به سادگی با کمک جاروبرقی تمیز می شود. خاصیت آنتی استاتیک الیاف حرکت بر روی آن را بسیار راحت و دلپذیر می کند. انواع چمن مصنوعی تایلی و موکتی گزینه مناسبی برای اتاق بازی کودک هستند. چمن مصنوعی موکتی محصولی بادوام است که کارایی زیادی در دکوراسیون داخلی ساختمان دارد. با توجه به قیمت چمن مصنوعی موکتی و ماندگاری بالای این محصول بسیار مقرون به صرفه است.

بالکن و تراس

بالکن و تراس از جمله فضاهایی در خانه هستند که با کمی خلاقیت می توان از حالت انباری بودن به یک فضای سبز برای بازی کودکان تبدیل شود. با استفاده از قفسه بندی دیواری می توان تمام وسایل را ساماندهی کرد و با استفاده از انواع چمن مصنوعی کف آن را پوشاند. با توجه به اینکه بالکن قسمتی از فضای داخلی خانه است تمیزی آن بسیار مهم است. انواع چمن های تایلی با توجه به نظافت راحت آن گزینه مطلوبی است. بهتر است برای راحت تمیز کردن و حتی تعویض، در نصب انواع چمن مصنوعی با چسب پرهیز کنید و با قرار دادن گلدان یا وسیله ای بر روی آن کار را محکم کنید. استفاده از گلدان و درختچه های گوناگون در فضای بالکن به خصوصی سازی این فضا بیشتر کمک می کند.

مراجعه نمایید.

پشت بام

پشت بام در آپارتمان های بزرگ و خانه هایی که فاقد حیاط بزرگ و مناسب باشند گزینه ایده الی برای طراحی یک باغ کوچک است. روف گاردن و باغ سبز گزینه ای است که امروزه دکوراتیو کاران بسیاری را به سمت بهره گیری از آن ترغیب کرده است. استفاده از آلاچیق های چوبی در کنار چند تخت برای نشستن، استفاده از درخت های سبز و گلهایی که مقاوم در فضای پشت بام باشند در کنار کفپوشی از چمن مصنوعی پشت بام را از حالت یک مکان بدون استفاده تبدیل به مکانی دنج و آرام می کند. با یک زهکشی و زیر سازی مناسب می توان از چمن مصنوعی برای سالیان سال در پشت بام استفاده کرد. چمن مصنوعی پشت بام باید مقاوم در برابر جریانات جوی باشد و مقاومت الیاف زیاد باشد. قیمت چمن مصنوعی پشت بام به عواملی از قبیل جنس الیاف، تراکم الیاف، بکینگ و لایه های پشتیبان و همچنین زیرسازی برای نصب بستگی دارد.

حیاط

در طراحی حیاط از المان های زیادی می توان کمک گرفت. انواع درختان و گلدان ها، استفاده از آلاچیق، آبنما، حوض یا استخر در اشکال مختلف هندسی و استفاده از باربیکیو می تواند حیاط را به یک باغ خصوصی برای دورهمی های خانوادگی تبدیل کند. بخش هایی از حیاط را می توان از چمن مصنوعی به عنوان کفپوش پوشاند. از ویژگی های چمن مصنوعی حیاط این است که باید محصولی انتخاب شود که مقاوم در برابر رفت و آمد زیاد و در برابر اشعه یو وی باشدکه در مقابل تابش مستقیم آفتاب دچار پوسیدگی نشود. نصب چمن مصنوعی به منظور عبور آب و جلوگیری از  آب گرفتگی نیز بسیار مهم است. چمن مصنوعی بین سنگی نیز یکی دیگر از انواع چمن مصنوعی است که در طراحی بین موزاییک و سنگ ها در حیاط بسیار زیبا است.

چمن مصنوعی سی سی گراس

با توجه به استقبال زیاد از چمن مصنوعی رقابت برای عرضه محصولات بسیار زیاد شده است و چه بسا محصولات بی کیفیت و فاقد استانداردهای جهانی از نظر بهداشت، مقاومت الیاف و کیفیت جنس الیاف در بازار عرضه شود. بنابراین انتخاب جنسی که تمام استانداردهای لازم را داشته باشد برای سلامتی و ماندگاری طولانی کار بسیار مهم است.

سی سی گراس بزرگترین تولید کننده و عرضه کننده انواع چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی در ایران است که دارای محصولاتی کاملا بهداشتی و مطابق استاندارد های جهانی است. محصولات این مجموعه علاوه بر تنوع در نوع و رنگ دارای الیافی باکیفیت هستند که از ماندگاری بالایی برخوردار می باشند. سی سی گراس با فروش چمن مصنوعی به صورت آنلاین و اینترنتی به تمام نقاط کشور امکان خرید راحت را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

دکمه بازگشت به بالا