خودروی ۱۲ سیلندر که حدود ۱۶ لیتر بنزین مصرف می کند! (+عکس)

چوبی که برای ساخت جزئیات کنسول اصلی در کابین باکالار استفاده شده از مناطق باتلاقی، دریاچه ها و رودخانه های فنز در انگلیس جمع آوری شده است. درختانی که بطور طبیعی افتاده اند و برای ۵ هزار سال در مناطق مذکور مدفون بوده اند.

موبنا؛ مازیار دانیالی – در اسفند ماه سال ۹۸ دقیقا زمانی که شیوع جهانی کرونا تمامی رویدادهای بین المللی خودرو را تحت اثر خود قرار داده بود؛ بنتلی از یک محصول بسیار خاص با نام باکالار رونمایی کرد که در یکی از مطالب گروه خودروی عصر ایران(اینجا) بدان پرداختیم.

همانطور که عنوان شد؛ باید آنرا یک رونوشت جدید از کانتیننتال جی تی کانورتیبل و EXP 100 GT دانست.

باکالار توسط دپارتمان مولینر ارائه شده که یکی از بخش های جذاب و باسابقه(در زمینه شخصی سازی خودرو) در کمپانی بنتلی محسوب می شود. این خودرو در ۱۲ دستگاه تولید خواهد شد و برچسب قیمت ۱.۹۱ میلیون دلاری را نیز با خود حمل می کند.

باکالار را باید یک خودروی بدون سقف واقعی دانست، دلبری به سبک اسپرت های بدون سقف کلاسیک که با جادوگری مولینر باردیگر متولد شده است. تمامی قطعات باکالار بطور اختصاصی برای این محصول آماده شده اند غیر از دستگیره درب ها که دقیقا همان نمونه مورد استفاده در کانتیننتال هستند و این تشابه برای استفاده از سیستم ورود بدون کلید بوده است. قطعا مخاطبان هم انتظار ندارند که کمپانی انگلیسی یکبار دیگر این فناوری خود را اختراع کند!

یکی از خاص ترین بخش های این محصول بنتلی به کابین آن مربوط می شود زیرا فضای کابین این محصول قطعا یکی از خاص ترین هایی است که تا کنون مشاهده کرده ایم! طراحی متفاوت و استفاده از چوب های به اصطلاح رودخانه ای بسیار کمیاب دلیلی بر این ادعا است.

چوبی که برای ساخت جزئیات کنسول اصلی در کابین باکالار استفاده شده از مناطق باتلاقی، دریاچه ها و رودخانه های فنز در انگلیس جمع آوری شده است. درختانی که بطور طبیعی افتاده اند و برای ۵ هزار سال در مناطق مذکور مدفون بوده اند.

از پشم طبیعی نیز به عنوان مکمل برای قسمت های دیگر در کابین استفاده شده است.

اکنون تصاویر مربوط به تست رانندگی این خودرو در اختیار رسانه ها قرار گرفته که در ادامه آنها را مشاهده خواهید کرد.

در اطلاعات جدید مربوط به پیشرانه به حضور نمونه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توربودوقلو اشاره شده که ۶۵۰ اسب بخار خروجی و ۶۶۴ پوندفوت گشتاور دارد. این مجموعه با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. سامانه تمام چرخ محرک در وضعیت فعال قرار دارد.

خودرو طی ۳.۶ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت رسیده است. بیشینه سرعت نیز ۳۳۴ کیلومتر برساعت اعلام شده و وزن خالص خودرو برابر با ۲۴۰۵ کیلوگرم است. شاخص مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۱۹.۶ لیتر، در بزرگراه ۱۲.۳ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۵.۷ لیتر است.

قیمت پایه این خودرو نیز ۲ میلیون دلار است.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا