تجربه ای لوکس از یک کراس اوور اقتصادی چینی! (+عکس)

برای پیشرانه از نمونه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو استفاده شده که برابر با ۱۵۶ اسب بخار خروجی و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. در بخش جعبه دنده نیز از نمونه ۶ سرعته دستی و همچنین ۶ سرعته اتوماتیک استفاده شده است.

موبنا؛ مازیار دانیالی – در مطلب قبلی به معرفی کراس اوور کوچک DX3 از برند چینی ساوایست پرداختیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد. اما ساوایست در لیست کراس اوورهای خود یک محصول درشت اندام تر نیز دارد که با کد DX7 شناسایی می شود.

جدیدترین مدل این خودرو در بازار چین از ۱۴ تا ۲۱ هزار دلار باتوجه به تریم قیمت دارد.

ابعاد

دی اکس۷ در نمای ظاهری بویژه بخش دماغه به سبک محصولات لوکس طراحی شده که شامل چراغ های اصلی با گرافیک داخلی چند قسمتی، گریل(جلوپنجره) با بافت بارانی و قاب کرومی و بامپر دارای جزئیات کرومی می شود.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۵۸۵ میلیمتر در طول، ۱۹۰۰ میلیمتر در عرض و ۱۷۱۸ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با ۲۷۰۰ میلیمتر است. ارتفاع از سطح زمین ۲۰۰ میلیمتر و وزن خالص خودرو با توجه به تریم از ۱۴۹۵ تا ۱۵۵۵ کیلوگرم محاسبه شده است.

رینگ های آلومینیومی در حالت استاندارد ۱۸ اینچی هستند.

طراحی ستون آخر و حضور عناصر کرومی در آن بر جذابیت های نمای جانبی دی اکس۷ افزوده است. در قسمت عقب شرایطی مشابه با اکثر شاسی بلندهای چینی مشاهده می شود اما قرارگیری خروجی های کرومی اگزوز در بامپر را می توان بهترین اتفاق اینجا محسوب کرد.

پیشرانه

برای پیشرانه از نمونه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو استفاده شده که برابر با ۱۵۶ اسب بخار خروجی و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. در بخش جعبه دنده نیز از نمونه ۶ سرعته دستی و همچنین ۶ سرعته اتوماتیک استفاده شده است.

شاخص مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر با جعبه دنده دستی برابر با ۹.۵ لیتر، در بزرگراه ۶.۵ لیتر و در حالت ترکیبی ۷.۶ لیتر اعلام شده است.

این آمار برای جعبه دنده اتوماتیک برابر با ۱۰.۸ لیتر در شهر، ۶.۲ لیتر در بزرگراه و ۷.۹ لیتر در حالت ترکیبی است.

دی اکس۷ فاقد سامانه تمام چرخ محرک است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است.

کابین و ایمنی

کابین دی اکس۷ در مقایسه با دی اکس۳ سطح بسیار بالاتری از کیفیت و زیبایی را ارائه می دهد. از جمله امکانات این فضا می توان به نمایشگر دیجیتال کیلومتر(آپشن)، نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی، سیستم تهویه اتوماتیک(آپشن)، استارت دکمه ای، درب صندوق الکتریکی و بازشونده بدون دخالت دست(آپشن)، ناوبری ماهواره ای(آپشن)، بلوتوث، استراحتگاه دست جلو و عقب(آپشن)، تنظیم الکتریکی آینه ها و جمع کن(آپشن)، گرم کن و تهویه صندلی ها(آپشن)، فرمان با قابلیت تنظیم ارتفاع، قابلت تنظیم عمق فرمان(آپشن)، پاور ویندوز جلو و عقب، برف پاک کن عقب و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: رادار پارک جلو و عقب(آپشن)، دوربین عقب(آپشن)، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری(آپشن)، ترمز پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، هدلایت اتوماتیک(آپشن)، نور پایین اتوماتیک(آپشن)، کروز کنترل(آپشن)،ایربگ، ایربگ جانبی(آپشن)، ایزوفیکس صندلی کودک، سنسور باران(آپشن)، ورود بدون کلید و … قابل اشاره هستند.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا