زیباترین حیوانات دنیا و خصوصیات منحصربه‌فرد آن‌ها (+عکس)

تمام حیوانات در نوع خود زیبا هستند.دنیای موجودات زنده به‌لحاظ اندازه، شکل، رنگ و شخصیت تنوع پایان‌ناپذیری دارد. تماشای زیباترین حیوانات دنیا یکی از لذت‌های وصف‌‌نشدنی است که در این کره خاکی وجود دارد. در این مقاله شما را با زیباترین حیوانات دنیا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

موبنا – این مقاله شما را با ۱۰ مورد از زیباترین حیوانات جهان آشنا می‌کند. البته این معرفی به این معنا نیست که سایر حیوانات زیبا نیستند؛ اما حیواناتی که در اینجا معرفی شده‌اند، کمی متفاوت با بقیه و فوق‌العاده زیبا هستند.

زیبایی یک مفهوم جامع و درعین‌حال ذهنی و نسبی است. اگر نام حیوانی را که از نظر شما زیباست، در این فهرست پیدا نکردید، می‌توانید در قسمت نظرات، نام آن حیوان را با ما و سایر مخاطبان به‌اشتراک بگذارید.

۱. طوطی دم بلند

طوطی-زیباترین حیوانات

این پرندگان عجیب، بومی جنگل‌های بارانی آمریکای جنوبی هستند. ترکیب رنگ‌های روشن مثل زرد، قرمز لاکی، سبز چمنی، آبی زنگاری و نارنجی در پر و بال‌های این طوطی علت اصلی زیبایی چشمگیر آن‌هاست. ‌بسیاری از افراد، از این پرنده‌ها به‌عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کنند. شاید همین موضوع باعث شده تا حفظ گونه‌ای از این طوطی‌ها به‌نام ارا آراراوناس برای جلوگیری از انقراض این‌گونه، مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

طوطی‌های دم‌بلند جزو پرندگان با اندازه‌ٔ متوسط دسته‌بندی می‌شوند، اما بال‌های بسیار بزرگی دارند که هنگام پرواز بسیار جلب توجه می‌کند. این پرنده‌های زیبا، بسیار اجتماعی هستند و قدم زدن همراه گروه خود را دوست دارند، ولی زیبایی واقعی آن‌ها هنگام پرواز نمایان می‌شود. تماشای گروه طوطی‌ها دم‌بلند درحالِ پرواز، بسیار چشم‌نواز است. پرواز دسته‌جمعی این طوطی‌های خوش‌آب‌ورنگ، رنگین‌کمانی زیبا در آسمان به‌وجود می‌آورد. بدون شک آن‌ها یکی از زیباترین پرندگان روی زمین هستند.

۲. ببر سفید بنگال

بنگال-زیباترین حیوانات

ببر بنگال نماد شکوه و قدرت است. عظمت این حیوان شگفت‌آور است. بی‌دلیل نیست که ببر سفید در بسیاری از داستان‌های اساطیری یونانی، فارسی و چینی نقش اصلی را ایفا می‌کند.

نگاه مرموز و پرجذبه ببر بنگال هر بیننده‌ای را هیپنوتیزم می‌کند. برخی از ببرهای بنگال به‌علت جهش ژنتیکی، سفید‌رنگ متولد می‌شوند. رنگ سفید، زیبایی این موجودات را دوچندان می‌کند.

۳. قو

قو-زیباترین حیوانات

داستان اردک زشتی که به قویی زیبا تبدیل شد، خیلی صحت ندارد؛ در حقیقت، این داستان دروغ محض است. این پرنده‌ها، هنگام تولد، موجودات سفید زیبایی هستند. هرچه جوجه‌ها بزرگ‌تر می‌شوند، به زیبایی و جذابیت آن‌ها افزوده می‌شود. زیبایی و شکوه این حیوانات هر بیننده‌ای را جذب می‌کند.

۴. طاووس سفید

طاووس سفید-زیباترین حیوانات

طاووس سفید با پرهایی به سفیدی برف، پرنده‌ای خاص و منحصر‌به‌فرد است. تماشای این پرنده، مثل تماشای یک تابلوی نقاشی است. طاووس سفید مثل یک سوپرمدل همواره درحالِ خرامییدن و نمایش ژست‌های هنری و زیبایی‌هایش برای کسانی است که او را تماشا می‌کنند.

۵. دلفین

دلفین-زیباترین حیوانات

زیبایی دلفین‌ها فراتر از ظاهر روشن و براق آن‌هاست. انسان‌ها همواره شیفته‌ی این حیوانات دوست‌داشتنی بوده‌اند. دلفین‌ها سمبل آزادی، شورونشاط و هوش فراوان هستند. تماشای یک دلفین و یا گروهی از دلفین‌ها که درحالِ بازی و شنا هستند، خودبه‌خود احساس خوب و لذت‌بخشی در انسان‌ها ایجاد می‌کند. دلفین‌ها همواره خندان به‌نظر می‌رسند. آن‌ها موجوداتی هستند که حال‌وهوای شما را بهتر می‌کنند و انرژی مثبت را به محیط اطراف خود تزریق می‌کنند. تمام این ویژگی‌ها به‌دلیل ظاهر دل‌نشین دلفین‌ها است.

۶. ماهی ماندارین

ماندارین -زیباترین حیوانات

ظاهر این ماهی به‌گونه‌ای است که انگار چراغی درون بدن آن روشن است و باعث می‌شود ماهی ماندارین همیشه بدرخشد. این ماهی جزو موجودات زیرآبی است که غواصان همواره به‌عنوان سوژه‌ی عکاسی به‌دنبالشان هستند.

ماهی ماندارین بسیار خجالتی است و معمولا شب‌ها از لانه‌ی خود خارج می‌شود. علت نامگذاری این ماهی شباهت آن‌ها به اژدهای افسانه‌های چین است.

۷. آفتاب پرست

آفتاب پرست-زیباترین حیوانات

آفتاب‌پرست‌ها از زیباترین خزندگان روی زمین هستند. آن‌ها برای استتار یا گاهی جلب توجه، رنگ بدن خود را متناسب با رنگ محیط اطراف‌شان تغییر می‌دهند. علت این تغییر رنگ، وجود رنگدانه‌هایی به‌نام کروماتوفور در پوست این حیوانات است که امکان همرنگ شدن با محیط را هنگام مقابله با دشمن یا جلب‌ توجه جنس مخالف فراهم می‌کند.

۸. اسب فریزین

فریزین-زیباترین حیوانات

اسب فریزین حیوانی باشکوه و زیباست. این اسب با رنگ یکدست شما را به دنیای افسانه‌ای می‌برد. این‌گونه از اسب‌ها از قدیمی‌ترین گونه‌های اهلی در جهان به‌حساب می‌آیند و اصالتا هلندی هستند. اجداد آن‌ها، یعنی اسب‌های تارپان، که به‌علت شکار بی‌رویه توسط انسان منقرض شده‌اند، به وحشی‌ترین گونه‌ی اسب در تاریخ معروف هستند.

۹. هاسکی سیبری

هاسکی-زیباترین حیوانات

شاید شما هم جای خالی یک سگ را در این فهرست احساس کرده‌اید. هاسکی سیبری جایزه‌ٔ زیبایی در خانواده‌ٔ سگ‌ها را به خود اختصاص داده است. این سگ‌ها با رنگ سفید و رگه‌های خاکستری روی خز و چشم‌های آبی باشکوه خود، مورد توجه و تحسین هر بیننده‌ای قرار می‌گیرند. این حیوانات نماد حمایت، قدرت، جذبه و البته یادآور برف هستند.

۱۰. پروانه‌ٔ شیشه‌ای

پروانه شیشه ای-زیباترین حیوانات

پروانه‌ٔ شیشه‌ای با نام علمی گراتا اوتو، یکی از عجیب‌ترین گونه‌های پروانه‌ است. قسمت مرکز با‌ل‌های این پروانه نا‌مرئی و لبه‌ها‌ی بال آن قهوه‌ای است. شیشه‌ای بودن بال‌های این پروانه موجب می‌شود که آن‌ها در هر محیطی طرح و رنگ محیط را به خود بگیرند، تقریبا با محیط اطراف خود همرنگ شوند و استتار کنند. همین مسئله باعث می‌شود که آن‌ها از شکارچیان در امان بمانند.

 منبع: چطور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا