وقتی پژو کابوس فولکس واگن می شود! (+عکس)

چراغ های اصلی عقب از ۳ بخش تشکیل شده اند که در گرافیک داخلی آنها یک خط مورب ال ایی دیی قرار داده شده است. فضای بین چراغ ها نیز یکپارچه شده تا این هارمونی کامل شود.

موبنا؛ مازیار دانیالی – پس از ۸ سال حضور در بازار و معرفی چند فیس لیفت مختلف، سرانجام نسل دوم پژو ۳۰۸ بازنشسته شد تا فرانسوی ها یک پرچمدار کاملا بروزشده را به عنوان جایگزین آن معرفی کنند. محصولی که با توجه به کلاس طراحی و جذابیت هایی که دارد قطعا تبدیل به یک کابوس شبانه برای هاچ بک افسانه ای فولکس واگن یعنی گلف خواهد شد.

همزمان با ارائه اولین اخبار در رابطه با ۳۰۸ جدید، جزئیات را اینجا در گروه خودروی عصر ایران منتشر کردیم و هم اکنون کمپانی تولیدکننده ویژگی های دقیق این محصول را در اختیار رسانه ها قرار داده که در ادامه بدان می پردازیم.

یک نکته مهم دیگر در رابطه با ۳۰۸ جدید، نصب لوگوی شیر جدید پژو روی آن است که در این زمینه هم رکورد اولین را به خود اختصاص داده است.

طراحی: شیر جدید از راه می رسد

در قسمت دماغه با جزئیات کاملا جدیدی مواجه هستیم که شامل بافت گریل(جلوپنجره) تابشی و چراغ های اصلی با الگوی متفاوت از گذشته می شود. طراحان این کمپانی لوگوی جدید پژو را در مرکز گریل قرار داده اند و بافت آنرا طوری انتخاب کرده اند که به نظر می رسد در حال تابش از مرکز لوگو است.

به آنچه گفته شد باید تفاوت سطح ایجاد شده روی درپوش موتور را نیز اضافه کنیم تا چهره ای مرموز، تهاجمی و البته اسپرت برای این محصول ایجاد شود.

در نمای جانبی نیز یک برنامه ویژه در حال پخش است که مهمترین بخش های آن شامل: رینگ های جدید با طراحی بسیار جذاب و شلوغ، خط شانه قوی، آینه های جدید، شیب سقف خرگوشی و رکاب اسپرت می شود. رینگ های آلومینیومی با توجه به تریم در اندازه های ۱۶ تا ۱۸ اینچی قابل سفارش است.

پژو همواره در زمینه ارائه چراغ های عقب، عملکردی خلاقانه داشته و اینجا هم بنا بر روال سابق یک مجموعه جدید و غیر تکراری را معرفی می کند. چراغ های اصلی از ۳ بخش تشکیل شده اند که در گرافیک داخلی آنها یک خط مورب ال ایی دیی قرار داده شده است. فضای بین چراغ ها نیز یکپارچه شده تا این هارمونی کامل شود.

بامپر(سپر) عقب جزئیات جالبی همراه خود دارد که دیفیوز با خروجی های کرومی مهمترین قسمت آن است.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۳۶۰ میلیمتر در طول، ۲۶۷۵ میلیمتر در فاصله بین محورها و ۱۴۴۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است.

کابین: تجربه فناوری با امضای پژو

برای آنهایی که عاشق دکمه های پیانویی سیستم تهویه اختصاصی پژو هستند، اینجا هم شرایط مشابهی مشاهده می شود که البته یک بخش لمسی نیز بدان اضافه شده است. علاوه بر این باید به مواد باکیفیت برای توسعه جزئیات کابین، نمایشگر ۱۰ اینچی دیجیتال اطلاعات کیلومتر، نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی سیستم سرگرمی، شارژر بی سیم، سیستم صوتی برند فوکال با ۱۰ اسپیکر، صندلی های دارای تنظیم الکتریکی و … نیز اشاره کرد.

نرم افزار اختصاصی تلفن هوشمند و تجربه برخی دسترسی های تنظیمی روی تلفن همراه یکی از قسمت هایی که پژو برای ۳۰۸ روی آن متمرکز شده است.

در بخش ایمنی نیز این خودرو مجهز به آخرین فناوری های روز است که بهبود کیفیت رانندگی و امنیت در حوادث را تضمین می کند.

در بخش ایمنی نیز این خودرو مجهز به آخرین فناوری های روز است که بهبود کیفیت رانندگی و امنیت در حوادث را تضمین می کند.

 

 

پیشرانه؛ تنوع بالایی از انتخاب

در این قسمت از موتور ۳ سیلندر توربوشارژ در ۲ مدل استفاده شده است. یکی نمونه ۱.۲ لیتری ۱۱۰ اسب بخاری و دیگری ۱۳۰ اسب بخاری.

برای هر دو مدل جعبه دنده ۶ سرعته دستی ارائه می شود و برای مدل قدرتمندتر نمونه ۸ سرعته اتوماتیک قابل سفارش است. همچنین یک مدل دیزل ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری نیز در برنامه پژو قرار دارد که ۱۳۰ اسب بخار خروجی خواهد داشت.

اما جذاب ترین ویژگی ۳۰۸ مدل ۲۰۲۱ به امکان سفارش ۲ مدل پلاگین هیبرید مربوط می شود که هر دو محور جلو با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک، باتری ۱۲.۴ کیلووات ساعت و یک موتور الکتریکی را همراه خود دارند. اما تفاوت مدل های پلاگین به بخش بنزینی آنها مربوط می شود که  یکی ۱۵۰ اسب بخاری و دیگری ۱۸۰ اسب بخاری خواهد بود. بدین ترتیب مجموع خروجی پیشرانه پلاگین هیبرید ضعیف تر ۱۸۰ اسب بخاری و نمونه قویتر ۲۲۵ اسب بخار اعلام شده است.

هر دو مدل قابلیت پیمایش ۶۰ کیلومتر در حالت الکتریکی کامل را دارند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا