بیشترین پوشش جمعیتی کشور در اختیار همراه اول

همراه اول با ۹۷ درصد پوشش جمعیتی، به‌عنوان برترین اپراتور تلفن‌همراه کشور به لحاظ گستردگی سطح پوشش خدمات ارتباطی معرفی شد.

موبنا؛ نرگس‌السادات حجازیان – براساس جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، همراه اول ۹۷ درصد از جمعیت کل کشور را تحت پوشش خدمات نسل ۲G قرار داده و به این ترتیب رتبه نخست را در میان اپراتورهای تلفن‌همراه دارد. پس از همراه‌اول، ام.تی.ان-ایرانسل با پوشش صرفا ۸۷ درصد از جمعیت کشور، در رتبه دوم قرار دارد.

سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های گسترده همراه اول در سال‌های اخیر باعث شده تا این اپراتور در بخش خدمات ارتباطی نسل سوم نیز در جایگاه برتر را در میان اپراتورهای تلفن‌همراه داشته باشد. گزارش‌ها نشان می‌دهد ۸۵ درصد از کل جمعیت کشورمان از خدمات نسل سوم ارتباطی همراه اول بهره‌مند هستند، در حالی‌که این عدد برای اپراتور دوم ۸۳ درصد و برای رایتل نیز صرفا ۵۸ درصد بوده است.

بیشترین پوشش جمعیتی کشور در اختیار همراه اول

در واقع می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که ۸۵ درصد از جمعیت کشورمان امکان استفاده از اینترنت نسل سوم همراه اول را دارند، در حالی‌که این عدد برای اپراتوری نظیر راتل فقط ۵۸ درصد است.

درخصوص نسل چهارم نیز باز همراه‌اول با اختلاف جایگاه بهتری نسبت به دو اپراتور دیگر دارد؛ به‌طوری‌که اگر بخواهید بدون دردسر از خدمات نسل چهارم یا همان اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شوید، بهتر است از مشترک اپراتور اول باشید.

بیشترین پوشش جمعیتی کشور در اختیار همراه اول

گزارش‌ها نشان می‌دهد ۸۱ درصد از جمعیت ایران تحت پوشش آنتن‌های ۴G همراه اول در سراسر کشور هستند و این بدین معنا است که استفاده از اینترنت و خدمات ارتباطی این اپراتور در کشور ساده‌تر از سایر اپراتورهای فعال کشورمان است.

جالب اینجاست اپراتور دوم که خود را بزرگترین اپراتور دیتای کشور معرفی می‌کند، فقط به ۶۱ درصد از جمعیت کشور می‌تواند اینترنت نسل چهارم ارائه می‌دهد و این عدد برای رایتل که تا مدت‌ها انحصار ارائه خدمات نسل چهارم را در اختیار داشت، فقط ۲۰درصد است.

بیشترین پوشش جمعیتی کشور در اختیار همراه اول

گفتنی است همراه‌اول در حالی جایگاهش را به‌عنوان بزرگ‌ترین اپراتور تثبیت کرده که بیش از ۴۹ هزار سایت فعال نسل سه و چهار تلفن‌همراه کشور را در اختیار دارد. این اپراتور با واگذاری حدود ۹۶ میلیون سیمکارت، نزدیک به ۴۵ هزار روستا و یک هزار و ۳۲۳ شهر را تحت پوشش خدمات ارتباطی و اینترنت خود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا